Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 67
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
PROJEKT ŽIVOTA
Povratak na članak

Hrvatska nije htjela tunel za Pelješac, a sad će se po našem projektu graditi tunel ispod Boke kotorske

Prvi cestovni tunel položen na morskom dnu, prema zamisli zagrebačkog inženjera u mirovini Stanka Ferlea, kako sada stvari stoje, neće se graditi u Hrvatskoj nego u Crnoj Gori, preciznije u Boki kotorskoj

Komentari 41

DA
Davor2013
10:06 14.02.2017.

Pametna Norveska ima 3 podmorska tunela za avtomobile, duzine izmedju 7 i 9km, koji idu ispod fjordova, i time nisu unakazili prirodu. Dok bi Balkanci radj gradili cim vece, cim monstrouznije, i cim skuplje

VL
JU
jurajuric118
10:16 14.02.2017.

inače podvodni tuneli su ok. isprobana tehnologija. rade se modularno na suhom i spajaju pod vodom. gradnja je skupa isto kao i most, ako ne i skuplja. dobra je stvar da nikada nisu zatvoreni zbog lošeg vremena. sigurnost prolaza kroz njih je neupitna.

VL
KA
kajinx
11:36 14.02.2017.

Impozantna karijera i uspjesi, svaka čast Stanko Ferle. Dobar članak, hvala!

VL
MI
miso
11:56 14.02.2017.

Od prve sekunda, kad se spomenuo Pelješki most, predlagao sam gradnju tunela. To je sigurno iz svih razloga najbolje. Jedini problem je sujeta...onih koji su se založili za most!

VL
VI
Vito
13:08 14.02.2017.

jurajuric118 14.02.2017 u 10:16h __________________ Nisu skuplja, čak su i jeftinija, jer se grade brzo i "na mjestu" potapanja. ______________ Uz obalu se izgradi betonara i dovozi samo armatura, cement i kamen. ____________ Problem je što su u Hrvatskoj uništili cementare i željezare kako se ne bi moglo graditi nešto, a da kolonijalističke sile ne zarađuju na uvozu u Hrvatsku pomoću domaćih "kvislinga" uvoznog lobija.

VL
VI
Vito
12:40 14.02.2017.

ivanjoksimovic 14.02.2017 u 12:11h ------------- (ne ispod dna kao sto je to kod the Channel Tunnel ispod la Manchea ili Eurasia u Istanbulu) ::::::::::::::::::::::::::::::: Tunel Eurasia u Istanbulu građen je NA DNU. ____________________ Velike betonske "kutije" su dotegljene do pozicijee gdje su ih potopili i spojili te ispumpali vodu iz njih. ________________________ Kod the Channel Tunnel ispod la Manchea koristila se "plava glina", vodonepropusni sloj ispod dna kanala u kojem su zatim bušili tunel s obje strane. __________ Kod "susreta" jedna "bušilica" je "ubušena" dublje, a druga je zatim spojila te dvije bušotine.

VL
DU
Deleted user
13:03 14.02.2017.

Sva filozofija sadržana je u sljedećeme: 10% od jedne milijarde eura je 100 miliona, 10% od 250 miliona eura je 25 miliona. To je jedini i glavni razlog zašto u Hrvatskoj tunel neće biti nikada izgrađen. Naime službena politika je što skuplje to bolje, jer je i provizija veća.

VL
VI
Vito
13:52 14.02.2017.

Najbolje od svega što se takav "cijevasti" tunel uopće ne mora graditi niti blizu granice, jer može biti dugačak koliko graditelji imaju "strpljenja" dograđivati cijev na obali. __________________________ Praktički bi to moglo spojiti Hrvatsku i Italiju "u visini" Zadra, jer je na tom dijelu Jadran dubok do 60 metara. _____________A udaljenost između obala je 168 km. ________________ I putovanje od Zagreba do Rima ( 893.57 km) bilo bi skraćeno za (893 - 168=) 725km, s povratkom = 1450km _____________________ Sad je samo pitanje: zašto se garditelji ne udruže??? _____________ Ne samo što bi povećalo zaposlenost, nego bi i turizam porastao. _____________ Tko ne riskira, ne profitira. _______________ Pogotovo kad su poznati skoro svi "parametri" - udaljenost, dubina, brzina grdanje. ___________ Samo se treba pronaći nekoliko "filantropa" i mogli bismo u "šoping u Rim, ne samo u Trst.

