EP usvojio izmjene

Države EU će umjesto vinjeta morati uvesti naplatu prema prijeđenoj udaljenosti

Foto: Tobias Hase/DPA/PIXSELL
Države EU će umjesto vinjeta morati uvesti naplatu prema prijeđenoj udaljenosti
25.10.2018.
u 23:29
Nova će pravila naplate vrijediti od 2023. za teška teretna vozila i kombije za prijevoz roba težine veće 2,4 tone te od 2027. i za lakša vozila za prijevoz tereta, kombije i minibuseve
Pogledaj originalni članak

Europski parlament danas je usvojio izmjenu Direktive o naplati cestarina čijim će stupanjem na snagu zemlje EU-a umjesto vinjeta morati uvesti naplatu cestarine na temelju prijeđene udaljenosti, od 2023. za teška teretna vozila, a od kraja 2027. i za laka gospodarska vozila.

Europski je parlament je s 398 glasova za, 179 protiv i 32 suzdržana usvojio nacrt izmjene Direktive o naknadama koje se naplaćuju za korištenje određenih infrastruktura za teška teretna vozila.

Postojeća direktiva utvrđuje pravni okvir za naplatu upotrebe određenih cesta isključivo za teška teretna vozila, dok Komisija izmjenom Direktive predlaže proširenje pravnog okvira na sva teška vozila te laka gospodarska vozila.

Prema zaključku Komisije, vozači autobusa, osobnih automobila i kombija ne doprinose dovoljno u vidu plaćanja cestovnih naknada, a čine znatan udio prometne aktivnosti kojom doprinose trošenju infrastrukture i zagađenju okoliša.

Države članice će, po izmjenama Direktive, obračunavati cestarinu na temelju prijeđene udaljenosti umjesto vinjeta koje se plaćaju po vremenskoj osnovi.

Nova će pravila naplate vrijediti od 2023. za teška teretna vozila i kombije za prijevoz roba težine veće 2,4 tone te od 2027. i za lakša vozila za prijevoz tereta, kombije i minibuseve.

U usvojenom izvješću Europskog parlamenta navodi se kako je cilj izmjena uspostava pravednih mehanizama za naplatu cestarina.

"Danas je Parlament usvojio izvješće kojim će se uvesti naplata po načelima 'zagađivač plaća' i 'korisnik plaća'. Izmjenom Direktive želi se potaknuti promicanje financijski i po okoliš održivog cestovnog prijevoza koji može pridonijeti naporima EU-a u pogledu smanjenja emisija CO2“, izjavila je izvjestiteljica  Europskog parlamenta Christine Revault d'Allonnes Bonnefoy (S&D, Francuska).

Kako bi se osigurao pošten odnos prema povremenim korisnicima i vozačima iz drugih zemalja EU-a, nova pravila ograničavaju i cijene kratkoročnih vinjeta za osobne automobile, ističe Europski parlament. Po prijedlogu novih pravila bi vinjete bi trebali biti dostupne i za kraća razdoblja, poput jednog dana ili tjedna.

O novim pravilima još predstoje pregovori s Vijećem koji će početi kada to tijelo usuglasi svoje stajalište.

Pogledajte video najgore parkiranih auta na hrvatskim cestama:

Važnost prevencije

Karcinom gušterače jedno je od najzloćudnijih oboljenja probavnog trakta, no zašto mu se ne posvećuje dovoljno pozornosti?

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 24

BR
Brankko
01:44 26.10.2018.

Kamion uđe na autocestu u Zagrebu i izađe s nje u Splitu. I plati cestarinu po prijeđenoj udaljenosti. Tako se plaća otkako naše autoceste postoje. Očito je da se u nekim zemljama EU plaća drugačije. Koga zanima, može tražiti.

KO
koraknaprijed
07:07 26.10.2018.

Odlicna ideja Slovenci nece vise moci pljackati turiste koji prolaze kroz Sloveniju na putu prema Jadranu. Nece vise biti 15 eura za 50 km auto puta kroz Sloveniju.

AD
adler77
13:21 26.10.2018.

kako su slovenci glasali