Najveći gubitak ikad

Model 3 mogao bi Teslu i Muska stajati opstanka

Foto: SHANNON STAPLETON/REUTERS/PIXSELL
Elon Musk
Foto: DANNY MOLOSHOK/REUTERS/PIXSELL
Elon Musk
03.11.2017.
u 20:57
Umjesto planiranih 1500 jedinica novog Modela 3, u Tesli su u trećem tromjesečju uspjeli proizvesti tek 260, a isporučili tek 220 automobila
Pogledaj originalni članak

Američki proizvođač električnih automobila Tesla zabilježio je u trećem tromjesečju najveći kvartalni gubitak u povijesti tvrtke – od 619,4 milijuna dolara, u odnosu na dobit od 21,9 milijuna dolara u istom razdoblju lani. Prihodi tvrtke skočili su 30 posto, na 2,98 milijardi dolara. To je izazvalo i pad cijene Teslinih dionica na Wall Streetu za pet posto. Iako je i to bilo dovoljno da Elon Musk podigne obrvu, to je tek najnovija u nizu loših vijesti za avangardnog proizvođača. Umjesto planiranih 1500 jedinica novog Modela 3, uspjeli su ih proizvesti tek 260, a isporučili tek 220.

Snižene cijene

Novog Teslu o kojem se pisalo kao automobilu koji bi iz korijena trebao promijeniti automobilsku industriju naručilo je više od 600.000 kupaca. Postoji nada da će se ritam uhvatiti do kraja prvog tromjesečja 2018. jer je Panasonic navodno našao rješenje za uska grla u proizvodnji. Možda je najrealnija procjena ona koju je objavio magazin Ward’s – kako je teško očekivati da će Tesla proizvoditi više 2500-3000 vozila tjedno sve do kraja iduće godine.

Časopis Consumer Report procijenio je kako je Teslin SUV Model X uz Cadillac Escalade najnepouzdaniji na tržištu što je, jasno, izazvalo bijes Muska i ekipe. Tako su na nož dočekali i procjenu da će Model 3 imati prosječnu pouzdanost, govoreći kako ga redakcija utjecajnog potrošačkog magazina nije još ni vozila. Propustili su primijetiti kontekst prema kojem je prvi Teslin mainstream model zapravo procijenjen povoljno, odnosno s pozitivnom projekcijom za model koji tek dolazi na tržište. U svemu je slaba utjeha što je Model S procijenjen najpouzdanijim uopće.

Jer, ranije je već Tesla smanjio cijenu i Modelu S i Modelu X. Također, i ranije vijesti kako će Tesla otpustiti 400 do 700 zaposlenika pokazale su se točnima. Tvrtka je doista otpustila 70 djelatnika od 33.000 koliko je zapošljavala. Elon Musk odgovorio je na različite špekulacije oko tog poteza na svoj način – otpušteni nisu odgovarali visokim standardima tvrtke. No, sindikat United Auto Workers podnio je pritužbu na Muskovu kompaniju u kojoj navodi kako su otpušteni oni radnici koji su pokušavali osnovati sindikat. Dodatno je čuđenje nastalo i kada je primijećeno kako Tesla na svojim stranicama oglašava potrebu za popunom niza radnih mjesta. Na sve to dolaze i sjajni rezultati Chevroleta s njihovim “strujašem” Voltom kojeg je samo u listopadu prodano 2781 komada. Uz njega ne smije se zaboraviti ni uspješni Nissanov Leaf, a uskoro će se njima pridružiti i drugi modeli mainstream automobilskih proizvođača.

Neki analitičari skeptični

Musku se predbacuje i pretjerano inzistiranje na vertikalnoj integraciji, vlastitoj proizvodnji baterija i održavanju vlastite prodajne mreže. Ima analitičara koji ne misle da se biznismenu-vizionaru treba još vjerovati i da treba razmišljati o prodaji dionica. Model 3, umjesto da bude automobil koji će potvrditi Teslinu budućnost, mogao bi tvrtku potopiti u glib. Samom Elonu Musku, čini se, znatno bolje ide u drugim sektorima.

Sa SpaceX-om lagano preuzima vodeću poziciju u utrci za osvajanje svemira iako je još teško vjerovati predikcijama prema kojima će za naših života neka njegova letjelica stići i do Marsa. Powerpackovi i Powerwallovi, koncepti opskrbe i pohrane električne energije polako postaju hit. Problem je jedino što je Solar City pod čijim se okriljem razvijaju Powerwall i Powerpack dio – Tesle. Možda ćemo tako odjednom vidjeti dva Elona Muska, jednog koji bi se mogao proslaviti osvajanjem svemira, možda i prvim slijetanjem na Mars, i drugog koji bi zbog svoje vizije svijeta bez automobila na fosilna goriva mogao ostati neshvaćen poput izumitelja po kojem je Muskov automobil i dobio ime – Nikole Tesle.

Važnost prevencije

Karcinom gušterače jedno je od najzloćudnijih oboljenja probavnog trakta, no zašto mu se ne posvećuje dovoljno pozornosti?

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 14

Avatar mr.sc.Vaso
mr.sc.Vaso
03:18 04.11.2017.

Ramljak to može srediti, samo uplatiti 10% u središnjicu....

VI
Vito
08:30 04.11.2017.

Samo se sjetite automobila na "foslino gorivo" kojeg je izumio i patentirao jedan Amerikanac tijekom drugog svjetskog rata. __ Njegov autom je onda - 1944.g. - trošio na 100 milja US galon (3,785 l) __ Vlasnici naftnih polja su otkupili njegov izum i patent te ga "uništili", a autoindustrija je počela proizvoditi vizola koja troše 6 galona na 100 milja. __ O tome je čak napravljen i film. __ Drugi je film o proizvodnji električnih automobila sredinom ´80-ih godina prošlog stoljeća - izumitelj ubijen, ubojica nije pronađen __ Tako da "Tesla" ima ogromnu sreću što je uopće živ u USA __ Ili su mrtvi naručitelji ubojstava u korist "fosilnih" lobija pa se mogla razviti elektro-auto industrija u USA

VI
Vito
08:31 04.11.2017.

ilijan: __ Očito bi ti odgovarao električni stolac