JPP

Povratak JPP-a – prva se po tom modelu gradi Zračna luka Zagreb

Foto: ''
Povratak JPP-a – prva se po tom modelu gradi Zračna luka Zagreb
29.01.2011.
u 07:00
Prva faza gradnje zagrebačke zračne luke stoji 1,5 milijardi kuna, a natječaj će se raspisati u veljači
Pogledaj originalni članak

Novi terminal Zračne luke Zagreb gradit će se modelom javno-privatnog partnerstva, najavio je ravnatelj Agencije za javno-privatno partnerstvo Kamilo Vrana. To je prvi od 11 prioritetnih projekata iz paketa Vlade RH, za koji je najavljeno da će se natječaj raspisati tijekom idućeg mjeseca.

Ušteda u proračunu

– Imamo već nekoliko projekata koji su spremni da se realiziraju javno-privatnim partnerstvom, a prvi je među njima Zračna luka Zagreb. Još je nekoliko projekata već gotovo spremno za realizaciju javno-privatnim partnerstvom, istaknuo bih prije svega gradnju nekoliko domova za starije i nemoćne osobe – kazao je Kamilo Vrana.

Vrana objašnjava da je javno-privatno partnerstvo oblik ugovora između tijela javnog sektora, u slučaju ZL Zagreb Vlade RH i Grada Zagreba, i privatnog partnera koji u načelu imaju za cilj izgraditi infrastrukturu ili pružiti javnu uslugu. Resursi, rizici i prihodi javnog i privatnog partnera kombinirani su, a cilj im je pružiti bolju učinkovitost i stvoriti lakši pristup kapitalu.

– Privatni partner preuzima obveze financiranja, projektiranja, gradnje te moguće i pružanja javne usluge, dok javni sektor postavlja standarde usluga i zadržava pravo nadzora za cijelo vrijeme trajanja ugovora – objašnjava Vrana.

JPP se nalazi između tradicionalne javne nabave i privatizacije. Model JPP-a pogodan je zbog toga što se znatne kapitalne investicije mogu realizirati bez dodatnog opterećenja proračuna.

Vrijednost projekta Zračne luke Zagreb u prvoj fazi iznosi 1,5 milijardi kuna.

Postavlja se pitanje koji je kriterij pri određivanju javnog interesa u takvim projektima.

– Teško je definirati javni interes pa se formalno uzima da javni interes imaju projekti koje raspisuje javna uprava – kazao je Vrana.

Kao zanimljiv projekt za JPP, ravnatelj Agencije ističe i javnu garažu ispod srednjoškolskog igrališta u zagrebačkoj Klaićevoj ulici. Tim projektom u velikoj bi se mjeri riješio problem parkiranja u središtu Zagreba.

Kamilo Vrana objašnjava da postoje tri modela JPP-a.

Tri modela JPP-a

Prvi je kada projektira, gradi, financira i održava ili upravlja privatni sektor, a troškove izravno vraća javni sektor (bolnice, škole, zatvori...). Zatim, postoje i projekti za koje su troškovi kapitala podijeljeni između javnog i privatnog sektora i gdje privatni sektor u potpunosti snosi odgovornost za projekt. Treći su financijski neovisni projekti koje financira privatni sektor, a čija se investicija vraća iz prihoda dobivenih od krajnjih korisnika projekta.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 51

CH
Charlemagne26
12:13 29.01.2011.

\"Povratak JPP-a\". Odlicna ideja! Naravno, samo za HDZ-ovu pljacku i rasprodaju zemlje. Koga zanima kako ovo funkcionira, neka pregleda par godina novinskih clanaka o Suncanom Hvaru. Pametnom dosta, ali u toj zemlji su na vlasti lopovi i imbecili. Jedino je nejasno u kojem omjeru.....Indikativno je i da SDP lukavo suti o ovoj najavi novih pljacki. Valjda zato sto bi i sami to radili. Dakle, umjesto da drzava smanjuje poreze i da se povlaci iz poslovanja, ovdje ce za jednu nerazvojnu investiciju (ili po naski TROSAK) opet vezati milijune novca iz budzeta. Ne samo da nece pootpustati hiljade HDZovih trutova koje su uhljebili u drzavnom aparatu na trosak svih nas, nego ce ih zaposliti jos, i dati novac u ruke dokazanim lopovima. Nazdravlje, Rvati!

PP
Pink Panter
21:24 29.01.2011.

JPP = jednako drugi kolosijek rasprodaje hrvatske, njenih lokacija (na primjer luke) njenih resursa (na primjer vode), njenih ljudi (na primjer zdravstvo, školstvo). Otvaramo se špekulantskom svjetskom kapitalu koji ulazi tako bez rizika, s garantiranom dobiti. Prodajemo svoje dupe da bi strani kapital na njega navukao svoje hlače. I skidao ih kako mu i kada mu je volja. Eto to je javno-privatno partnerstvo

PE
pedesete
20:32 29.01.2011.

Hoceli itko u ovu zemju dovesti netkog tko proizvodi i jludima daje radna mjesta a ovako gradnja zavrsi za dvije godine, ljudi na zavod za zaposljavanje a onda \"muzenje\" iducih 30 godina.