VL
IV
ivanjoksimovic
12:11 14.02.2017.

Prvi u svetu? Tuneli Transbay Tube u San Francisku leze na morskom dnu i spajaju 2 strane zaliva jos od 70ih godina, a projektovani su jos 1920 (ne ispod dna kao sto je to kod the Channel Tunnel ispod la Manchea ili Eurasia u Istanbulu), slicno kao kod tunela na dnu reke Hudson u New Yorku. Taj u San Francisku je prvi takve vrste u svetu, a ima ih jos. Cevi se rade na kopnu, dno malo ukopa da bi se cevi fiksirale na dno, spojevi se posebno rade zbog morskih struja. Ali ne, nebeski balkanski narod je to smislio i uradio prvi, revolucinarno kao i uvek, jos u kamenom dobu dok su skakali oko vatre smislili.

VL
LI
Lisnjak
14:55 14.02.2017.

Bilo bi normalno uspostavit normalne odnose sa BiH, te autocestu kod Neuma nastaviti. Ako BiH zeli praviti probleme, onda im uzvratit problemom. Njihovim drzavljanima jednostavno za branit prolazak kroz hrvatski teritorij.Pa bi vidjeli ko ce prije popustit. Inace, doci cee do toga da ce u sredjenim politickim prilikama i pored skupog i nelogicnog mosta, ljudi radije putovat autocestom koja se oslanja na tvrd teren.

VL
VI
Vito
13:03 14.02.2017.

miso 14.02.2017 u 11:56h _________________ Tunel bi možda bio koriniji za spajanje Pašmana s obalom, jer je tamo dubina oko 30m s pješčanim dnom ________ Samo što je "nekom" u interesu nezaposlenost stanovništva Hrvatske. ____________ A i "škverovi" se baš ne zanimaju za "betonsku gradnju" ________________ Zanimljivo je kako se Nizozemci već desetljećima, sigurno dva, bave gradnjom obiteljskih kuća na vodi, a princip je isti kao i gradnja pontonskih elemenata. _________- Izgrade betonsku "kutiju" i na nju zatim grade prizenicu ili jednokatnicu pa ih tegljačima odvezu do "marine" i tako grade cijelu "ulicu" na svojim jezerima i po zaljevima. _________ USA je isto krenula s proizvodnjom takvih kuća na vodi. _________________ A mi i dalje mislimo da beton ne može plutati.

VL
VI
Vito
13:24 14.02.2017.

imeiprezime 14.02.2017 u 09:38h _____________________ Bez veze. ______________ Tehnologija gradnje takvih tunela je toliko napredovalada ih nti potresi više ne mogu uništiti. ______________ Turski tunel kod Istambula je izgrađen nekoliko metara od tektonskog rasjeda. ______________ Bokokotorski tunel bi mogao biti "dobar", no, moram vas podsjetiti kako je u jednom od potresa ´80-ih godina prošlog stoljeća dio bokokotorskog zaljeva "propao" za šest (6) metara. _____________ A Vezuv je blizu, kaoi sve učestaliji potresi po sredini Italije, dok je napuljski vulkan pod stalnim nazorom i sve je "topliji" _________ A Boka Kotorka se nalazi samo 600-tinjak kilometara od Vezuva i Napulja. _______________ No, što bi bilo kad čovjek ne bi riskirao??? _______ Odgovor: Hrvatska _______________ Ne riskira pa stagnira.

VL
VI
Vito
13:53 14.02.2017.

zlatnirat 14.02.2017 u 13:35h _____________ Najgore od svega što čekanjem EU dopuštenja hrvatski političari jasno daju do znanja stanovništvu Hrvatske da nije slobodan, kamoli suveren.

