Kaufland je kažnjen 1000 eura, a odgovorna osoba S.S. (55) 200 eura jer su u tri tjedna tijekom srpnja i kolovoza 2023. godine koristili nepoštenu odnosno zavaravajuću trgovačku poslovnu praksu pri isticanju cijena nekolicine proizvoda. U svome katalogu su uz maloprodajne cijene isticali cijene proizvoda za korisnike kartice "Kaufland Card", čime su prema optužbi stvarali dojam da se pogodnost odnosi na sve potrošače. Tako su toalet papir Zewa Deluxe 16 rola uz maloprodajnu cijenu od 5,25 eura nudili za korisnike kartice za 4 eura, Nutellu krem namaz s lješnjakom 900 grama od 5,79 eura za 5,29 eura, krušne mrvice 500 g uz 1,89 eura za 1,19 eura, i tako još nekoliko proizvoda.
Kaufland nije poricao utvrđenja inspekcije, ali odmah su se korigirali i stoga tražili da se uzme u obzir beznačajnost njihova prekršaja. Međutim, tržišni inspektor je objasnio da je Zakonom o zaštiti potrošača propisano da se uz maloprodajne cijene ne smiju isticati cijene i za pojedine skupine potrošača niti u prodavaonici niti u katalogu. Zato je donio rješenje kojim je zabranio spornu praksu te je naknadno utvrdio da je Kaufland postupio po tome rješenju, a prekršajni postupak je unatoč tome pokrenuo jer je tako propisano Zakonom o državnom inspektoratu.
Kaufland je u svoju obranu istakao: "Ne može se opravdati zaključak po kojem bi ovakvo iskazivanje cijene u Kaufland katalogu prosječnog potrošača dovelo u zabludu jer je iz svih dodatnih elemenata iskazivanje cijene jasno da se dodatno sniženje odnosi samo na korisnike kartice. U prilog ovakvom shvaćanju govori i činjenica da Kaufland od uvođenja programa vjernosti nije zaprimio niti jedan jedini prigovor potrošača koji bi sugerirao kako se cijena za kupce koji nisu korisnici kartice ističe na nejasan način, odnosno kako postoji mogućnost zamjene cijena koje vrijede za korisnike kartice i za ostale potrošače.". Ali, za inspekciju je njihovo tumačenje irelevantno.
I sutkinja Sofija Babić u Općinskom prekršajnom sudu u Zagrebu zaključila je da su okrivljenici postupili protivno Zakonu o zaštiti potrošača koristeći zavaravajuću odnosno nepoštenu poslovnu praksu. Jer čak i ako se ističe točna informacija o proizvodu, nepoštena je ako će vjerojatno zavaravati prosječnog potrošača u pogledu relevantnih okolnosti, a u ovom slučaju pogodnosti u pogledu cijene pa ga to navede na kupnju. Sutkinja je obrazložila da je Kaufland trebao istaknuti maloprodajnu cijenu, a popust za određenu skupinu potrošača trebali su navesti u obliku postotka. Isticanjem cijene za korisnike kartice stvorili su dojam da to vrijedi za sve potrošače. Za sud to nije beznačajan prekršaj, kako tumače okrivljenici. Bio bi beznačajan da se radi o neznatnom stupnju ugroženosti ili povrede zaštićenog dobra, kao i vrijednosti koje se štite prekršajnim pravom, te da nema potrebe za kažnjavanjem počinitelja. Kaufland i odgovorna osoba mogu se žaliti na nepravomoćnu presudu.
Ima Kaufland odnosno i druge njemačke korporacije još trikova kako prevariti naše naivce. To važi i za njihova osiguravajuća društva, auto industriju i banke. Jednostavno nas podcjenjivaju. Možda je i normalno biti sebičan kao što su Njemci, Mađari, Slovenci... jedino mi trebamo prema strancima uvijek biti kulturni i pošteni. Kada se bolje popriča sa nekim Nijemcima, ima tu kod njih dosta prepotentnosti naspram nama. Ja u Kauflandu samo kupujem ako su sve druge trgovine zatvorene.