Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 16
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
suđenje U MAĐARSKOJ

Vještak tvrdi da Čačić nije vozio prebrzo, svjedoci se ne sjećaju...

čačić (1)
Foto: Željko Lukunić/Pixsell
1/13
25.01.2012.
u 07:30

Dosadašnja rasprava, koja je na trenutke sličila komediji, završila je, a suđenje se nastavlja 17. travnja

Ni nakon današnjeg nastavka suđenja u mađarskom Kaposváru nije puno jasnije kolikom je točno brzinom sada već prvi potpredsjednik Vlade i ministar gospodarstva Radimir Čačić (HNS) prije dvije godine stranačkim Chryslerom na autocesti kod mjesta Sávoly skrivio sudar poslije kojeg su u bolnici preminuli György Lipták i Imréné Antal.

Prometni vještak Mihaly Rektor u dvosatnom svjedočenju, na mahove nerazumljivom, istaknuo je da se ne slaže s ekspertizom od prvog ročišta da je Čačićeva brzina bila od 145 do 150 kilometara na sat. On je ustvrdio da nije bila pretjerana, odnosno da je bila između 125 i 135 kilometara na sat. Odvjetnik obitelji Lipták dr. Zoltán Gál pitao ga je na temelju čega je došao do pretpostavke da ona nije bila pretjerana. Njegov odgovor na kraju je bio da možda i nije trebao tako napisati. Tužiteljica je tražila konkretan odgovor o brzini, no ni ona ga nije dobila, kao ni kolika su moguća odstupanja. U svom izlaganju vještak ističe velik broj pretpostavki, pričao je o mogućnostima izbjegavanja sudara, govorio o nepotpunosti dokumentacije i slično. Ukratko, što bi bilo kad bi bilo. Prema njegovu mišljenju, nije ključan problem u udaru Chryslera u Škodu, nego udar Škode u zaštitnu ogradu i rotacija na autocesti. Odvjetnik stradale obitelji mu je u jednom trenutku pokazao fotografiju gdje je tepihom prekriven otvoren zračni jastuk u Chrysleru i pitao ga je li to slučajno.

Trebao je biti pažljiviji

– Da, slučajno je – odgovorio je, na što su se svi dobro nasmijali.

Drugi prometni vještak, Zoltan Lovasz, koji je izlagao na prvom ročištu, u dopunskom izvješću rekao je da se u nekim dijelovima slaže s kolegom i da i po njegovoj računici brzina više nije od 145 do 150 kilometara na sat, a prihvaća i da je vozačica Škode Fabije, Katalin Lipták, u koju se Čačić zaletio, vjerojatno vozila između 80 i 90 kilometara na sat, dakle više ne 105, kao što je tvrdio u rujnu. – No, ne mogu reći da je ona bila ispod maksimalno dozvoljene brzine na autocesti – istaknuo je i poručio:

– Ključno je da je, ako je bila slabija vidljivost, Čačić trebao biti pažljiviji, a ako nije, vozio je prebrzo. Prije nego što su svoja izlaganja održali prometni vještaci, u sudnici se izmijenilo čak devet svjedoka. Riječ je o policajcima i vatrogascima. Neki od njih nisu se točno svega sjećali, ali uglavnom su govorili o tome da magle nije bilo i da je Škoda imala upaljena svjetla, što Čačić neprestano spori. Svjedok Sandor Borsos, policajac iz Nagykanizse, bio je vrlo jasan.

Konfuzna u bolnici

– Na Škodi su svjetla bila upaljena i ja sam ih ugasio – istaknuo je i dodao kako se ne sjeća jesu li svi putnici bili vezani. Policajac Balint Nemes, koji je u bolnici ispitao Zoltánné Hitter, putnicu koja je ispala iz Škode i pritom je teže ozlijeđena, nije se sjećao detalja razgovora s njom, ali rekao je da je tada bila u tešku stanju i s njom je bilo vrlo teško komunicirati. Na pitanje Čačićeva odvjetnika Pétera Zamecsnika je li tada rekla da je bilo magle, odgovorio je da jest. Valja istaknuti kako je ona na prošlom ročištu to demantirala i rekla je da nije bilo magle. S obzirom na to da je u bolnici bila u konfuznom stanju, svjedoku je bilo teško odgovoriti je li u istrazi rekla istinu. Jednog od svjedoka, također policajca, sutkinja je pitala zašto je radio dopunsko izvješće nakon gotovo tri mjeseca i zašto je rubrika zračni jastuci na Chrysleru ostala prazna te zašto nije zadržan na vještačenju u Mađarskoj. – S autoceste je prebačen u Marcali i drugi dan je prevezen u Hrvatsku. Ne mogu odgovoriti zašto – kazao je policajac.

Laszlo Kiss, policajac je koji je bio na očevidu, no ni on se ne sjeća zašto je bilo potrebno dopuniti izvješće nakon gotovo tri mjeseca. Ne sjeća se ni tko je pregledavao Chrysler u Marcaliju, kao ni je li s Čačićem u automobilu bila neka žena, kao što tvrdi Katalin. Ona se tada primila za glavu, ne vjerujući što sluša. Bila je na rubu suza. Sve u svemu, može se reći da je suđenje na trenutke bilo zabavna komedija. Bilo je tu puno nebitnih pitanja, izbjegavanja konkretnih odgovora. Čačić je na kraju ipak djelovao zadovoljno.

– Ono što je naglasio prvi vještak o neprilagođenoj brzini, drugi subvještak opovrgava. Radi se o prilagođenoj brzini, ali došlo je do iznenadnog momenta, dakle, magle je u tom dijelu autoceste bilo – kazao je Čačić i ponovno istaknuo da on nije vidio svjetla na Škodi. Na pitanje zašto na suđenju onda maglu nitko nije potvrdio, rekao je da će to sud odrediti i otišao od novinara.

Katalin Lipták s dvojicom sinova koji su je pratili smatra da subvještak nije bio objektivan.

– Ako nije išao prebrzo, zašto se onda nije na vrijeme zaustavio ili izbjegao sudar – upitala nas je. I dalje tvrdi da su njezin muž i majka bili vezani i vjeruje da će pravda na kraju pobijediti. – Ako presuda bude nepovoljna za nas, žalit ćemo se, a poslije ćemo ga tužiti i privatno – poručila je.

Komentara 839

MI
mica1111
14:01 25.01.2012.

...ode naša Ina Mađarima...

OB
-obrisani-
16:44 25.01.2012.

Rambo eu je napisao/la: da je ..babetina...normalna. \" Misliš ne bi te rodila ? Nemoj biti toliko strog prema sebi.

ZA
zagorec1
10:56 25.01.2012.

Treba ga posteno kaznit tako da se par godina ne vrati u hrvatsku !! Vrijeme je da se tom lopovu, bahatom politicaru a i sad ubojici konacno stane na kraj!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije