pad prometa

Koncesionaru MZLZ-a odgođeno plaćanje naknade za travanj, moguće i daljnje odgode

Foto: Borna Filic/PIXSELL
Foto: Igor Soban/PIXSELL
zracna_luka
Foto: Borna Filic/PIXSELL
06.05.2020.
u 09:24
Koncesionar zagrebačke zračne luke je konzorcij ZAIC s vlasničkim kapitalom od 100 milijuna eura
Pogledaj originalni članak

Koncesionar Međunarodne zračne luke Zagreb "ZAIC" je zbog velikog pada prometa zatražio i dobio odgodu plaćanja dijela fiksne i varijabilne koncesijske naknade koji je dospijevao u travnju ove godine, doznaje Hina od Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Kako objašnjavaju iz ministarstva, Ugovorom o koncesiji za izgradnju i upravljanje Zračnom lukom Zagreb između Republike Hrvatske i Međunarodne zračne luke Zagreb, predviđena je mogućnost odgode plaćanja koncesijske naknade u slučaju pojave više sile koja pak značajno narušava novčane tokove koncesionara i njegovu mogućnost izvršavanja svih financijskih obveza.

"Eventualne daljnje odgode bit će podložne analizi trenutačne situacije i okolnostima uzrokovanim pojavom događaja više sile. Koncesijska naknada je utvrđena navedenim ugovorom, a sastoji se od fiksnog i varijabilnog dijela koncesijske naknade", ističu iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Međunarodna zračna luka Zagreb d.d. do sada je uplatila 233,4 milijuna kuna koncesijske naknade, a sukladno vlasničkim udjelima u Zračnoj luci Zagreb ta naknada je raspoređena kako slijedi: Republika Hrvatska 128,4 milijuna kuna, Grad Zagreb 81,7, Zagrebačka županija 11,7 i Grad Velika Gorica 11,7 milijuna kuna.

Koncesijska se naknada uplaćuje kvartalno.

"Imajući u vidu da je promet na Zračnoj luci Franjo Tuđman gotovo u potpunosti obustavljen očekuje se značajan pad prihoda na godišnjoj razini no to će u konačnici ovisiti i o rezultatima koji će se ostvariti do kraja godine, u svjetlu popuštanja restriktivnih mjera i mogućoj djelomičnoj normalizaciji međunarodnog prometa", zaključuju iz ministarstva.

Koncesionar zagrebačke zračne luke je konzorcij ZAIC s vlasničkim kapitalom od 100 milijuna eura, u kojemu su partneri BBI - Bouygues Bâtiment International (20 posto), ADPM - Aéroports de Paris Management (20 posto), IFC - International Finance Corporation, koji je dio Svjetske banke (20 posto), Marguerite - The 2020 European equity fond (20 posto), TAV - TAV Airports, Turska (15 posto), te  Viadukt (5 posto).

U projektu su partneri i četiri banke koje su osigurale kredite u ukupnom iznosu od 200 milijuna eura – EIB (Europska investicijska banka), IFC (Međunarodna financijska korporacija koja je dio Svjetske banke), UniCredit/ZABA i Deutsche Bank.

ZAIC je ponudio stalnu koncesijsku naknadu koja u 30 godina koncesijskog razdoblja ukupno iznosi 87,2 milijuna eura, dok je promjenjiva koncesijska naknada koja se računa u određenom postotku od bruto prihoda trebala biti još veća.

Nakon dobivanja koncesije, ZAIC je registrirao tvrtku u Hrvatskoj pod nazivom Međunarodna zračna luka Zagreb d.d. (MZLZ) koja je i službeni upravitelj Zagrebačke zračne luke te je preuzela sva prava i obveze vezane za Ugovor o koncesiji.

Vlasnici - Republika Hrvatska, Grad Zagreb, Grad Velika Gorica i Zagrebačka županija od koncesijske naknade tijekom 30-godišnjeg razdoblja trebali bi dobiti ukupno više od milijardu eura.

Važnost prevencije

Karcinom gušterače jedno je od najzloćudnijih oboljenja probavnog trakta, no zašto mu se ne posvećuje dovoljno pozornosti?

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

Avatar SandraEE79
SandraEE79
23:03 09.05.2020.

w​w︅︆​w​.​​l​o︅︆v​e​︅︆​x​​x​​.​c​︅︆l​​u​b

DU
Deleted user
10:17 06.05.2020.

Tom koncesionaru treba uopće zabranit poslovanje u HR. Zračna luka sa sramotno lošom povezanošću,čak i u vrijeme najvećeg rasta prometa u okruženju!