navigacija Znanost 3
Nova saznanja

Otkriće o slijepom crijevu: 'Ono ipak ima tjelesnu funkciju!'

– Slijepo crijevo evoluiralo je u sisavaca najmanje 32 puta, a nestalo je manje od 7 puta, što govori da ono ipak ima tjelesnu funkciju – smatraju istraživači.

Otkriće o slijepom crijevu: 'Ono ipak ima tjelesnu funkciju!'

Foto: Shutterstock

Iako se dugo smatralo kako slijepo crijevo ne služi ničemu, posljednjih godina znanstvenici pokušavaju utvrditi suprotno.

Tako su prije dvije i pol godine istraživači američkog Sveučilišta Duke otkrili kako je slijepo crijevo skladište za dobre bakterije koje bi tijelo moglo upotrijebiti za obnovu probavnog sustava ako oboli od dizenterije ili kolere.

– Ovo je na neki način neobična stvar koju smo otkrili, no ne želimo negativno utjecati ili da sada ljudi kažu: ''Ah, slijepo crijevo ima funkciju, sad neću liječniku, zadržat ću ga'' – poručio je tada prof. Bill Parker.

A znanstvenici na Sveučilištu Midwestern ovih dana stigli su do novih saznanja. Smatralo se da ovaj organ ne služi ničemu jer su ga neki sisavci izgubili evolucijom. No, sada je otkriveno da se kod nekih sisavaca ono ipak razvilo što upućuje na to da ipak ima neku tjelesnu funkciju, piše Science Direct.

– Slijepo crijevo evoluiralo je u sisavaca najmanje 32 puta, dok je nestalo manje od 7 puta, što govori da ono ipak ima tjelesnu funkciju – smatraju istraživači te dodaju kako se nadaju da će uskoro shvatiti točnu funkciju organa.

Anketa

Što mislite o otkrićima o slijepom crijevu?

Taj organ očito ima neku funkciju

Ne vjerujem znanstvenicima, slijepo crijevo nema nikakvu funkciju

Nemam mišljenje o tome

Ocijeni:

1 2 3 4 5

3 (12 ocjena)
Ispravi pogreške

Komentari

7
Registracija
  • cijankalij

11.01.2017 u 14:18h

Samo umišljeni kvaziznanstvenici mogu smatrati da ono što je Bog stvorio nema funkciju. Oni razmišljaju ovako: Ako mi ne znamo čemu služi slijepo crijevo, onda ne služi ničemu.
    7 78% 2
  • Fazlinović

11.01.2017 u 13:18h

Ako ima funkciju onda sam ja hendikepiran, pa meni su ga otklonili još kao klincu! Tražim odštetu! Haha, znam, znam, sada će komentatori reći da sam hendikepiran u glavu! Pa šalim se. Od ovog što sam napisao gluplja je samo anketa koju su stavili na temu crvuljka.
    5 100% 0
  • lunar777

11.01.2017 u 11:34h

Odavno je poznato da ima funkciju. Pišete opet gluposti...
    4 67% 2
  • dalibor.hren dalibor.hren

11.01.2017 u 17:09h

Kod nekih i mozak ima funkciju! (Političari nisu uključeni!)
    1 100% 0
  • Karl_Habsburg

11.01.2017 u 16:55h

Nije slijepo crijevo nego crvuljak. Novinarska naobrazba je nevjerojatno niska.
    2 100% 0