TEST WHAT CAR?

Električni automobili na testu: Kolika je razlika između deklariranog i stvarnog dometa?

Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
Zagreb je prvi europski grad u kojemu je predstavljen Tesla Model 3
Foto: Christophe Gateau/DPA/PIXSELL
Tesla Model 3
Foto: Christophe Gateau/DPA/PIXSELL
Tesla Model 3
17.08.2019.
u 19:11
Britanska podružnica Tesle komentirala je rezultate testova ustvrdivši kako oni koriste rezultate dosega koji se temelje prema WLTP standardima.
Pogledaj originalni članak

Uz obećanje da će biti bolji od bilo kojeg konkurenta, ali i uz činjenicu da su neki kupci na isporuku čekali više od dvije godine od trenutak kada su dali polog, Teslin Model 3 postao je najiščekivaniji električni automobil. No, koliko je zapravo u svemu tome bilo istine?

 

Magazin What Car? napravio je vlastiti test čiji je cilj vidjeti koliki je stvarni domet električnih automobila u realnim uvjetima. Naime, službeni domet automobila dobiven je u laboratorijskim uvjetima korištenjem WLTP standarda. 

Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
Zagreb je prvi europski grad u kojemu je predstavljen Tesla Model 3

Istraživanje je pokazalo kako standardni Teslin Model 3 ima značajno manji doseg od onoga deklariranog. U Teslinoj brošuri za model koji se prodaje u Velikoj Britaniji navedeno je da je doseg 408 kilometra, no na testu je prošao 315 kilometar. Razlika je još i veća u skupljoj varijanti Teslina Modela 3 koji se prodaje za gotovo 50 tisuća funti. 

Skuplja varijanta reklamirana je da je u stanju u jednom punjenju postići 529 kilometra, međutim istraživanje What Car? pokazalo je kako u realnim uvjetima auto može postići samo 384 kilometra, što je 27 posto manje od obećanog. 

Iako su ti rezultati razočaravajući za sve one koji su kupiti Model 3, testovi su pokazali kako to nije anomalija s obzirom na druge električne automobile. 

Foto: Mladen Milčić
Hyundai Kona EV

Na primjer, Volkswagenov e-Golf tvrdi kako u jednom punjenju može postići 300 kilometra prije novog punjenja, međutim pokazalo se kako može postići 188 kilometara. 

Slična situacija je i kod drugih proizvođača električnih automobila. Najmanju razliku postigao je Hyundai Kona Elecric koji obećaje domet od 449 kilometra, a pokazalo se kako mu je realni domet 416 kilometara. 

BMW-ov i3 ima deklariranih 310 kilometara, no prema njihovom testu to je zapravo 15% manje, oko 265 kilometara. Nissanov popularni model Leaf ima deklariranih 270 kilometara, a na testu je prošao oko 205 kilometara.

Renault Zoe imao je 22% manji doseg od deklariranog što znači da je umjesto 300 kilometara prošao 234. Velika razlika je i kod Hyundaijevog modela Ioniq koji je imao 33% manji doseg od deklariranog. Na testu je prošao 188 umjesto 280 kilometara.

Foto: Danijel Berković/PIXSELL
Nissan Leaf

Britanska podružnica Tesle komentirala je rezultate testova ustvrdivši kako oni koriste rezultate dosega koji se temelje prema WLTP standardima. 

- Stvarni doseg  automobila će varirati ovisno o konfiguraciji vozila, starosti i stanju baterije, načinu vožnje i uvjetima u kojima se vozi. WLTP standard može biti koristan tijekom usporedbe električnih vozila, izjavila je britanska podružnica Tesle. 

 

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 9

ST
stefj
20:36 17.08.2019.

Normalno, auti koji imaju deklarirano oko 100 km potpuno su neupotrebljivi, nisu niti za gradsku vožnju... Ako ste ikada vidjeli neki električni auto na autocesti, uglavnom se voze 90 km/h ili tu negdje, jer ako stisnu gas, neće nigdje stići... Danas su električni auti jako daleko od upotrebljivosti ako ih uspoređujemo s običnim vozilima. I sigurno neće biti niti blizu slijedećih 10 godina. A ako se pogleda koliko zagađuju, oni sami ne mnogo, ali koliko struje treba proizvesti za njih, onda se dolazi do poraznih rezultata... Npr. u jednoj Poljskoj svaki električni automobil zagađuje ko veliki dizelaš s preko 300 KS. Zašto? Zato jer se tamo struja dobija iz termoelektrana na ugljen... A znate li koja država najmanje zagađuje? Francuska (uz Norvešku). A znate zašto? Jer ima najviše nuklearki...

DU
Deleted user
20:43 17.08.2019.

Električni auti čista prevara.Više se iskopa i zagadi majčice Zemlje za materijal baterija neko klasični motori.Mazanje očiju i velika prevara Igračke za bogataše da se pokazuju.

Avatar messerschmidt
messerschmidt
12:19 21.08.2019.

Bilo bi zgodno testirati 5 godina stare električne aute koliko im je ostalo kapaciteta.