Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 4
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Koje se boje automobila najviše traže, te koje su najtraženije za pojedine marke vozila, a donosimo i uvriježena mišljenja za pojedine boje s kakvim se karakterima povezuju

Svaki je peti novi auto crni, sve popularnija bijela

boje automobila
06.10.2009.
u 11:28

Do još prije dvije godine pred crnom vladala je srebrna, a popularnost jako raste bijeloj karoseriji. Crna je najtraženija na modelima Alfe Romeo, Audija, BMW-a, Mercedesa...

Pri odabiru novog automobila mnogi najprije vode računa o odabiru samog modela, nakon čega se bira paket opreme ili, pak, nešto s popisa dodatnih stvari. I dok je mnogima nebitno o kojoj je boji karoserije riječ, velik je broj kupaca koji svakako inzistiraju da pod svaku cijenu dobiju vozilo boje po vlastitom ukusu.

Vozite li se po cesti i zagledate li se u automobile, u nadi da ćete otkriti koja je boja najbrojnija, teško je dokučiti kakav je omjer snage. Stoga smo se vodili podacima agencije Promocija plus na osnovi registracija novih automobila.

Crvena je tek četvrta
Tijekom prvih osam mjeseci više od 21 posto svih registracija, odnosno točnije 7018 je crnih vozila. Nakon crne najpopularnija je srebrna s udjelom od 20 posto, nakon čega slijedi siva s gotovo 18 posto udjela, crvena s 12,65 posto te bijela s gotovo 11 posto. Usporedimo li to sa situacijom tijekom 2006. godine vodeća je bila srebrna na koju se odnosilo više od 25 posto tržišta. Crni je bio, pak, gotovo svaki peti model, a slijede siva, crvena i plava.

Ove je godine crna najtraženija na modelima Alfa Romea, Audija, BMW-a, Honde, Hyundaija, Jeepa, Land Rovera, Lexusa, Mazde, Mercedesa, Nissana, Porschea, Seata, Subarua...

Više od 20 posto Chevroleta je crveno, a u ovoj su boji još samo najtraženiji Ferrarijevi modeli. Tako su od ovogodišnjih šest registriranih modela, čak četiri bila u prepoznatljivoj crvenoj. Nakon crvene, kod Chevroleta, najpopularnija je plava boja koji ima udio veći od 15 posto. Za Citroën najtraženija je siva, kao uostalom i za Daciju, Hummer, Lanciju, Mitsubishi, Peugeot, Renault i Saab.

Ponekad je dosta teško razlučiti je li riječ o sivoj ili, pak, srebrnoj, koja je prema statističkim podacima ipak zastupljenija od sive.

Srebrna tražena za Ford
Dakle, srebrni primjerci se najviše traže u kombinaciji s logotipom Forda, Jaguara, Opela, Suzukija, Škode te Toyote.

Zanimljivo je da je sve popularnija bijela. Tijekom 2006. godine imala je udio 2,7 posto. Godinu dana kasnije 3,2 posto, a tijekom prvih osam mjeseci ove godine gotovo 11 posto. Mogli bismo reći da neki predviđaju trendove, i u tome im se ostatak publike podsmjehuje. Sjetimo se samo kako su se prije šest godina smijali, sada splitskom gradonačelniku, Kerumu kada je kupio bijeli Maybach.

Vozači bijelih auta su jednostavni, crvenih energični, crnih disciplinirani, a narančastih strastveni
Mnogo se priča pojavljuje vezano uz boje automobila, pa kao što neki govore da postoji sličnost između vlasnika i kućnog ljubimca, navodno se prema boji automobila može naslutiti o kakvoj je osobi riječ, odnosno kakvog su karaktera. Stoga u nekoliko narednih redaka donosimo uvriježena mišljenja za pojedine boje automobila i s kakvim se osobama povezuju. No, treba imati na umu da je odabir boje važniji pri kupnji novog nego rabljenog automobila, tako da se ništa ne može generalizirati.

