U SRIJEDU

Evo zašto su u Hrvatskoj automobili do 15 posto skuplji nego u Sloveniji

Evo zašto su u Hrvatskoj automobili do 15 posto skuplji nego u Sloveniji
21.09.2020.
u 18:05
Pronađite u srijedu 23. rujna novi broj magazina AutoStyle na dar uz Večernji list
Pogledaj originalni članak

Za isti automobil Hrvat mora izdvojiti čak 117.510 kuna više od Slovenca. Riječ je o Audijevu modelu Q8 45 TDI, koji si rijetki mogu priuštiti, ali i onima koji mogu to nije baš mala razlika u cijeni. Slično je i s Mercedesom GLE 300d 4Matic. U Sloveniji košta 73.799 eura, što je otprilike 555.706 kuna, a u Hrvatskoj 657.325 kuna.

Tako velika razlika u cijenama prije svega je rezultat većih poreznih davanja koje Hrvatska ima u odnosu na Sloveniju. Osim što je opća stopa poreza na dodanu vrijednost (davek na dodanu vrednost, DDV) u Sloveniji 22%, a kod nas se PDV plaća 25%, u Sloveniji su manje trošarine na automobile. Slovenski “davek na motorna vozila” ne poznaje posebni porez na motorna vozila prema vrijednosti vozila, za razliku od hrvatskog modela.

Slovenci plaćaju samo posebni porez prema ekološkoj komponenti, odnosno ovisno o ispustu CO2 pojedinog automobila. U Hrvatskoj se poseban porez na motorna vozila (PPMV) plaća i po ekološkom kriteriju ovisno o ispustu CO2 i prema vrijednosnom kriteriju. Slovenci dodatno oporezuju snažnije automobile (s kubikažom većom od 2500 ccm), ali izdatak za taj namet nije posebno velik.

Detaljnije o toj temi, ali i o mnogim drugim temama u srijedu, 23. rujna možete pročitati u novom broju magazina AutoStyle. AutoStyle će na dar u srijedu dobiti svi kupci Večernjeg lista. Uz usporedbu cijena novih automobila u Hrvatskoj i Sloveniji, u novom broju magazina AutoStyle provjerite kako da vas ne prevare u servisima – kako se možete pripremiti za odlazak u servis te što možete naknadno poduzeti ako se osjećate prevarenim.

Nadalje, istražili smo što nam donosi beskontaktna naplata cestarine, na što valja paziti s autima na plin, koliko je na našim cestama neregistriranih vozila... Na stranicama novog magazina AutoStyle provjerite i kakvi su prvi dojmovi s vožnje nove Mazde MX-30, prve Mazde na struju, ali i obnovljene Opel Insignije, Renaultove game hibrida, te s kojim se adutima Volkswagen ID.3 namjerava izboriti za primat na tržištu električnih automobila.

 

PREDRAG MIŠIĆ PEĐA

Zbog rata s obitelji u Srbiji ne razgovara. Na pitanje je li ikad zapucao na brata, kazao je: 'Vjerojatno.... da. Teška tema'

Predrag Mišić Peđa vukovarski je branitelj koji je agresorima pružao otpor sve do pada grada 18. studenog kada je sa 182 suborca odveden na Ovčaru. Bio je zarobljen u srpskom logoru. I danas se bori da Vukovarci žive bolje, a spominje se kao mogući DP-ov kandidat za ministra branitelja. Sve užase koje je u ratu proživio ispričao je svojedobno za Večernji list

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

FA
fajlpz
22:23 21.09.2020.

Pa niko osim Danske nema veće namete aoi priznaćete tu smo mi u rangu Danske po standardu samo što oni imaju Grenland.