Foto: Davor Javorović/PIXSELL Marko Pipunić
Foto: Davor Javorović/Pixsell Marko Pipunić
Foto: Davor Javorović/PIXSELL Marko Pipunić, Žito - kao pobjednik hrvatskog izdanja izbora EY Poduzetnika godine predstavljao je Hrvatsku u Monacu na svjetskom izboru
Foto: Davor Javorović/Pixsell Marko Pipunić

Pipunićevi pršuti i novi brend Dobro na zemlji zadržavaju brojne Slavonce

08. 11. 2017. u 09:00 1
Poslovni dnevnik i Večernji list dodjeljuju najprestižnije poslovne nagrade u zemlji

Smatram kako se ne treba dijeliti, posebice jer su Slavoniju prvo osiromašili, a sad svi obećavaju pomoć”, rekao je nedavno slavonskim kooperantima vlasnik osječke Žito grupe Marko Pipunić te poručio kako Slavonci ne trebaju nikoga čekati, nego se trebaju pouzdati u vlastito znanje i rad te bogate prirodne resurse.

ŽIVOTNA PRIČA Kralj pršuta: Da tražimo posao, od mojih 20 čelnih ljudi posljednji bih ga našao

“Znanje se dijeljenjem množi, a zajedno možemo izgraditi svjetliju budućnost”, zaključio je Pipunić i najavio novi investicijski ciklus, koji bi trebao Slavoniji donijeti nova radna mjesta, nove brendove, novo zapošljavanje.

A upravo je Pipunić sa svojim projektom izgradnje potpuno nove mesne industrije pokrenuo snažni investicijski ciklus u Slavoniji i Baranji, možda i najveći u zadnjih 40 godina.

Pipunićeva Žito grupa posluje 25 godina, a lani je imala promet od 1,47 milijardi kuna i 2500 zaposlenih. Pipunić je danas vlasnik gotovo cijelog bivšeg IPK Osijek, PPK Valpovo, PPK Orahovica, velikih silosa i mlinova, osječke šećerane te Tvornice ulja Čepin... Otvorio je i modernu pršutanu nasred Slavonije te kroz godine izgradio pravo poslovno carstvo s vojskom zaposlenih.

Marko Pipunić rođen je u okolici Modriče u Bosanskoj Posavini. U ratnom vihoru napustio je rodni kraj i svoj novi dom pronašao u Slavoniji. Godinama je na prostranoj ravnici širio tvrtku otkupljujući propala poduzeća.

Njegova tvrtka u prosjeku godišnje otkupi oko 150.000 tona pšenice, 70.000 tona kukuruza, 10.000 tona ječma, 40.000 tona uljane repice, 60.000 tona suncokreta, 40.000 tona soje te oko 450.000 tona repe. Dio količina je iz unaprijed ugovorene proizvodnje, a dio se otkupljuje na tržištu. Plan mu je u idućim godinama povećati količine. Ukupna vrijednost tih roba, primjerice za 2015., je bila oko 1,2 milijarde kuna (s PDV-om). Kako nam je svojedobno otkrio, iz vlastite proizvodnje dolazi oko 30.000 t pšenice, 20.000 t kukuruza, 6000 t soje, 6000 t suncokreta, 6000 t repice i 170.000 t šećerne repe. Preko kooperantskih odnosa ugovara proizvodnju na gotovo 60.000 hektara, gdje osim kreditiranja repromaterijala pokušava s kooperantima podijeliti znanja, iskustva i informacije o aktualnim trendovima u ratarskoj proizvodnji.

No, najvažniji njegov projekt je Dobro, novi brend trajnih mesnih proizvoda.

Cijeli proces proizvodnje Dobro proizvoda odvija se na slavonskoj zemlji, u krugu od 90 km od pogona, što osigurava potpunu sljedivost i kontrolirani proces proizvodnje. Investicija u ovaj projekt i nove pogone započela je sredinom 2015. godine, a vrijednost cijele investicije je oko 550 milijuna kuna. Zaposleno je oko 100 novih ljudi od čega 15 mladih diplomiranih tehnologa.

Svježe meso za proizvodnju Dobro proizvoda dolazi isključivo od svinja iz Slavonije, čije podrijetlo se prati generacijama unazad. Svinje se hrane stočnom hranom iz tvornice Vitalka, koja je u sastavu Žito grupe, a žitarice i uljarice za stočnu hranu dolaze također s vlastitih polja Žito grupe, kaže Pipunić te dodaje kako se proces proizvodnje finalizira u četiri pogona opremljena najmodernijom svjetskom tehnologijom za preradu mesa. Proizvodnja je u skladu s najvišim ekološkim i kvalitativnim standardima industrije, što potvrđuje posjedovanje brojnih certifikata, među kojima se ističu IFS i BRC, dodaje.

“Riječ dobro u hrvatskom jeziku označava poljoprivredni posjed, a u našim očima označava dobro na kojemu nastaju proizvodi sastavljeni isključivo od dobrih sastojaka. Dobro utjelovljuje i samu bit našeg poslovanja – činjenje dobroga za naše ljude i za dobrobit cijele Slavonije“, ističe Pipunić.  

Marka Pipunića je žiri pod predsjedanjem Emila Tedeschija između 32 kandidata ove godine proglasio i za EY poduzetnika godine pa je Hrvatsku u lipnju predstavljao na svjetskom izboru u Monte Carlu. Tako se našao među poslovnom elitom od 59 poduzetnika iz 49 zemalja svijeta koji su sudjelovali u izboru za titulu Svjetskog poduzetnika godine.

U BiH je u tradicionalnom izboru “Večernjakov pečat” nedavno proglašen osobom godine.

ČITATELJI GLASUJTE

U izboru za Gospodarstvenika i gospodarski događaj 2017. sudjeluju i čitatelji Večernjeg lista.

Na web stranici vecernji.hr/gospodarstvenik-godine putem obrasca za prijavu dajte svoj glas jednom od nominiranih gospodarstvenika i gospodarskih događaja godine uz kratko obrazloženje. Dva najbolje argumentirana odabira osvajaju nagrade. Prva nagrada je smartphone Cat S60 dual SIM, a druga nagrada je tablet Mytab P101. Glasovanje traje do 30. studenog.

Svjetski EY poduzetnik 2017. Marko Pipunić predstavljao Hrvatsku 
u Monaku

MARKO PIPUNIĆ Od izbjeglištva do poslovnog carstva s 2500 zaposlenih

Monaco Marko Pipunić na dodijeli nagrade svjetskog EY Poduzetnika godine

PREVENTIVA
Liječnik savjetuje: U ovim situacijama je potrebno tražiti drugo mišljenje stručnjaka
pogledajte na vecernji.hr
  • 18:48 15. studenoga 2017.

    Da dobro, odlicno!

Komentirajte
Vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice vecernji.hr kliknite na "Slažem se".