Bijela
Za jednu od boja koja postaje sve popularnija, i koja je uvijek aktualna, kažu da aute te boje voze osobe koje žele biti u trendu, iako smatramo da je to trenutačna situacija. Uz bijelu se povezuju osjećajni i preopterećeni ljudi koji se često skrivaju iza djevičanske boje lima. Riječ je najčešće o osobama sklonima jednostavnom načinu života, na koje se može osloniti.

Crna
Tamno, a ovom prilikom crna, pristaje dominantnim, tvrdoglavim, ali istodobno i discipliniranim vozačima koji ne vole riskirati i, navodno, čvrsto stoje na zemlji. Također, crna se pripisuje elegantnim i dotjeranim osobama koje drže do sebe i to im nije problem pokazati, što dokazuje samouvjerenost.

Crvena
Vjerujemo da je crvena uvijek aktualna na svoj način. Budući da je crvena jako primjetna, vjerovanje je kako ja namijenjena ljudima željnima pažnje, koji vole biti u središtu pozornosti. Crvenu biraju osobe u kojih često nad odlukama prevladaju osjećaji, a ne razum, što može biti preishitrena reakcija.

Energične, hrabre, nestrpljive i ambiciozne osobe vole crvenu, a istodobno je to boja koja poziva na seks, brzinu te energičnost. Tipična je boja za sportske automobile.

Narančasta
Imate li ili, pak, želite posjedovati automobil narančaste boje, jasno pokazujete da želite biti drukčiji. Smatra se da imate svoj stil, kojega se držite bez obzira na to smeta li to nekome ili ne, odnosno stvarno vas nije briga što o tome misle drugi. Ova boja pokazuje i strastvenost u mnogim stvarima, pa i prema glazbi koja redovito dopire iz narančastih automobila.

Plava
Za osobu koja vozi plavi automobil vjeruje se kako je maštovita i sklona analitičkom razmišljanju, a istovremeno je smirena, vjerna i pouzdana.

Plavo se povezuje uz vodu, pa je mišljenje da ovu boju odabiru, horoskopski gledano, vodeni znakovi. Uz plavu se povezuje i sanjarenje, ali i nepredvidljivost, kao i romantičarske duše.

Srebrna
Srebrni, odnosno čak i sivi, auto siguran je odabir. Ovakav odabir pripisuje se jednostavnim i praktičnim osobama sklonima kritiziranju drugih vozača. Spominje se kako je riječ o pragmatičnim, praktičnim i razumnim vozačima. Tamno siva ukazuje i na depresivan karakter.

Zelena
Bez bzira što se smirenost pripisuje uz plavu boju, ona je ipak mnogo izraženija za odabir zelene. Ako je riječ o svjetlijim tonovima, moglo bi se reći da je riječ o simpatičnim i veselim osobama, dok tamnije nijanse govore o zatvorenim tipovima. Tome se još pripisuje i opreznost, ali i povjerljivost. Zelena je namijenjena osobama koje čvrsto stoje na tlu.

Žuta
Žuta se odmah povezuje sa suncem, što pak u daljnjem kontekstu nosi misao o energičnim osobama koje zrače životnim elanom. Optimizam je sveprisutan, kao i otvorenost prema osobama koje ste nedavno upoznali. Podrazumijevaju se spontanost i toplina, kao i inteligencija i veselost, ali im se spočitava da su ponekad premalo iskrene.

Ključne riječi

Komentara 3

DE
Deprimirani
13:16 06.10.2009.

Svaki drugi auto ne bi smio voziti svaki dan! Čuo sam da u Zagrebu već ima 500.000 automobila a 800 000 stanovnika! To znači da svaki drek već ima auto a tek svakome petom treba! Svi ostali se vozakaju i lutaju po gradu misleći da nešto obavljaju!

ZG
zgubidan
12:22 07.10.2009.

@ Deprimirani ajde sta hoces pa kod mene u firmi ima najmanje dvadesetak takvih koji se non stop vozaju da izgleda da su u zurbi nesto rade i obavljaju

LA
Laura Anny
12:21 06.10.2009.

Sto, postoji li rasna diskriminacija i medu autima.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije