Alijansa sve jača

Renault-Nissan grabi prema mjestu velesile autoindustrije

Foto: Reuters/PIXSELL
Carlos Ghosn i Osamu Masuko, šefovi Renault-Nissana i Mitsubishija
Foto: Reuters/PIXSELL
Carlos Ghosn i Osamu Masuko, šefovi Renault-Nissana i Mitsubishija
Foto: Reuters/PIXSELL
Carlos Ghosn i Osamu Masuko, šefovi Renault-Nissana i Mitsubishija
Foto: Reuters/PIXSELL
Carlos Ghosn i Osamu Masuko, šefovi Renault-Nissana i Mitsubishija
26.10.2016.
u 00:15
Preuzimanjem Mitsubishija ovaj francusko-japanski savez, nastao 1999., postaje treća najveća grupacija proizvođača auta u svijetu
Pogledaj originalni članak

Japanski automobilski gigant Nissan jučer je potvrdio kupnju 34% udjela u društvu Mitsubishi Motors Corporation (MMC) za 237 milijardi jena (2,28 milijardi dolara), čime je postao najveći dioničar šestog po snazi japanskog proizvođača automobila. Posljedica je to krize Mitsubishija u koju je zapao proljetos kada se doznalo da je manipulirao službenim mjerenjima potrošnje goriva zbog čega mu je vrijednost dionica pala 15%.

Nissanovim preuzimanjem Mitsubishi je postao dio alijanse Renault – Nissan čime će, kako tvrde, njihov francusko-japanski savez nastao 1999. kao posljedica velike krize u poslovanju Nissana postati jedna od tri najveće grupacije proizvođača automobila u svijetu.

Alijansa je u 2015. bila četvrta grupacija prema prodaji, s 8,5 milijuna automobila, iza Toyote, Volkswagena i General Motorsa. Uz Mitsubishi, koji je 2015. prodao 1,05 milijuna automobila i uz povećanje prodaje Renaulta, Nissana i posebno Lade, koja je u 2015. podbacila, nadaju se da će prestići američki GM.

Nissanov predsjednik i glavni direktor Carlos Ghosn objasnio je da će Nissan i MMC surađivati u nabavi i snažnijoj lokalizaciji proizvoda, dijeliti tvornice, platforme i tehnologiju te povećati prisutnost obiju marki i na razvijenim tržištima i onima koja su još u razvoju.

– Spajanjem Nissana, Mitsubishija i Renaulta nastaje globalna velesila. Pomoći ćemo Mitsubishiju da otkloni probleme u poslovanju koji nisu vezani uz financijsko poslovanje jer ima snažnu bilancu, već uz nedostatak povjerenja kupaca. Alijansa će uz njega će prodati više od 10 milijuna vozila i ući među tri najveća proizvođača – kazao je Carlos Ghosn, koji predviđa da će partnerstvom s Mitsubishijem Nissan ostvariti korist u iznosu od 24 milijarde jena u fiskalnoj 2017., a 2018. taj bi iznos mogao narasti i do 60 milijardi jena. Očekuju rast vrijednosti dionice od 4 jena po dionici u fiskalnoj 2017. i 10 jena po dionici u fiskalnoj 2018. godini.

>> Novi Scenic u klasu unosi još više komfora, sigurnosnih tehnologija, ali i serijske 20-inčne kotače

ISTRAŽUJEMO

Kako početi investirati i planirati mirovnu? Evo zašto o tome trebate razmišljati već u dvadesetima

Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

SE
Secli
13:17 26.10.2016.

Sad će francuzi i ovaj brend uništiti sa svojom "kvalitetom".

Avatar VitoBH
VitoBH
22:14 27.10.2016.

Renault je čak i Daciju uništio. Dakle, kada misliš da ne može niže, Renault to može. Meni u jamstvenom roku nisu mogli otkloniti tvorničke greške na autu. Na kraju su mi dali 5000kn i rekli idi privatniku, možda on zna popraviti.

Avatar el.danchi
el.danchi
08:46 26.10.2016.

Tužna vijest za sve poznavaoce auto svijeta. Jedan od najpouzdanijih automobila nestaje s tržišta.