Rast prihoda

Autoceste od cestarine prošle godine zaradile 2,41 milijardu kuna

Foto: Dino Stanin/PIXSELL
29.08.2013., Brinje - Jedinica ophodnje Hrvatskih autocesta Brinje. Tijekom svog radnog dana minimalno dva puta obidju cijelu dionicu autoceste te se brinu za sto sigurniji promet. Photo: Dino Stanin/PIXSELL
Foto: Duško Jaramaz/Pixsell
18.03.2016., Sibenik - Ministar Oleg Butkovic sa suradnicima posjetio je Sibenik i sastao se na radnom sastanku sa zupanom Goranom Paukom i njegovim suradnicima. U pratnji ministra Butkovica bila je i sibencanka Jadranka Frzop. Photo: Dusko Jaramaz/PIXSEL
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
autoceste
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
autoceste
05.05.2016.
u 16:30
Vozila na autocestama lani je bilo nešto više od 70 milijuna, što je porast od 7,21 posto u odnosu na godinu prije
Pogledaj originalni članak

Tvrtke koje upravljaju autocestama u Hrvatskoj – Hrvatske autoceste, Autocesta Rijeka – Zagreb, Bina Istra i Autocesta Zagreb – Macelj, ostvarile su prošle godine 2,41 milijardu kuna prihoda od cestarine, što je 6,5 posto više nego u 2014. godini.

Najviše zaradio HAC

Prema nacionalnom izvješću o autocestama 2015., koje izdaje Hrvatska udruga koncesionara za autoceste s naplatom cestarine (HUKA), najveće prihode od cestarine lani je imao HAC – 1,48 milijardi kuna, ARZ je uprihodio 539 milijuna kuna, AZM 203 milijuna kuna, a Bina Istra 186 milijuna kuna. Pri tome je cijena cestarine prošle godine povećana samo na Istarskom ipsilonu kojim upravlja Bina Istra, i to prvo 2,2 posto zbog usklađenja s inflacijom, a zatim je uvedena i ljetna tarifa kojom je cijena cestarine povećana 10 posto.

U izvješću HUKA-e navodi se da je prosječna cijena cestarine u Hrvatskoj po kilometru za osobna vozila 0,497 kuna u zatvorenom sustavu, a 0,48 kuna u otvorenom sustavu. Zatvoreni sustavi su s više ulaza i izlaza, a otvoreni sustav u primjeni je na naplatnim postajama Bregana, Most Krk, Rupa i Biokovo.

Što se tiče broja vozila na hrvatskim autocestama, lani ih je bilo nešto više od 70 milijuna, što je porast od 7,21 posto u odnosu na godinu prije.

No prošla godina bila je vrlo skromna što se tiče investicija u autoceste, koje su iznosile svega 485 milijuna kuna. No ova bi godina trebala biti nešto bolja jer se očekuju ulaganja od 778 milijuna kuna. Ove se godine tako očekuje početak gradnje čvora Lipovljani na autocesti Bregana – Zagreb – Lipovac, mosta Sava na autocesti Beli Manastir – Osijek– BiH te dopuna punog profila na Istarskom ipsilonu od Rogovića do Cerovlja.

Manje poginulih

Ukupna mreža autocesta u Hrvatskoj je lani iznosila 1313 kilometara, što je 24 kilometra više nego u 2014. godini. Ove godine kilometri autocesta koje su u prometu u ostat će na razini prošle godine. Prošle godine na hrvatskim autocestama bilo je 19 poginulih, dok je godinu prije 25 osoba izgubilo život u prometnim nezgodama na autocestama.

Ukupan broj prometnih nezgoda na autocestama lani je povećan u odnosu na 2014. i iznosio je 2286, dok je godinu prije tih nezgoda bilo 2177.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

HR
Hrabraja
21:07 05.05.2016.

Da da su uveli vinjete zaradili bi 3 puta vise uz manje troškove, ali..... nema tu paprike za talit

Avatar Point_of_view
Point_of_view
14:24 07.05.2016.

Nisu zaradile nista, samo su uprihodile toliko. Troskovi kamata, personala i odrzavanja su za 500 mio. kuna veci nego prihodi. Od kuda vam onda ideja, da su zaradile?

Avatar Glina74
Glina74
15:28 14.01.2017.

A koliko su ukrali i podijeli među sobom to se ne računa . daj objasnite ljudima koja je razlika između prometa i zarade . po vama izgleda da hrvatske ceste plivaju u novcu i zaradi što je jedna velika LAŽ