HAK objavio rezultate

Čak šest dječjih autosjedalica dobilo negativnu ocjenu zbog – štetnih sastojaka

Foto: HAK
HAK - test dječjih autosjedalica
Foto: HAK
HAK - test dječjih autosjedalica
Foto: HAK
HAK - test dječjih autosjedalica
28.12.2018.
u 14:04
Iako nijedna od 24 autosjedalice na tradicionalnom testu nije zavrijedila maksimalnu ocjenu, više od polovice uspješno je položilo gotovo sve ispite, priopćio je HAK
Pogledaj originalni članak

Šest dječjih autosjedalica dobilo je negativnu ocjenu, a nijedna maksimalnu – sažetak je rezultata drugog godišnjeg testiranja dječjih autosjedalica koje su proveli Hrvatski autoklub i njegovi partneri iz europskih autoklubova.

U testu, čiji su rezultati objavljeni jučer, sudjelovale su 24 autosjedalice prilagođene različitim dječjim uzrastima i stupnjevima razvoja. Analizirali su se sigurnost, jednostavnost/praktičnost, ergonomiju i sadržaj štetnih sastojaka, no velikog pobjednika koji bi dobio maksimalnu ocjenu vrlo dobar nije bilo. Zato je čak 15 autosjedalica zaslužilo ocjenu dobar, njih tri su zadovoljavajuće (Chicco Around U i-Size, Nania I-Max SP Isofix i Osann I-Max SP Isofix Ferrari), a čak šest ih je loše (Foppapedretti Uniko i-Size, Graco Turn2Reach, Jané Koos i-Size, Jané Koos i-Size + iPlatform, Nachfolger Hy5 TT i Osann Fox). Također, ni jedna sjedalica u ovom testiranju nije dobila ocjenu jedva dovoljan.

Foto: HAK
HAK - test dječjih autosjedalica

Kako ističu u HAK-u, zanimljivo je da je svih šest autosjedalica dobilo najnižu ocjenu isključivo zbog pronađenih štetnih sastojaka, pri čemu je sjedalica Foppapedretti Uniko i-Size bila loša i na području sigurnosti, gdje je zabilježila daleko najlošiji rezultat od svih konkurenata. Riječ je o proizvodu namijenjenom (novorođenoj) djeci visine od 40 do 95 centimetara.

Da u njihovim presvlakama nije pronađen naftalin, Jané Koos i-Size i Jané Koos i-Size + iPlatform bile bi svrstane među najkvalitetnije autosjedalice u ovom testiranju. Međutim, postojanje spomenutog sastojka koji se smatra potencijalno kancerogenim automatski ih je bacilo na začelje kolone. Naftalin je pronađen i u presvlaci Nachfolgera Hy5 TT, čime su tako poništene mnoge pozitivne karakteristike, jer je riječ o jedinoj sjedalici na napuhavanje koja ispuhana teži samo 5,1 kilogram, relativno ju je lako transportirati te je na područjima sigurnosti i jednostavnost/praktičnost sasvim zadovoljavajuća.

Iako je čak 15 autosjedalica zaslužilo ocjenu dobar, na vrhu su se izdvojila tri proizvoda Britax Römera te Joie i-Level i Cybex Solution S-Fix. Iza njih slijedi još jedan Britax Römer (Dualfix M i-Size), pa bi se sportskim terminom moglo reći da je ova britansko-njemačka tvrtka moralni pobjednik testiranja, navodi HAK. Tri spomenuta elitna modela Britax Römera (Baby-Safe 2 i-Size + i-Size Base, Baby-Safe 2 i-Size + i-Size Flex Base i Swingfix M i-Size) ujedno su pobrala i daleko najbolje ocjene na testu sigurnosti kojima je uz bok ravnopravno stala sjedalica Jané Koos i-Size. Budući da je ovaj španjolski proizvod, prilagođen tek rođenoj djeci visine od 40 do 83 centimetra, vrlo kvalitetno odradio i sigurnosno-upotrebne komponente testiranja, tim više im može biti žao što je u presvlaci pronađen naftalin koji ih je automatizmom gurnuo na margine ukupnog redoslijeda.

U kategoriji jednostavnosti korištenja imamo maksimalno suverenog laureata. Autosjedalica Joie i-Level uspjela je zabilježiti najbolje rezultate u apsolutno svim potkategorijama (rizik od pogrešne upotrebe, namještanje pojasa, montaža sjedalice, prilagodba sjedalice, razumljivost uputstava i upozorenja te čišćenje i završna obrada), zbog čega joj na području praktičnosti nema premca. Reklo bi se da s njom ne možete pogriješiti, naravno, ako vam treba sigurna nosiljka za tek rođenu djecu maksimalne visine 85 cm i težine 13 kg.

10 stvari koje možda niste znali o Yugu:

Foto: dave_7/Wikimedia Commons
Yugo
Foto: Charles01/Wikimedia Commons
Yugo
Foto: Filip Brala/PIXSELL
Yugo
Foto: STR - 5123/PIXSELL
Yugo
Foto: STR - 5123/PIXSELL
Yugo
Foto: Ivo Čagalj/PIXSELL
Yugo
Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
Yugo
Foto: Robert Anić/PIXSELL
Yugo
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Yugo
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Yugo
Foto: Xm2500/Wikimedia Commons
Yugo - Innocenti Koral

Suprotnu situaciju pronalazimo analizirajući ergonomiju sjedalica, gdje se također ističe jedan proizvod, ali u negativnom smislu. Ovdje su, od ukupno 24 testirane autosjedalice, čak 23 zabilježile ocjenu dobar, dok je Graco Turn2Reach samo zadovoljavajuća, jer nimalo ne blista u potkategorijama, kao što su pozicija oslonca za noge, potreban prostor u automobilu te prostor za dijete i pogled djeteta.

U HAK-u savjetuju da se prije kupnje sjedalice svakako informirate o modelima koji vas interesiraju (na internetu ili, po mogućnosti, u direktnom kontaktu s vlasnikom vama zanimljivog proizvoda koji već ima neka iskustva) te osobno posjetite trgovinu. Neposredan uvid u autosjedalicu puno je bolji od kupnje na slijepo, u web-shopu, pogotovo ako ćete povesti i dijete kojemu je novi proizvod namijenjen. Kad izaberete i kupite autosjedalicu, tad se dobro upoznajte s njezinim mogućnostima čitajući tehnička uputstva i upozorenja jer pogrešna montaža može dovesti do iznimno opasnih situacija

Pogledajte video o prometnim kaznama – stiže stroži zakon o sigurnosti u prometu:

Važnost prevencije

Karcinom gušterače jedno je od najzloćudnijih oboljenja probavnog trakta, no zašto mu se ne posvećuje dovoljno pažnje?

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

TO
Torpor
16:11 28.12.2018.

Mi koristimo BeSafe iZi Kid X2 i-Size. Odlicna sjedalica. Jedini problem je sto je ogromna pa nije za male automobile. Ja moram pomaknuti suvozacevo sjedalo dosta naprijed u mom BMW 120i. Auto je dosta tijesan pozadi zbog kardana i multilinka. Kontam da bi u Golfu bila taman.