test: VW e-up!

Ekonomičnost je na visokoj razini, praktičnost manja

Foto: Petar Glebov/PIXSELL
Volkswagen e-up!
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
Volkswagen e-up!
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
Volkswagen e-up!
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
Volkswagen e-up!
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
Volkswagen e-up!
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
Volkswagen e-up!
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
Volkswagen e-up!
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
Volkswagen e-up!
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
Volkswagen e-up!
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
Volkswagen e-up!
17.05.2015.
u 17:00
Cijena od 192.357 kn najveća je mana testiranog modela
Pogledaj originalni članak

Čim je objavljeno da su pripremljeni poticaji za kupnju 'zelenijih' vozila, mnogi su se spremali obnoviti svoj vozni park. No, početni entuzijazam brzo je splasnuo jer je predviđen iznos poticaja vrlo brzo potrošen. Mnogi se pitaju na koja vozila... Naša današnja tema jedan je od automobila na koje se moglo dobiti maksimalnih 70.000 kuna poticaja. Dakle, riječ je o električnom automobilu.

Izvrsna ubrzanja

Doduše, tek pomniji pogled na testni Volkswagen e-up! ukazuje na nekoliko razlika (LED dnevna svjetla, logo uokviren plavom bojom, kromirana letvica prednje maske, te drukčiji naplatci) u odnosu na 'običan' primjerak. Kod električnih automobila uvijek nas iznova oduševi izvrsno linearno ubrzanje, u ovom slučaju do maksimalnih 130 km/h. E-up! pokreće elektromotor od 60 kW, koji ima i izvrsnih 210 Nm okretnog momenta. Ovakva vožnja odmah se osjeti na dosegu, jer on brzo pada. Ipak, potrebno je vrlo malo da se prilagodite ovakvom vozilu, i trenutnoj reakciji na papučicu gasa, pa da s jednim punjenjem baterija postignete i deklariranih 160 kilometara.

Korisna rekuperacija

Do navedenog dosega nismo došli koristeći samo papučicu gasa i kočnice, već i 'igranjem' s ručicom mjenjača. Naime, pri usporavanju vozila preporuka je prvo koristiti rekuperaciju gdje se energija kočenja koristi za punjenje baterija. Pored tri razine rekuperacije, tu je i Brake opcija s maksimalnim usporavanjem i velikim povratkom energije kočenja. Nakon dovoljnog usporenja ili pak zaustavljanja, ne smijete zaboraviti mjenjač ponovno staviti u D mod kako biste normalno nastavili daljnju vožnju.

Koliko ste uspješni u tome možete pratiti na ekranu u vrhu središnjeg grebena, gdje Think Blue Trainer informira o trenutnom stanju. Cijena od 192.357 kuna (bez uračunatih državnih poticaja), najveća je mana modela e-up!.

Foto: Petar Glebov/PIXSELL

Foto: Petar Glebov/PIXSELL

>> Večernjakova analiza: Isplati li se kupiti električni automobil?

>> Ekološki automobili apsolutni hit: Država časti sa 70.000 kuna za aute na struju

Važnost prevencije

Karcinom gušterače jedno je od najzloćudnijih oboljenja probavnog trakta, no zašto mu se ne posvećuje dovoljno pozornosti?

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

DU
Deleted user
19:07 17.05.2015.

te cijene su bolesne i obicna su pljacka. e-auto je jeftiniji u masovnoj proizvodnji od klasicnih vozila jer kompleksni motor sa mjenjacem zamijenjuje jednostavan elektromotor. Uostalom na eautima nema apsolutno nikakvog odrzavanja i nema potrebe vise za servisima jer cak i kocnice traju 10x duze jer koci motor tako da sa e-autom gube proizvodjaci djelova i servisi i naftne kompanije i drzava i namjerno drze te bolesne cijene i ne zuri im se prodavati e aute.........