Procedura

Radnički savjet Volkswagena protiv nove tvornice u Srbiji

Foto: Christophe Gateau/DPA/PIXSELL
Radnički savjet Volkswagena protiv nove tvornice u Srbiji
12.03.2019.
u 10:30
Nova bi tvornica u jugoistočnoj Europi trebala proizvoditi 300.000 vozila godišnje
Pogledaj originalni članak

Radnički savjet njemačke automobilske kompanije Volkswagen namjerava spriječiti izgradnju nove velike tvornice za proizvodnju vozila u nekoj od zemalja jugoistočne Europe.
Prema pisanju njemačkog lista Bild am Sonntag, među ozbiljnim kandidatima spominje se i Srbija.

Ispituju deset lokacija

Međutim, Radnički savjet će, kako navodi Bild, na odlučujućoj sjednici Nadzornog odbora kompanije koja će se održati ovog proljeća glasati protiv tog projekta. List navodi kako predstavnici radnika smatraju da nisu dovoljno iskorišteni postojeći kapaciteti kompanije u Europi, kao i da postoji mogućnost njihovog prilagođavanja za planiranu proizvodnju drukčijih tipova automobila. Nadzorni odbor Volkswagena, prema njemačkom Zakonu o radničkom suodlučivanju, ima 20 članova, od kojih pola, uključujući i potpredsjednika NO-a, postavlja Radnički savjet, a uglavnom je riječ o sindikalnim liderima.

Sve odluke Uprave kompanije moraju dobiti zeleno svjetlo NO-a. Prema informacijama iz Volkswagena, kompanija mjesecima traži lokaciju za novu, 1,4 milijarde eura vrijednu tvornicu i trenutno se ispituje deset potencijalnih lokacija u Rumunjskoj, Srbiji, Bugarskoj i Turskoj. Tvornica bi trebala početi s radom krajem 2022. i u njoj bi se godišnje proizvodilo do 300.000 vozila. Planirano je da ima 5000 zaposlenih, od čega čak 650 inženjera. Beogradske Večernje novosti prenijele su početkom ožujka informaciju da je Volkswagen odlučio novu tvornicu graditi u Srbiji.

Vučić gura Veliku Planu

Prema pisanju tog lista, prva vozila iz novog pogona u Srbiji, a riječ je o modelima Volkswagena, Škode i Seata, trebalo bi se pojaviti na tržištu 2023. Najveći konkurent Srbiji navodno je Bugarska, članica EU, ali ističe se da gradnja tvornice u Srbiji ima prednosti jer u njoj već posluju gotovo svi najvažniji proizvođači dijelova za automobile i što nije članica EU i pravila o dodjeli državne pomoći nisu toliko stroga. Srbija, također, može iskoristi činjenicu da ima sporazum o bescarinskoj trgovini s Rusijom, što će sigurno biti adut kada se bude donosila odluka u VW-u. S druge strane, bugarski mediji navode da je favorit Bugarska koja je njemačkom automobilskom divu ponudila dvije lokacije za tvornicu. Aleksandar Vučić, predsjednik Srbije, izjavio da se Srbija bori da u Veliku Planu dovede “jednu od najmoćnijih kompanija”, a da su “šanse 50:50”.

VIDEO Stižu veće kazne za vozače:

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

Avatar Dr Evil
Dr Evil
18:20 14.03.2019.

Čudi me da ne dolaze u zemlju kojom upravljaju hadezeovci.