Jednoj od zanimljivijih prezentacija vinarije nazočili smo u Hotelu Esplanade tjedna na odlasku. Vinarija Deklić najavila je predstavljanje nove vinarije i redizajniranog vizualnog identiteta što bi bilo sasvim dovoljno za formiranje interesantnog sadržaja. Međutim, dobili smo podosta više, jer arhitekt je nove vinarije obitelji iz Vižinade Viktor Vrečko.
Riječ je doista o jednom od najpriznatijih imena hrvatske arhitekture no koji je svoj ugled stvorio vani radeći uz jedno od najvećih imena svjetske arhitekture uopće, a to je Norman Foster. Vrečko se u Hrvatsku vratio prije nešto više od deset godina no i prije toga radeći projekte ovdje poput bazilike u Solinu dovršenu 2020. godine nakon sedam godina gradnje. Može se pohvaliti kako je s Fosterom radio i na projektu novog Svjetskog trgovinskog centra u New Yorku.
Za obitelj Deklić koja se uzgojem loze i pravljenjem vina bavi praktično više od 100 godina ali i dalje od toga osmislio je atraktivan i graditeljski zahtjevan objekt s kakvim se mogu u nas mjeriti rijetki. Rekli bismo kako bi to,recimo, bili Rožanićeva vinarija u Motovunu ili pak vinarija Brič Kutjeva na granici sa Slovenijom. Po onome što je Vrečko pokazao sasvim je moguće da i zgrada vinarije Deklić uđe u popise u prostor najbolje uklopljenih objekata kao što je to pošlo za rukom onom na Briču.
- Terasa nudi pogled na more, a kad to dopuštaju vremenske prilike, čak i do Venecije. Poseban je doživljaj zalazak sunca kojem je okrenuta terasa. Interijerom smo nastojali postići osjećaj prave istarske konobe, a ugodnom ambijentu doprinose i umjetnički radovi fotografkinje Mare Milin te kipara Mirka Zrinšćaka čija skulptura krasi terasu, kazao je Vrečko.
Vinarija od 2500 kvadrata opisuje se kao posveta inovaciji i tradiciji, napravljena većinom od crveno obojenog betona kako bi podsjećala upravo na istarsko tlo i u njega se lakše uklopila. Još interesantnije, za realizaciju je bilo potrebno tek četiri godine što je u današnjim uvjetima zapravo nevjerojatan podvig. Vinarija koja je pri kraju stajala je deklariranih 4,5 milijuna eura a objedinjuje, naravno, vinsku proizvodnju i podrum te ugostiteljstvo, u tri razine, dakle. Bit će gotova uskoro, otvorenje je u lipnju. Tamo će vinarija Deklić dobiti i veće kapacitete, oko 300.000 litara inoksa te 100.000 litara drvenih bačava, s time da su predviđene i amfore.
- Osobit je izazov bio početak gradnje vinarije u vrijeme pandemije, a važno nam je bilo da se uz suvremenu tehnologiju osjeti i naša ljubav prema vinu, kazao je Dino Deklić. Druga je velika novost koju je obitelj Deklić predstavila novi vizualni identitet, odnosno etikete koje je izradio Studio Sonda također iz Vižinade s kojim surađuju posljednje desetljeće.
- I s novim dizajnom htjeli smo ostati autentični. Nove etikete u obliku su našeg inicijala, slova D, a tome je prilagođen i izgled nove vinarije. U pozadini etiketa, koje su u bojama naše zemlje, suptilno su utkane četiri generacije ove obitelji, kao sjenke prošlosti koje oblikuju sadašnjost. To je ujedno i nježan podsjetnik na nasljeđe koje nosimo i budućnost koju stvaramo, otkrila je Lucija Deklić.
Cijeli je događaj zaokružen i kušanjem vina koje je vodio sommelier Kruno Filipović. Ponovo se i u njima očituje duga tradicija ove obitelji koju je uspostavio pradjed Marko a nastavio djed Konstantin 1942. godine prem kojemu su i nazvani malvazija i teran berbe 2021. koje tržište upravo upoznaje ovih dana. Probali smo i svježu malvaziju berbe 2024. te chardonnay, a sve je počelo dobrim suhim roseom koji je dobio ime po Carlotti Grisi, balerini koja je rodom upravo iz Vižinade.
- Prošla je godina bila vrlo izazovna za vinare, no i toplija, što mi vinari i volimo, naglasio je David Deklić, treći član obitelji, uz Luciju i Dina na kojima će ostati vinarija. Interesantnu je rečenicu izrekao Filipović, nova vinarija objedinjuje sve kvalitete Istre, s njom je poluotok dobio svoj avatar.