LIJEVO, DESNO...

Kako promijeniti stranu vožnje – usred vožnje

Foto: NL Architects
most s petljom za promjenu strane (1)
Foto: NL Architects
most s petljom za promjenu strane (1)
Foto: NL Architects
most s petljom za promjenu strane (1)
16.06.2010.
u 14:44
U Hong Kongu, kao bivšoj britanskoj koloniji, vozi se lijevom stranom ceste, a u kopnenoj Kini desnom stranom. Za tranzitni promet nizozemski su arhitekti smislili originalno rješenje – koje na natječaju nije prošlo.
Pogledaj originalni članak

Nizozemska arhitektonska tvrtka NL Arhitects podnijela je na natječaj za most preko Biserne rijeke. Riječ je o jedinstvenom projektu mosta koji bi olakšao prelazak na drugu stranu ceste usred vožnje i omogućio neprekinutu vožnju između Hong Konga i Kine. Međutim, pobijedio je projekt tvrtke "Pod jednim krovom", neki kažu zbog politike jer je dobitni projekt nazvan "Kina, Macao i Hong Kong jedna su velika obitelj".

Postoje i mišljenja da je most s petljom u obliku osmice koji omogućava jednostavan prelazak iz vožnje lijevom stranom ceste na vožnju desnom stranom (i obratno) odbijen baš zato što taj prelazak čini previše lakim; vozači bi mogli zbog jednostavnosti prelaska zaboraviti da su se našli u prometu gdje se vozi "suprotnom" stranom ceste, a takva zaboravnost mogla bi biti uzrokom prometnih nesreća.

ISTRAŽUJEMO

Kako početi investirati i planirati mirovnu? Evo zašto o tome trebate razmišljati već u dvadesetima

Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

Avatar Časna seka
Časna seka
23:22 20.06.2010.

Trebali smo uplatit mito da to dobije Radić.

RB
Rikard Barić
17:11 16.06.2010.

Briljantno informativan članak. Radi se o nizu tehničkih varijacija koje materijaliziraju sliku konfuzije našeg uma. Kako odluka komisije za odabir arhitektonskog rješenja pokazuje, naš um globalno radi u inferiornom sistemu spina, odnosno povećanja entropije ili kaosa, ateizacije postojanja. I kad znanstveno, materijalno, tehnički riješi jedan problem – ovaj ultimativno samo dodatno zapetljava naš «promet». Jedan od najizrazitijih suprotnih primjera je Teslino shvaćanje energije kao kontinuuma, koje deklasira Edisonovo stalno komutiranje predznaka i nepremostive tehničke probleme da se prenesu veliki iznosi električne energije shvaćene kao tok istosmjernog strujanja. I današnja politička scena svijeta u cjelini odražava nesposobnost ego-globalizma da se «binarno definira» i tehnički odluči za vožnju desno ili lijevo kao početno preneseno stanje «bivših sistema» koji trebaju sinhrono uvesti svijet u kontinuum budućnosti. Možda sada ipak pukne između USA i UK, tim reprezentantima svijeta dvostrukih standarda. Jer USA je vozila desno, a BP je bušio lijevo.