ANALIZA TRŽIŠTA POKAZALA

HAKOM: Hrvatskoj trebaju znatna ulaganja u širokopojasnu infrastrukturu

Foto: Davor Puklavec/Pixsell
Ilustracija
Foto: Davor Puklavec/Pixsell
dalekovod, ilustracija
Foto: Davor Puklavec/Pixsell
Ilustracija
Foto: Davor Puklavec/Pixsell
dalekovod, ilustracija
09.09.2019.
u 14:55
U osvrtu na podatke za drugo tromjesečje ove godine, iz HAKOM-a navode da je tržište elektroničkih komunikacija u tom razdoblju obilježilo veće korištenje usluga u mobilnim mrežama, što povezuju s početkom turističke sezone, a nastavljen je i rast podatkovnih usluga.
Pogledaj originalni članak

U Hrvatskoj su potrebna znatna ulaganja operatora u pristupnu širokopojasnu infrastrukturu u nepokretnoj mreži, pogotovo u mreže iduće generacije, poručili su u ponedjeljak iz HAKOM-a na temelju analize podataka i pokazatelja tržišta elektroničkih komunikacija za prva dva tromjesečja ove godine.

HAKOM (Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti) obradom tržišnih podataka za prvih šest mjeseci utvrdila je naime da su ulaganja u svjetlovodne (optika) kabele veća 30 posto, ali i da su ukupna ulaganja u nepokretnu (fiksnu) mrežu smanjena 20 posto u odnosu na isto šestomjesečno razdoblje 2018.

"To nije dovoljno za značajniji pomak Hrvatske na ljestvici DESI. Istovremeno, u pokretne (mobilne) mreže uloženo je gotovo 40 posto više, a rastu je naviše pridonijelo ulaganje u nepokretnu imovinu, posebice u novi radiofrekvencijski spektar", ističu iz HAKOM-a.

Po podacima te agencije, krajem lipnja ove godine u Hrvatskoj je bilo više od 1,14 milijuna širokopojasnih priključaka u nepokretnoj mreži, što je oko 3 posto više nego krajem lipnja 2018. godine. Navode i da je prisutan porast usluga na svjetlovodu, ali da još uvijek manje od 10 posto korisnika pristupa internetu putem te infrastrukture. 

U osvrtu na podatke za drugo tromjesečje ove godine, iz HAKOM-a navode da je tržište elektroničkih komunikacija u tom razdoblju obilježilo veće korištenje usluga u mobilnim mrežama, što povezuju s početkom turističke sezone, a nastavljen je i rast podatkovnih usluga.

"Ukupni prihodi na tržištu rasli su za oko jedan posto u odnosu na prvo tromjesečje ove godine, a najvažniji rast prihoda imale su usluge u pokretnoj mreži, koje čine gotovo 60 posto ukupnih prihoda na tržištu", iznose iz HAKOM-a.

Također ističu da i dalje raste tržište prijenosa TV programa uz plaćanje naknade, pri čemu je IPTV i dalje vodeća tehnologija s tržišnim udjelom od oko 52 posto ukupnog broja korisnika naplatne televizije. Ipak, u toj tehnologiji vide još potencijala, jer još uvijek 44 posto kućanstva tv programe prati preko digitalnog zemaljskog signala.

Prihod u fiksnim mrežama oko tri puta manji nego u mobilnima

Podaci HAKOM-a za drugo tromjesečje ove godine pokazuju da je ukupni prihod od telefonskih usluga u nepokretnoj (fiksnoj) javnoj mreži u Hrvatskoj bio oko tri puta manji od istog ukupnog prihoda u pokretnim (mobilnim) javnim mrežama, odnosno u fiksnoj je iznosio 325,3 milijuna kuna, a u mobilnima nešto malo više od milijardu kuna.

Pritom je prihod u fiksnim mrežama smanjen 7,5 posto u odnosu na drugo tromjesečje 2018., a u odnosu na prvo tromjesečje ove godine 0,15 posto. Istodobno je, prihod u mobilnim mrežama u odnosu na drugo tromjesečje 2018. neznatno smanjen, za 0,06 posto, dok je u odnosu na prvo tromjesečje porastao za 3,3 posto.

Priključaka je u fiksnim mrežama ukupno bilo 1,3 milijuna ili 1,5 posto manje nego u drugom tromjesečju 2018., a bilo je i za 0,28 posto manje korisnika telefonskih usluga u tim mrežama ili 1,2 milijuna, dok je korisnika telefonskih usluga u mobilnim mrežama bilo ukupno 4,4 milijuna ili 1,5 posto više nego u drugom tromjesečju 2018.

Zanimljivost iz tablica tržišnih pokazatelja HAKOM-a je i da je SMS poruka, koje godinama bilježe pad, u drugom tromjesečju ove godine poslano 6,5 posto više nego u istom lanjskom razdoblju, odnosno 182,5 milijuna, a vezano za mobilne mreže ističe se i podatak da je za 21,7 posto povećan i broj minuta trajanja poziva stranaca u roamingu u nacionalnim (hrvatskim) mrežama, na 172,5 milijuna minuta.

Prihod od širokopojasnog pristupa internetu porastao na 1,12 milijardi kuna

Ukupni prihod od usluge širokopojasnog pristupa internetu porastao je na 1,12 milijardi kuna ili za 2,1 posto u odnosu na drugo tromjesečje 2018., pri čemu je u mobilnim mrežama iznosio 633,2 milijuna kuna ili 3,1 posto više, a u fiksnim 489,5 milijuna kuna ili 1 posto više.

Za 3,7 posto, na 4,7 milijuna, porastao je i ukupni broj priključaka širokopojasnog pristupa internetu, od čega ih je u fiksnim mrežama 1,14 milijuna ili 3,1 posto više, a u mobilnim 3,6 milijuna ili 4 posto više.

Ukupni podatkovni promet, pak, po svim širokopojasnim pristupnim tehnologijama u svim mrežama porastao je u odnosu na lanjsko drugo tromjesečje za 28,3 posto, na 366,8 milijuna GB, dok je ukupni prihod od usluga televizije porastao 4 posto, na 197,8 milijuna kuna, pokazuju uz ostalo HAKOM-ove tržišne usporedne tablice.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.