VL
VI
Vito
12:34 14.02.2017.

Prvi cestovni tunel položen na morskom dnu, prema zamisli zagrebačkog inženjera u mirovini Stanka Ferlea, kako sada stvari stoje, neće se graditi u Hrvatskoj nego u Crnoj Gori, preciznije u Boki kotorskoj ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: Svaki pošteni Hrvat i Hrvatica znaju da je Boka Kotorska Hrvatska, samo što su ju oduzeli jugokomunisti na čelu s maršalom i njegovim ljubimcem jugogeneralom tuđim "čovjekom".

VL
ZL
zlatnirat
13:35 14.02.2017.

Dok nasi isplaniraju i dobiju EU dozvole, EU ce se raspasti a onda samo bageri pred izbore a poslije ni rijeci o tom, kradese logika.

VL
VI
Vito
13:42 14.02.2017.

Zanimljivo - cijev kao tunel. _______________ Ne samo da pojeftinjuje poslove, nego ih i ubrzava. ________________ Stvarno smo "zaostali", kad takve izvedene i potvrđene ideje odbacujemo. __________ A tko nam je "pomogao" odbaciti" hrvatski proizvod? ---- Francuzi, oni koji su oduvijek bili skloni srbima.

VL
VI
Vito
13:13 14.02.2017.

mikrogrizzly 14.02.2017 u 10:04h _____________ Koga to pokušavet varati??? _____________ Kakav međunarodni zaljev??? _____________ Pelješki zaljev je u potpunosti Hrvatski, a most, ili bilo što gradi se na hrvatskom prostoru. _____________ Neum je veleizdajom dobio od jugogenerala dio mora koji mu ne pripada. ________________ Čak niti Turci u 16. st. nisu imali dodir s morem, mogli su ga gledati s metra udaljenosti, a što je jasno vidjlivo ugovorima između Dubrovačke republike i turskih osvajača. ______________ Samo komunistički veleizdajnici mogu pisati i priznavati takve političke pokvarenosti kako ve je izvodio jugogeneral

VL
ZG
zgrio
16:55 14.02.2017.

Četiri puta manji troškovi znače četiri puta manje pinke sa strane, matematika je jasna. A nas punjače proračuna tko pita

VL
VI
Vito
12:56 14.02.2017.

miso 14.02.2017 u 11:56h _________________ Tunel nije u ovom slučaju dobar izbor iz više razloga ---- Jedan razlog je što je stvarno čvrsto tlo, stijena, na dubini većoj od 90m, što znači da je iznad stijene oko 60m mulja ---- drugi dio je što bi tunel bio "prestrm" .- 2000m udaljene obale i 100m dubina - što bi "dalo" više od 20 % nizbrdice i uzbrdice s obje strane. ____________________ Mjesto ulaska s kopnene strane bi zbog strmine moralo biti "sjevernije", a izlaz na poluotok "južnije" _______________ "Najbolje" rješenje bi bilo pontonski most kakav se može vidjeti u Seattleu, koji "živi" već 70 godina. ________________ No, "mi" imamo predrasude prema samoj riječi -ponton- pa se ne možemo odmaknti od slike "masleničkog pontona" i ratnog vremena, a što nas u stvarnosti koči u bilo kakvom razvoju. __________________ Postoji tunel u Chikagou, izgrađen na dnu nekoliko zaljeva kojim je grad "prošaran" i ispod grada kako bi središte grada spojio sa zrakoplovnom lukom, isto građen betonskim "kutijama" potapanim pa spajanim. __________ Ali je to "plitko", dvadesetak metara.

VL
NV
novo vriijeme
08:36 15.02.2017.

Naravno da je tunel savršeno riješenje za poveznicu prema Peljascu, nema problema sa vjetrom, sa prolazom brodova, u skucaju ratnih zbivanja je bolje zasticen

VL
« 1 2 »
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.