Što čeka C_Two

Dizajner novog Rimca: Na testovima ćemo uništiti 8 automobila

Foto: Mladen Milčić
Rimac
Foto: Mladen Milčić
Rimac
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
07.03.2018.
u 20:45
Koža je iz Bugarske, mehanizam sjedala iz Italije. Ostalo je domaće
Pogledaj originalni članak

Ni drugog dana ženevskog salona nije se stišala bura oko štanda Rimac Automobila. Dapače, cijeli je dan bila gužva oko hrvatskog električnog superautomobila s 1914 KS. Novinari iz svih krajeva svijeta, potencijalni kupci (na novinarskim danima uvijek je i mnogo VIP gostiju), poslovni partneri, konkurencija, svi su oni izbliza htjeli vidjeti najsnažniji i najbrži automobil na svijetu. Petnaestak djelatnika Rimac Automobila trudilo se svima objasniti i pokazati značajke automobila, a, dakako, Mate Rimac imao je sastanak za sastankom.

Na društvenim mrežama i svjetskim portalima jučer je bila pravi hit izjava Richarda Hammonda, novinara Grand Toura, koji je lani imao nesreću pri testiranju automobila Rimac Concept_One koji je sasvim izgorio.

Dizajnirao i Concept_One

– Počašćen sam, uvijek sam želio imati važan utjecaj na dizajn automobila – našalio se Hammond komentirajući dodatnu opremu novog Rimac C_Two, koji u prtljažniku u “race” trkaćoj verziji kakva je izložena u Ženevi ima dvije kacige i aparat za gašenje požara, koji je za Rimca u ekskluzivnom pakiranju izradio zagrebački Pastor. Osim Pastora malo je domaćih i stranih dobavljača za ovaj automobil, s obzirom na to da je gotovo sve nastalo u kući, u pogonima u Svetoj Nedelji. Primjerice, najfinija koža dolazi iz Bugarske od tvrtke Vilner, a mehanizam sjedala iz Italije. Ostalo je manje-više proizvedeno u Rimac Automobilima.

Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two
Foto: Rimac Automobili
Rimac C_Two

Prije su morali angažirati druge tvrtke za glodanje materijala i pečenje karbona, ali sada su kupili i male i velike glodalice koje mogu stajati i do 500.000 eura pa se i to radi u Svetoj Nedelji.

– Napraviti sportski automobil san je svakog dizajnera automobila. S jedne strane, to je lakši posao od rada na nekom običnom automobilu jer, primjerice, manji je problem riješiti aerodinamiku na sportskom autu nego na nekom sedmerosjedu. S druge strane, svi su supersportaši slični formom, a ja sam želio da C_Two bude što različitiji od naših konkurenata kao što su Bugatti Chiron, Porsche 911 ili McLaren 720 – kaže dizajner automobila Adriano Mudri, Hrvat koji se školovao u Grazu i tamo radio u Magni, pa u Italiji dizajnirao koncepte za Lamborghini, pa u Opelovu dizajnerskom centru i u kineskom Qorosu. Dizajnirao je on i Concept_One, a posljednje dvije godine živi u Zagrebu i puno radno vrijeme radi kod Rimca. Rezultat je spektakularan izgled C_Two.

Objašnjava da je cilj bio da dizajn ne izađe brzo iz mode, kao što se to događa nekima, a zaštitni je znak na boku automobila u obliku kravate decentan jer nisu htjeli da bude preočito odakle automobil dolazi.

– Jedan od glavnih ciljeva bio je da automobil bude što komforniji. Supersportski automobili izrazito su niski, a mi smo uspjeli postići da se bez obzira na to vozač i suvozač ne osjećaju skučeno, da im nije neudobno automobil koristiti svakodnevno. Ostalo se sve vrti oko vozača i njegove ergonomije, prema njemu se izrađuje unutrašnjost. Primjerice, naša će se sjedala moći električno pomicati u svim smjerovima, što je iznimna rijetkost u takvim automobilima.

Dolazi čovjek iz Južne Koreje

Paradoksalno, ali najteži dio stiže sada, nakon izrade samog automobila, jer treba se homologirati za različita tržišta.

– Minimalno ćemo na testovima sigurnosti morati razbiti osam automobila jer se rade testovi sudara na malim brzinama, pa na 23 km/h i na 65 km/h. Nakon nekih automobil se da popraviti, a nakon nekih je uništen – kaže Mudri.

Jedna od atraktivnih novosti nova su leptir-vrata.

– Htjeli smo da ljudi što lakše uđu u automobil i izađu iz njega, a zbog tzv. monokok šasije, koja je u jednom komadu, krov više nije toliko strukturalan pa je to lakše izvesti. Rezultat je bolji komfor vozača i suvozača – rekao nam je Mudri.

On je šef dizajnerskog tima koji čini 11 ljudi i u kojem su tri dizajnera iz Hrvatske. S njim rade dizajneri iz BiH, Italije, Španjolske, Indije, Češke, Njemačke, a uskoro im dolazi i novi dizajner iz Južne Koreje.

Foto: Reuters/PIXSELL
Auto-salon u Ženevi
Foto: Reuters/PIXSELL
Ženeva
Foto: Reuters/PIXSELL
Ženeva
Foto: Reuters/PIXSELL
Ženeva
Foto: Reuters/PIXSELL
Ženeva
Foto: Reuters/PIXSELL
Auto-salon u Ženevi
Foto: Reuters/PIXSELL
Auto-salon u Ženevi
Foto: Reuters/PIXSELL
Auto-salon u Ženevi
Foto: Reuters/PIXSELL
Auto-salon u Ženevi
Foto: Reuters/PIXSELL
Auto-salon u Ženevi
Foto: Reuters/PIXSELL
Auto-salon u Ženevi
Foto: Reuters/PIXSELL
Auto-salon u Ženevi
Foto: Reuters/PIXSELL
Auto-salon u Ženevi
Foto: Reuters/PIXSELL
Auto-salon u Ženevi
Foto: Reuters/PIXSELL
Auto-salon u Ženevi
Foto: Reuters/PIXSELL
Auto-salon u Ženevi
Foto: Reuters/PIXSELL
Auto-salon u Ženevi
Foto: Reuters/PIXSELL
Auto-salon u Ženevi
Foto: Reuters/PIXSELL
Auto-salon u Ženevi
Foto: Reuters/PIXSELL
Auto-salon u Ženevi

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 54

ST
stefj
21:31 07.03.2018.

Svi hejteri ne mogu umanjiti uspjeh Rimca... Čudo je da tako nešto dolazi iz Hrvatske, gdje je veći problem izboriti se s birokracijom, porezima, političarima, jalnim službenicima, mržnjom društva, nego nešto napraviti i izreklamirati u svijetu... I dalje se po komentarima vidi, naročito na npr. Imbexu da mnogi ne mogu oprostiti Rimcu uspjeh, no već su se političari počeli hvaliti njegovim uspjehom kao svojim.

IL
ilijan
20:56 07.03.2018.

Ovo je vrh vrhova svjetske tehnologije a iz Hrvatske je! Bravo za Matu Rimca bravo za cijelu ekipu. Kao Hrvat i čovjek ponosan sam! Sve naj bolje u budućnosti puno mudrosti i uspjeha želim vam svima!

OD
oltar domovine
21:14 07.03.2018.

cestitam Rimcu i puno uspjeha zelim ...u daljnom radu...