navigacija ZG Vijesti 3
STRUČNJAK o rotoru:

'Semafori ne pomažu, kružni tok treba srušiti i sagraditi petlju u dvije razine'

Sve prilazne ceste penju se na remetinečki rotor pa je preglednost jako loša. Usto, rotor omogućava razvijanje velike brzine i zbunjuje manje snalažljive vozače

Foto: Dino Stanin/PIXSELL

Projekt rekonstrukcije remetinečkog rotora u Zagrebu, koji se spominje već godinama, napokon je dobio konkretne obrise pokazane javnosti, no oni ne upućuju na to da će problem najvećeg kružnog toka u Zagrebu – ujedno jedne od naših prometnih crnih točki – biti riješen. Projekt, naime, predviđa postavljanje semafora ispred svih ulaza na kružni tok, što je u suprotnosti s osnovnom idejom kružnog toka, a to je osigurati brži protok vozila.

Sve se više europskih zemalja okrenulo kružnim tokovima kao najučinkovitijem načinu rješavanja mnogih raskrižja. Francuzi su najdalje dogurali, njihovi kružni tokovi broje i šest, sedam prometnih trakova. Bez semafora, naravno. Promet teče bez problema. S druge strane, Španjolska i Portugal na ulazima u neke kružne tokove imaju semafore pa su vjerojatno te zemlje bile uzor kreatorima projekta za rekonstrukciju zagrebačkog rotora. To bi, međutim, samo dodatno usporilo promet na cestama koje vode prema rotoru.

– Mislim da je to loše rješenje. Rotor treba srušiti i umjesto njega napraviti petlju u dvije razine. Na koji način to izvesti, ovisi o raspoloživom prostoru, ali i o količini prometa iz svakog od prilaznih pravaca – rekao je Goran Husinec, stalni sudski vještak za cestovni promet, koji smatra da bi promet s autoceste prema Novom Zagrebu trebao teći kroz tunel, iznad kojeg bi bila petlja. Objašnjava da semafori ne mogu riješiti problem remetinečkog rotora jer on ima nekoliko velikih mana.

– Prije svega, na rotor se ulazi uzbrdo, odnosno sve se prilazne ceste penju na rotor pa je preglednost jako loša. Unutarnji trak nema nikakvu funkciju, a vozač koji u njega uđe teško će izaći. Rotor je dosta velik pa je na njemu moguće razviti veliku brzinu – nabraja Husinec nedostatke koji, uz neiskustvo i nepažnju vozača, rezultiraju s gotovo dvije prometne nesreće svakoga dana. Napominje da buduće rješenje mora biti takvo da i ispodprosječni vozač lako može percipirati kakva je situacija pred njim.

>> Nisu problem opasne i loše prometnice, nego opasni i pijani vozači

Ocijeni:

1 2 3 4 5

4 (24 ocjena)
Ispravi pogreške

Komentari

73
Registracija
  • eugen5 eugen5

    29.11.2016 u 12:41h

    Rotor je neupotrebljiv jer ljudi ne znaju voziti po njemu. Sve dok bude vozača koji će izlaziti iz rotora izravno iz srednjeg (što je masovna pojava) ili krajnjeg lijevog traka, bit će sudara. Pravila su za rotor ista kao i za ravnu cestu: ako na ravnoj cesti nitko ne skreće desno izravno iz srednjeg ili daljih trakova, zašto je ovakvo oduzimanje prednosti masovna pojava na rotoru? Naučite voziti, pa će i ovakav rotor, iako ne dobar, biti barem upotrebljiv.
    Komentar je uređen 29.11.2016 u 12:41h
    19 86% 3
  • Nipy Nipy

    29.11.2016 u 13:37h

    Prije par godina vozio sam kroz Francusku i svaki put sam se preznojio dok sam prošao kroz koji kružni tok. Još uvijek sam mišljenja da kružni tok ima smisla ako se radi samo o jednoj traci. Ako je u igri više traka, onda je to pogubno za život i dozlaboga nespretno i nepregledno.
    12 80% 3
  • adrian1 adrian1

    29.11.2016 u 13:54h

    hahaha Baltazar je dugo razmišljao i dosjetio se semafora. Pa tako "genijalno" rješenje mogli su napraviti i pred 20 godina, postaviš 4 semafora i to je to, investicija manja od postavljanja zatvorene terase kafića na Cvjetni. Dok se ima za fontane, nema se za korisne stvari, ah kakva država, takav i glavni grad.
    11 100% 0
  • sttipe sttipe

    30.11.2016 u 10:15h

    Splitski "rotor" (koji to nije iako prometni znakovi tvrde da je) zaslužuje posebnu analizu, i oduzimanje diplome i slobode projektantu, i šefu odjela koji postavlja znakove. Znak ti kaže da je ispred tebe kružni tok, vozi se 30,40, brz je, kad dodješ zadnje metre do "kružnog" tek tad vidiš znak koji govori drugačije od onog 50m ranije... Imaš 1 sekundu, i 3-4metra da rješiš situaciju. Ako je prazno, prestrojiš se. Ako nije,-razbiješ se... To smeće od ceste zapamtiš momentalno za cili život. (imam 22 godine vozačku i cca 750 000 km za volanom)
    0 0% 0
  • sttipe sttipe

    30.11.2016 u 09:55h

    Rotor je super stvar za sva križanja cesta koje imaju 1 traku u 1 smjeru. Kad rotor sagrade tako da ima više traka, jer u njega ubodu ceste s više traka u jednom smjeru, rotor se pretvara u masovni pokušaj ubojstva!! Pa se samo čeka zakon velikih brojeva, KAD ćeš ostat bez auta ili glave. Kad je blizu alternativa uvik idem tamo. Kad nije, nečijoj mami se jako štuca. Takve rotore grade ljudi koji nikad nisu vozili aute s limenim prozorima, koje gazde svih firmi jako vole, jer su jeftiniji, a ne voze ih oni, nego radnik, i osigurani su. Kad radnik nekog ubije zbog prestrojavanja napamet, i mrtvog kuta, nadju drugog radnika. U svemu na,ebu djeca radnika, i onaj kome je radnik napamet uletija u putanju. Projektant masovnog pokušaja ubojstva nikad ne odgovara, ni za jedan karambol...
    0 0% 0
  • Jbaluci57 Jbaluci57

    30.11.2016 u 01:39h

    U potpunost se slažem, semafori će samo napraviti velike redove i gužve.
    0 0% 1
Pregledaj sve komentare
Pogledajte još
24.11.2016., Zagreb - Jana Busic sa psom Zuzi cesto sece parkom Maksimir. DKS_56147315 Photo: Jurica Galoic/PIXSELL
u timu će biti šest ljudi

U siječnju stiže policija za životinje, kreće i analiza DNK