Njemačka slavi pobjedu za svoje proizvođače automobila nakon što je Europska komisija poništila zabranu motora s unutarnjim izgaranjem do 2035., no ova promjena daje kineskim proizvođačima automobila više vremena da je dodatno preteknu - u Europi i na tržištima u razvoju. Europska izvršna vlast tvrdi da nedavno predstavljeni paket automobilske industrije balansira između održavanja snažnog stava prema klimi i pomoći europskoj industriji da ostane globalno konkurentna. No, lijevi političari i analitičari kažu da to ne rješava ništa, piše Politico.
„Paket ne rješava niti jedan od strukturalnih problema europskih proizvođača automobila, ni u Europi ni globalno“, rekao je Nils Redeker, jedan od direktora Jacques Delors centra. „Postoji tehnološki jaz između europskih proizvođača automobila i onih u Kini. Paket ne mijenja ništa u tom pogledu.“
Europska industrija suočava se s mnoštvom problema, uključujući istiskivanje s kineskog tržišta jer potrošači prelaze na domaće brendove koji nude bolja električna vozila; slabu prodaju kod kuće; i transatlantski trgovinski rat zahvaljujući američkom predsjedniku Donaldu Trumpu. Komisija je smanjila cilj emisija za 2035. godinu s potpune eliminacije emisija na smanjenje od 90 posto, rekavši da preostalih 10 posto treba kompenzirati ulaganjima u zelenu čelik i alternativna goriva.
Jedan od najvećih zahtjeva industrije bio je nastavak proizvodnje plug-in hibrida, koji imaju električni motor i tradicionalni motor s unutarnjim izgaranjem, i nakon 2035. godine. Izvršna vlast je pristala, dopuštajući hibride, čiste motore s unutarnjim izgaranjem i produživače dometa; male motore s unutarnjim izgaranjem koji omogućuju veću autonomiju baterija.
Opasnost je u tome što bi ovo moglo potaknuti proizvođače automobila da nastave ulagati u motore s unutarnjim izgaranjem ili plug-in hibride umjesto da sustignu Kinu u pogledu čistih električnih vozila. „Ovo bi naškodilo europskoj konkurentnosti i zapravo pomoglo Kini da napreduje brže“, rekao je Redeker. Nizozemski europarlamentarac Mohammed Chahim iz centar-lijevog bloka Socijalista i demokrata bio je izravniji u parlamentarnom izlaganju u utorak, nakon što je paket najavljen: „Ovo je božićni poklon za kinesku automobilska industriju.“
Komisija je prošle godine nametnula nove carine na kineska električna vozila, no umjesto da isključi proizvođače automobila s europskog tržišta, kineski brendovi zaobilaze carine slanjem plug-in hibrida koji su popularni među europskim potrošačima. Tri od prvih 15 plug-in modela ove godine su kineski brendovi, prema podacima Schmidt Automotiva. U prvih deset mjeseci godine, prodaja plug-in hibrida povećala se za 43,2 posto u odnosu na prošlu godinu, prema najnovijim podacima od automobilske lobističke organizacije ACEA.
Dok se paket za automobilsku industriju fokusira na ono što se može proizvoditi u Europi, europski proizvođači automobila su globalne tvrtke koje moraju konkurirati na svim tržištima. Kina je nekoć bila "krava muzara" za njemačke proizvođače automobila, subvencionirajući veće troškove zaposlenja kod kuće više od dva desetljeća. No, u posljednjih pet godina kineski proizvođači automobila prešli su na potpuno električna vozila zahvaljujući vladinim politikama, a potrošači ih slijede. Više od 50 posto prodaje automobila u Kini sada čine oni električni
U prvih deset mjeseci ove godine, električna vozila činila su četvrtinu globalne prodaje automobila, što je oštar porast s 3 posto u 2019. godini, prema novom izvješću Ember, energetskog think-tanka. Prema izvješću, prijelaz na električna vozila također je u tijeku na tržištima u razvoju s velikim potencijalom prodaje, kao što su Latinska Amerika i jugoistočna Azija. Vijetnam i Singapur imaju veću prodaju električnih vozila od EU-a. U 2021. godini, udio električnih vozila u Vijetnamu bio je manji od 1 posto. Danas je gotovo 40 posto, pokazuje izvješće.
„Tržišta u razvoju su ogromna nagrada koju Europa ne smije dopustiti da joj izmakne“, rekao je Chris Heron, generalni tajnik E-Mobility Europe, trgovinske asocijacije. Kineski igrači svakodnevno stječu teren u cijeloj Latinskoj Americi i jugoistočnoj Aziji. Dugoročni put Europe da konkurira mora biti električna vozila.“
Globalizacija je dosla eropi glave i Trump je u pravu kada uvodi carine ali ne na onakav nacin kako nastupa .Mora se zastititi domaca proizvodnja .Pohlepa kompanija za vecim profitom i kupovina svega i svacega od kine i drugih zemalja unistili su proizvodnju u svojim zemljama i sada vise nemogu konkurirati sa cijenama pa privreda propada