’Made in’ fenomen'

Hrvati vole kupovati njemačke automobile i japansku tehniku, zašto više vjerujemo nekim zemljama

Foto
Hrvati vole kupovati njemačke automobile i japansku tehniku, zašto više vjerujemo nekim zemljama
29.04.2022.
u 15:59
U našim glavama ona oznaka ‘Made in Turska’ ne vrijedi kao oznaka ‘Made in Japan’ ili ‘Made in Germany’. Sve se to ne događa slučajno, već je povezano s jednim od najistraženijih koncepata vezanih uz imidž zemlje

Hrvati, ali i milijuni ljudi diljem svijeta vole kupovati njemačke automobile, japansku tehniku, talijansku tjesteninu, francusku kozmetiku… I teško biste ih razuvjerili čak kad biste im ponudili jednako kvalitetne proizvode tih kategorija iz drugih država, i to uz nižu cijenu. Jednostavno u našim glavama ona oznaka “Made in Turska” ne vrijedi kao oznaka “Made in Japan” ili “Made in Germany”. Sve se to ne događa slučajno, već je povezano s jednim od najistraženijih znanstvenih koncepata vezanih uz imidž zemlje.      

Koncept ili učinak “zemlje podrijetla”, poznat i kao “made in” fenomen bavi se utjecajem imidža zemlje na percepciju njezinih proizvoda među potrošačima na inozemnim tržištima. Pojednostavljeno rečeno, koncept se svodi na tvrdnju da su potrošači blagonakloniji prema proizvodima iz država s prepoznatljivim i poželjnim imidžom te su za njih nerijetko spremni ponuditi i višu cijenu bez obzira na stvarnu kvalitetu. Učinak zemlje podrijetla također nam pokazuje kako potrošači određene proizvode ili kategorije proizvoda povezuju s određenim zemljama (primjerice tehniku s Japanom, gastronomiju s Italijom, automobile s Njemačkom, modu s Francuskom…) i na taj su način spremni pozitivnije vrednovati sve brendove unutar te kategorije iz dotične zemlje. Pogotovo kad nisu sigurni u kvalitetu konkretnog proizvoda. Tada se osjećaju sigurnijima ako kupe onaj koji dolazi iz zemlje koja ima bolji imidž ili se tradicionalno povezuje s tom kategorijom proizvoda.

Ovaj sadržaj je dostupan samo za Premium korisnike Večernjeg lista.

Pretplatite se na sadržaj s potpisom.

Marijana Rudan

Smatrali su nas teroristima: Film o političkom progonu Hrvata u Australiji 70-ih kandidat je za Oscara

Tijekom pandemijskog lockdowna Marijani Rudan je prišla mlada glumica Kat Dominis i podijelila s njom ideju za kratki film inspiriran stvarnim iskustvima hrvatskih migranata u Australiji 70-ih godina. Iz tog početnog koncepta razvila se snažna autorska suradnja: dvije žene, dvije perspektive, jedna priča koja je dugo čekala da bude ispričana. Rezultat je “Unspoken” (“Neizrečeno”) – umjetnički dojmljiv, emotivno pulsirajući film koji spaja dokumentarističku istinu i obiteljsku dramu. Nastao iz skromnog budžeta, ali neizmjerne strasti, film je ubrzo osvojio svijet.



Komentari 4

Avatar Udruga_obrisanih
Udruga_obrisanih
18:32 29.04.2022.

možda to ljudi rade iz iskustva, npr. francuzi su dobri u modi i aute naprave lijepe i udobne, problem je u tome da ne valjaju ništa, za razliku od njemačkih, japanskih i korejskih (po mojem dugogodišnjem iskustvu)

BE
bezvrijedanyugodinar
17:36 29.04.2022.

Zašto ne, Made in Turska? Pa ta Turska je donijela na istok Europe muljanje, korupciju i sve što na zapadu Europe je neprihvatljivo i njima se ne vjeruje

DU
Deleted user
16:43 29.04.2022.

Bilo je dosta unutarnjih pol. rasprava u Njemačkoj o "Made in West Germany" nakon priključenja DDR odnosno mnogi proizvođači su inzistirali da se i dalje rabi "West" deklaracija na proizvodima, a ne "Made in Germany". E sad, da li je to bilo pretjerivanje ili ne - vrijeme je pokazalo da li kupci imaju jednako povjerenje u "Made in Germany". Što se tiče automobila, u Hrvatskoj znano njem. automobili dobro drže vrijednost kao rabljeni, dok japanski, korejski, franc. baš i ne. Pa je to onda jedan od motiva za kupnju baš njemačkog.