DIJELOVI IZ HRVATSKE

Mate Rimac o Koenigseggu: Ovo je pravi dokaz naše izvrsnosti

Foto: Rimac Automobili
Rimac
Foto: Reuters/PIXSELL
Koenigsegg
Foto: Reuters/PIXSELL
Koenigsegg
Foto: Rimac Automobili
Rimac
Foto: Rimac Automobili
Rimac
Foto: Rimac Automobili
Rimac
06.03.2015.
u 08:24
Švedska manufaktura proizvest će samo 80 auta, a svaki će imati Rimčev jedinstveni visokotehnološki baterijski paket
Pogledaj originalni članak

Mate Rimac (26), Večernjakova osoba 2015. godine, na najznačajnijem je automobilskom salonu u Ženevi dobio još jednu veliku potvrdu kvalitete rada svoje tvrtke Rimac Automobili.

Zvijezda salona, Koenigsegg Regera švedske manufakture supersportskih auta i najsnažniji serijski automobil svih vremena, koristi baterijski sustav, upravljačke sustave i druge komponente hrvatskog porijekla, proizvedene u Rimčevu pogonu u Svetoj Nedelji. "Rimac baterijski paket" može isporučiti 500 kW snage i apsorbirati 150 kW energije kroz regenerativno kočenje. Koenigsegg je Rimac Automobile odabrao jer ovakvi standardni baterijski paketi imaju masu od pola tone, a Rimčev samo 115 kg. Tako daje rekordnih 4,35 kW po kilogramu mase.

– Ovo je nedvojbeni dokaz naše izvrsnosti. Raditi na tako naprednom projektu zajedno s mojim uzorom Christianom von Koenigseggom ostvarenje je sna za mene i tvrtku. Mi za Koenigsegg radimo i manje komponente, ali naš baterijski sustav je visoka tehnologija i to je ono što ovaj automobil čini posebnim. U Ženevi su nam se već javili i drugi proizvođači zainteresirani za suradnju – rekao je za Večernji list Mate Rimac, tvorac hrvatskog električnog superautomobila Concept One.

Regera, što na švedskom znači "vladati", prvi je hibrid kultnog švedskog proizvođača. Kombinira naprednu Koenigseggovu tehnologiju benzinskog motora i inovativan električni pogonski sustav Rimac Automobila.

Za pogon koristi hibridni sustav 5-litrenog V8 benzinskog motora sa 800 KS i 3 elektromotora, koji povećavaju snagu na ukupno 1500 KS i 2000 Nm okretnog momenta. Ubrzanja su zastrašujuća, do stotke dolazi za 2,8 sekundi, a još bolje zvuči ubrzanje od 0 do maksimalnih 400 km/h za samo 20 sekundi. Posebnost automobila je i to što nema klasičan mjenjač.

Proizvest će se u samo 80 primjeraka, a cijena automobila je 1,8 milijuna eura.

>> I Rimac je u Ženevi, napravio je baterijski sustav za Koenigsegg

>> Rimac gotovo rasprodao limitiranu seriju od osam primjeraka Concept_Onea

ZAKONSKA OBVEZA

Liječnici prisiljeni ljude prijavljivati policiji: 'Pridržavat ćemo se toga, nema razloga da se zbog toga ljute na nas'

Za privremenu nesposobnost do 6 mjeseci samo upozorenje, a ako je razdoblje nesposobnosti dulje, liječnik je dužan javiti to policiji. Obaveza je to svakog liječnika koji je obavio pregled ili liječio vozača, kao i njegova izabranog odnosno obiteljskog liječnika, a propisuje je Pravilnik o zdravstvenim pregledima vozača i kandidata za vozače koji stupa na snagu sljedeći tjedan.

Praktično rješenje

Jednu grešku s novcem radi većina građana: Stručnjak za financije ima top savjet kako je uspješno izbjeći

Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 19

BE
Belgrade
15:04 06.03.2015.

@VelijozeMalimozak Ja sam SrbIN iz Beograda, novinar, urednik, koji je testirao preko 250 vozila u poslednjih 8 godina. Odlično poznajem automobilsku tehniku! Pozdravi ti tvog ljubomornog prijatelja iz BMW-a i reci mu da pojma nema!!! Mate Rimac je broj 1 hrvatski brend. Pratio sam njega još dok je pravio jugo sa dva motora i drao glupe tipove u "nabrijanim" BMW-ima. Ne samo da je inovator kada je automobilska tehnika u pitanju već je genije i za marketing. Kada je napravio "koncept uan" izložio ga je na najluksuznijem sajmu u Monaku i odmah su se zainteresovali Arapi i drugi bogataši. Drugo, da Rimčev superauto bude safetycar ispred bolida Formule E u kojoj učestvuje i sin Alana Prosta to je takav uspeh da vi u Hrvatskoj toga niste ni svesni. Treće pojma nemate koliko je značajna švedska firma Kenihseg - prvi su napravi serijski auto koji je probio 400 km/h pa su "poludeli i pukli od muke" u Lamborginiju, Ferariju, Poršeu, Bugatiju itd. I ono što je najvažnije - Kenihseg je jedini predstavio nešto značajno na polju konstrukcije pogona automobila u poslednjih tri godine - auto bez menjača a Rimac mu je pomogao. A vi koji pljujete po Rimcu ste samo automibilski nepismeni i ništa više. To je ona Balkanska priča - nismo mi sposobni da napravimo automobil , to je za Nemce i Japance a mi treba da gajimo koze. E pa za vašu informaciju prof. dr Gruden iz Srbije je dvadeset godina bio glavna zvezda u Poršeu, po njegovom patentu "antidetonacione komore" konstruisani su 15 godina svi motori Poršea. Drugi Srbin, pokojni Tadija Jurković je bio šef razvoja glava benzinskih motora do 3 litra zapremine za ceo GM globalno. Treći, Marek Đorđević je dizajnirao poslednji Rols-Rojs fantom. Ali od svih njih je uspešniji Rimac, zato što je napravio sopstveni svetski prepoznatljiv brend i sopstveni automobil od praznog papira! Koliko god se trudili, ipak je Hrvatska puna "Balkanaca" bar po komentarima o Rimcu.

Avatar jebb
jebb
09:36 06.03.2015.

Ova vijest je ozbiljan udarac ljubiteljima svega hrvatskog, a pogotovo hercegovackog.

Avatar Point_of_view
Point_of_view
09:56 06.03.2015.

Moram priznat da nisam razumio sto konkretno gospodin Rimac proizvodi/radi za gospodina von Königsegg. Baterije u Europi pravi jako malo proizvodjaca, osim toga, klasicne baterije (olovne) su teske i imaju relativno male kapacitete. Dali se ovdje radi o "licij-ionskim" baterijama, koje je gospodin Rimac kupio na trzistu i oplemenio ih svojim kontrolnim sustavom ili se radi ne necem drugom, molio bih nekoga, tko se razumije u ovu materiju, da mi poblize objasni.