prošla opasnost

zemlja
Reuters/PIXSELL
Autori: Ivan Halar, tli/VLM
15.02.2013.

Asteroid veličine 45 metara prošao je u 20.25 sati oko 27.700 kilometara udaljen od Zemlje i potvrdio predviđanja znanstvenika koji su kazali da nema razloga za zabrinutost

Asteroid 2012DA14d, veličine olimpijskog bazena, prošao je u 20.25 sati pokraj Zemlje. Kako su tvrdili znanstvenici, nije bilo razloga za zabrinutost. Asteroid od 45 metara prošao je oko 27.700 kilometara udaljen od našeg planeta. Bio je to najbliži prolazak nekog asteroida te veličine posljednjih godina. Njegov prolazak nije bilo vidljiv okom, već je promatran dalekozorom nad sjevernoistočnim horizontom.

Nakon što je jutros nekoliko meteora zasulo jug ruske regije Ural te pritom prouzročilo brojne štete na zgradama i kućama, zbog čega je ozlijeđeno gotovo 1200 ljudi, tijekom dana očekivao se novi meteor za kojeg se pretpostavljalo da će ući u Zemljinu atmosferu. Objavio je to Sergej Smirnov iz opservatorija Pulkovo.

Međutim, izgleda da Rusi sami nisu mogli procijeniti što se zapravo moglo dogoditi. Naime, Dmitrij Badjukov iz tamošnje akademije znanosti rekao je da je ponavljanje ovakvog događaja praktički nemoguće te da ne očekuje novu kišu meteora, piše Itar Tass.

Dodajmo da je Valerij Šuvalov iz Instituta geosfere za prvi meteorit ustvrdio da je bio promjera oko jednog metra, težak nekoliko tona i sastavljen uglavnom od željeza.

– Kad je uletio u atmosferu, razletio se na komade i u tom trenutku eksplodirao – rekao je Šuvalov.

Također, neki ruski dužnosnici ustvrdili su kako je meteor dio asteroida za kojeg su pretpostavljali da će proći u blizini Zemlje danas i sutra, no znanstvenici su to uglavnom demantirali. Tako je profesor Fitzsimmons sa sveučilišta u Belfastu objašnjavao da se asteroid približava Zemlji s juga, dok je meteorit pogodio sjevernu hemisferu.

Tatjana Beroševič s opservatorija Pulkovo tvrdi da eksplozija u Čeljabinsku može biti povezana s asteroidom 2012DA14d , a oglasili su se i znanstvenici iz NASA-e koji smatraju da meteor iz Čeljabinska nema nikakve veze s približavanjem asteroida 2012 DA14.

– Putanja meteora koji je pao u Rusiji bila je znatno drukčija od putanje asteroida 2012 DA14, što je potpuno nevezano za predmet – objavila je svemirska agencija na svojoj internetskoj stranici. – Meteor je putovao od sjevera prema jugu. Putanja asteroida DA14 bila je u suprotnom je smjeru, od juga prema sjeveru – upozorili su iz NASA-e.

>>Pronašli krater meteorita promjera 6 metara: U Rusiji 725 ozlijeđenih!

>> Asteroid prolazi blizu Zemlje, mogli bismo imati problema s TV-om

Avatar commentator
commentator
20:06 15.02.2013.

Ljudi što se to dešava; meteori padaju po Zemlji, Pape daju otkaze, munje udaraju po kupoli Sv. Petra... Pomirite se s Bogom dok je (još) vrijeme!

Avatar Izvorni Pravi Hrvat
Izvorni Pravi Hrvat
20:06 15.02.2013.

U zapadno balkansko atmosferu, svijest i um je več odavno ušel, doletjel i sve zapalil nezaboravni domoljubni meteor Marko Peković Thompson.

Avatar Tomcek 88
Tomcek 88
12:37 15.02.2013.

Maje su zbrckali valjda datum nekako?