Sigurnost najmlađih

Na hrvatskim cestama godišnje pogine čitav razred djece

Foto: \'VL\'
\'klinciUautu01_nnn_aut_22021.1\'
Foto: \'Roger Lundsten\'
\'Fu009Ar Agenda/ Text :Robinsson om ny barnstol\'
Foto: \'VL\'
\'klinciUautu03_nnn_aut_22021\'
Foto: \'VL\'
\'Mother Bathing Baby (12-18 Months) --- Image by © Royalty-Free/Corbis\'
24.03.2010.
u 18:14
Prije su djeca najčešće stradavala kao pješaci, a danas najviše ginu kao putnici u vozilima svojih roditelja.
Pogledaj originalni članak

U prometu je lani poginulo 21 dijete mlađe od 14 godina. Gotovo jedan školski razred. Crne brojke pokazuju da je 2009. odnijela 23,5% više dječjih života nego 2008. godina, kada je u prometu poginulo 17 djece. Ozlijeđene djece, pak, bilo je manje – tijekom 2009. godine teže je i lakše ozlijeđeno 1529 djece u prometu, odnosno 56 ili 3,7% manje u odnosu prema 2008. (1585 ozlijeđenih). U siječnju ove godine ni jedno dijete nije poginulo, a ozlijeđena su 64 – jedno u ulozi vozača, petero je djece putnika teško ozlijeđeno i 38 lakše, a među djecom pješacima dvoje ih je teško ozlijeđeno, a 18 lakše. Djeca vozači najčešće stradaju vozeći bicikl.

Nikamo bez sjedalice

Ono što posebno zabrinjava jest to da su se bitno promijenile okolnosti u kojima djeca stradavaju u prometu. Naime, prije su djeca najčešće stradavala kao pješaci, a danas najviše ginu kao putnici u vozilima, i to u vozilima svojih roditelja, dakle osoba s kojima bi trebala biti najsigurnija. Upravo se roditelji kockaju životima svoje djece jer ih nerijetko prevoze na prednjim sjedalima, nevezane ili u sjedalicama koje ne zadovoljavaju najosnovnije uvjete sigurnosti. Policija taj problem nastoji riješiti i preventivno i represivno, dakle i razgovorima i kaznama. Roditelje žele upozoriti kako je jako važno primjereno smjestiti dijete u vozilu, odnosno da je zakonom propisano obvezno korištenje sigurnosnog pojasa, sjedalice i postolja za sjedenje.

No, mnogi roditelji nikako ne uspijevaju shvatiti da dijete koje nije na odgovarajući način smješteno u dječjoj sjedalici i pravilno vezano sigurnosnim pojasom ima male šanse preživjeti prometnu nesreću, čak i pri relativno maloj brzini vožnje.

Prometni su policajci tijekom 2009. godine zbog nepropisnog načina prijevoza djece u automobilu pisali kazne na temelju čak 82.507 prekršaja. U siječnju ove godine djecu je na neodgovarajući način prevozilo 5525 uhvaćenih vozača.

Samo do škole...

– Najčešći izgovori vozača prilikom nepropisna prijevoza djece u pravilu su da je riječ o kratkoj relaciji ("samo do škole...", "samo do vrtića...", "samo do trgovine..."), da voze sporo, da voze pažljivo... – svjedoče iz Odjela za odnose s javnošću Ravnateljstva policije.

No, nesreće se najčešće i dogode na tim, kratkim relacijama, kada vozači nisu posve koncentrirani, a mnogi nemarni roditelji neće dobiti drugu šansu da dijete ispravno vežu u sigurnosnoj sjedalici. Nažalost, drugu šansu neće dobiti ni ta djeca.

Važnost prevencije

Karcinom gušterače jedno je od najzloćudnijih oboljenja probavnog trakta, no zašto mu se ne posvećuje dovoljno pozornosti?

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

CI
cickova
07:52 26.03.2010.

nazalost ginu, a kako ih starci voze u autu?? Uzas!

KR
krenica
17:58 28.03.2010.

Majka za volanom ,mobitel u ruci,dica skaču u autu i uopće ne sjede.To je današnja stvarnost \"odgovornih\"roditelja.Policija spava negdje u zaklonu.