Javna parkirališta

Za 14 kuna po satu građani dobivaju premala parkirališna mjesta

Foto: Marko Prpić/Pixsell
parking
parking04
parking06
parking02
parking01
13.12.2009.
u 16:24
Hrvatska je nakon raspada bivše države preuzela JUS standarde koji se danas nazivaju HRN norme pa je, među ostalim, preuzela i normizaciju dimenzija parkirališnih mjesta iz 1980. koju do danas nije mijenjala, iako su automobili značajno porasli i trebaju više mjesta za parkiranje
Pogledaj originalni članak

Pravi revolt među građanima Zagreba izazvala je ljetošnja odluka gradskih otaca da u našem glavnom gradu iscrtaju dodatnih 5000 javnih naplatnih parkirališnih mjesta te da postojeća mjesta počnu naplaćivati skuplje nego dosad. Osim toga, pauk službe su pojačale djelovanje i nepropisno parkirane automobile odvoze ne samo iz šireg centra grada i ne samo radnim danom nego i na gradskoj periferiji i vikendom. A na kakvo mjesto korisnik javnog parkirališnog mjesta ima pravo u Republici Hrvatskoj? To pitanje postavili smo trima institucijama – Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, zagrebačkom Gradskom uredu za promet i Zagrebparkingu. I dobili dva različita odgovora!

Norme iz 1980. godine
Ministarstvo tvrdi da je veličina parkirališta za osobna vozila određena normom “HRN.U.S4.234” i da su dimenzije za okomito parkirališno mjesto, koje je najčešće, 2,3 metra (širina) puta 4,8 metara. Zagrebački Gradski ured za promet odgovara da su dimenzije određene prema standardima preuzetima iz JUS standarda prema kojima okomita parkirališna mjesta moraju biti najmanje 2,3 m široka i 4,8 m duga. Naime, Hrvatska je nakon raspada bivše države preuzela JUS standarde koji se danas nazivaju HRN norme. Među ostalim, preuzela je i normizaciju dimenzija parkirališnih mjesta iz 1980. koju do danas nije mijenjala. Problem je i to što su u posljednjih tridesetak godina automobili značajno porasli, pa je, primjerice, gradski model narastao na dimenzije kompaktnog automobila. Ali, Zagrebparking tvrdi drukčije.

Dužina samo četiri metra
Kažu da su minimalne dimenzije 2,3x5 m za okomita mjesta, 2,3x5,5 m za kosa mjesta i 2x5,5 m za uzdužna parkirališna mjesta, a u javnim garažama 2,4x4,8 metara (okomita mjesta) te da su dimenzije propisane međunarodnim standardima. Je li to tako otišli smo provjeriti i naišli na nekoliko parkirališnih mjesta koja ne ispunjavaju ni stare JUS standarde, a kamoli europske. U Cesarčevoj ulici u najužem centru Zagreba kosa parkirališna mjesta duga su samo četiri metra. Automobili vire na cestu, a dodatnu zbrku stvaraju novije linije koje su povučene preko starih pa se vozačima teško snaći koje su prave. Nekoliko stotina metara dalje, u Vlaškoj, širina je kosih parkirališnih mjesta samo 2 metra umjesto 2,3 m. I u javnim garažama ima neadekvatnih mjesta. U garaži ispod Langova trga mjesta su široka 2,2 metra umjesto 2,3 metra, a u vanjskoj garaži u Ilici mjesta su 20 cm kraća od standardnih pa automobili vire na prilaznu cestu.

Propisane dimenzije parkirališta prema HRN normama (bivši JUS standardi)
Okomito parkiranje
širina – 2,3 metra
dužina – 4,8 metara
(natkriveno 4,6 m)

Koso parkiranje
širina – 2,3 metra
dužina kut od 30 stupnjeva – 4,3 m
kut od 45 stupnjeva – 5 m
kut od 60 stupnjeva – 5,3 m

Uzdužno parkiranje
širina – 2 metra
dužina – 5,5 metara

ZAKONSKA OBVEZA

Liječnici prisiljeni ljude prijavljivati policiji: 'Pridržavat ćemo se toga, nema razloga da se zbog toga ljute na nas'

Za privremenu nesposobnost do 6 mjeseci samo upozorenje, a ako je razdoblje nesposobnosti dulje, liječnik je dužan javiti to policiji. Obaveza je to svakog liječnika koji je obavio pregled ili liječio vozača, kao i njegova izabranog odnosno obiteljskog liječnika, a propisuje je Pravilnik o zdravstvenim pregledima vozača i kandidata za vozače koji stupa na snagu sljedeći tjedan.

Praktično rješenje

Jednu grešku s novcem radi većina građana: Stručnjak za financije ima top savjet kako je uspješno izbjeći

Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 16

Avatar jura-100
jura-100
14:02 22.12.2009.

messerschmidt METRO??? Imaš li ti pojma koliko košta metro? I koliki grad treba biti da se metro isplati graditi? Pa u Zagrebu bi bile samo tri stanice - Dubrava, Trg i Črnomerec. Zagreb nema ni milijun stanovnika, i jako je daleko od isplativog metro.

Avatar messerschmidt
messerschmidt
15:08 16.12.2009.

Problem je u Zagrebu u tome što svaka bena koja ima auto, hoće sa njim svaki dan doći na posao. Sagradite metro, dajte povlastice za motore!

JA
jankoprekobrda
20:10 13.12.2009.

Molim samo obijasnjenje pravnog i prometnog strucnjaka, kakva je razlika izmedju vozila u mirovanju i vozila u kretanju da se dodatno naplacuje kada je vozilo u mirovanju. Koliko ja znam vozilo u kretanju vise ostecuje kolonik.