traži kapital

Pinterest izlazi na burzu i želi prikupiti 1,2 milijarde dolara

Foto: Tobias Hase/DPA/PIXSELL
Pinterest izlazi na burzu i želi prikupiti 1,2 milijarde dolara
16.04.2019.
u 15:42
Još jedna u nizu tehnokompanija koja ove godine ide na IPO procijenjena je na 11,3 milijarde dolara, a dionice će cijeniti od 15 do 17 dolara
Pogledaj originalni članak

Pinterest, društvena online mreža koja komunicira uglavnom fotografijama, no za razliku od Facebooka, Instagrama, Snapchata i Twittera ne traži neprestanu interakciju od svojih korisnika te nema afera s lažnim vijestima i curenjima podataka, uskoro izlazi na burzu. Pripremljen je za javnu ponudu dionica, i prema najrecentnijim informacijama cijena dionice kretat će se od 15 do 17 dolara.

Mreža koja inspirira

U ponudi će se naći 75 milijuna dionica u dvije serije A i B, od čega je dio s obzirom na glasačka prava osiguran za osnivače i vlasnike. Točnije, Pinterest će uobičajene dionice klase A i uobičajene dionice klase B, koje su u vlasništvu suosnivača tvrtke Bena Silbermanna, predsjednika i izvršnog direktora te nekoliko drugih menadžera i ranih investitora, prodavati na IPO-u. Iz tvrtke su priopćili da će dionice klase B imati 20 glasova, dok dionice A nose samo jedan glas. Ovo je još jedan u nizu IPO-a velikih tehnotvrtki koje su odlučile kapital tražiti upravo na burzi putem javne ponude dionica. Vrijednost Pinteresta procijenjena je na 11,3 milijarde dolara, a prema izračunima analitičara trebao bi prikupiti 1,2 milijarde dolara. IPO će odraditi Njujorška burza.

U svojoj prijavi za IPO Pinterest i njegovi osnivači i upravljači pokušali su objasniti svoju poslovnu misiju pa su tako iznijeli podatak da imaju 250 milijuna korisnika diljem svijeta koji upravo putem njihove online mreže nalaze inspiraciju za niz životnih ideja, od svakodnevnih aktivnosti poput kuhanja, odluke što odjenuti ili kako urediti kuću te kako nešto popraviti, kako trenirati za maraton ili kako učvrstiti pojedine mišiće. Jednako tako ljudi upravo u njihovoj aplikaciji mogu saznati sve o raznim hobijima ili pak mogu podijeliti svoje spoznaje. Pinterest funkcionira kao online oglasna ploča, nešto poput virtualne ploče s pribadačama na koju korisnici dodaju zanimljiv sadržaj koji su pronašli na internetu. Primarni im je cilj potaknuti ljude da rade ono što vole i pronađu nove interese i hobije te da to podijele.

Žene čine većinu korisnika

Svoje korisnike nazivaju Pinerima, a dionica će na burzi biti pod nazivom PINS. Inače, dvije trećine korisnika su žene s djecom, a najzastupljenija dobna skupina od 20 do 40 godine. Kada je riječ samo o Sjedinjenim Državama, 43 posto svih koji borave na internetu korisnici su Pinteresta. Kao faktor rizika navode da nije izvjesno da mogu ući na tržište ostalih skupina, odnosno da mogu popraviti svoju demografsku sliku.

Inače, u posljednja dva kvartala Pinterest je ostvario profit, što je za financijske analitičare bilo iznenađujuće s obzirom na dvije godine poslovanja s gubitkom. U posljednjem kvartalu uprihodovali su 273 milijuna dolara i bili u plusu od 47 milijuna. U cijeloj 2018. prihodi su porasli 60 posto i dostigli 755,9 milijuna dolara, dok je neto gubitak bio 63 milijuna. Inače Pinterest su osnovali Ben Silbermann, Paul Sciarra i Evan Sharp, a investicija je došla od male grupe poduzetnika i investitora. Ne bi li se razlikovali od postojećih megapopularnih i ozloglašenih društvenih mreža, prije svega Facebooka, u jednom trenutku ustvrdili su da je Pinterest antidruštvena mreža koja uspješno posluje u virtualnom svijetu interneta.

>> Pogledajte video: Google predstavio Pixel 3 i 3 XL

 

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.