Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 0
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
novi cjenik
Povratak na članak

Šokirani ulagači: Čačić solarnu struju učinio neisplativom!

Smanjenjem otkupne cijene i ukidanjem inflacijskog rizika Ministarstvo gospodarstva ugrožava investicije od pola milijarde eura

Komentari 192

DI
duncan_idaho
16:49 14.04.2012.

14.04.2012. u 16:36h violeta je napisao/la: CRNI P apsolutno se slažem s tobom ulaganje u solarne panele danas je isplativo jedino proizvođačima takve opreme zašto bi hrvatska podupirala takve projekte ČAčić je pogriješio što nije uopće ukinio subvenciju za skupe energije _______________________________________________________________ A koja je tvoja alternativa skupoj solarno-vjetroenergiji? jeftina energija iz čega? uvoznu naftu? ili jeftina hidroenergija, koja ovisi hoće li pasti dovoljno kiše? i što misliš tko proizvodi opremu za te centrale, hrvatska?

VL
CV
CENZURIRANO_VL
16:53 14.04.2012.

zašto bi hrvatska podupirala takve projekte ČAčić je pogriješio što nije uopće ukinio subvenciju za skupe energije ---------------------- po nekima, Hrvatska ne bi uopće poticala projekte.... osim financirala HEP i INU kroz lijepe cijene struje i benzina :D Postoji alternativativa obnovljivim izvorima, a to su nuklearke. Osim ako vi pametni komentatori mislite da bi termoelektrane na ugljen i plin bile dobra opcija (pogotovo zimi). Ili bi možda bila bolja opcija hidroelektrane (ovih mjeseci je prilično velika suša u Hrvatskoj, pa cijene struje idu gore). Ili ako gospodo protivnici \"ekomafije\" niste izmislili hladnu fuziju?

VL
BU
BubyZG
16:55 14.04.2012.

Alternativa je bilo što, pa bilo to i nuklearka. Da imamo vlastitu industriju za proizvodnju opreme, vlastite ulagače i porezni sustav koji će onemogućiti i\"izvoz\" profita gotovo bez ikakvog poreza - dakle kada bi se novac vrtio u Hrvatskoj - to bi bilo OK rješenje - ovako je to katastrofa. Sve je bolje od toga, pa čak i kupovina struje na tržištu !!!!

VL
FR
franc
17:02 14.04.2012.

Čačić vodi hrvatsko gospodarstvo jednak kak vozi automobile - u nesreću ! Kaj je gospon Milanović gluh i slijep da ne vidi TOTALNU PREPOTENTNU nesposobnost tog ministra vozača?

VL
OB
-obrisani-
17:05 14.04.2012.

Mislim da energija dobivena iz obnovljivih izvora nema alternativu! Pogledajte što se sve događalo s plinom, kako se manipulira naftom... Osim toga, valjda možemo iskamčiti novce iz europskih fondova za tu preskupu opremu i tako ju učiniti povoljnim ulaganjem.

VL
CV
CENZURIRANO_VL
17:08 14.04.2012.

Slažem se, nuklearke jesu alternativa. Ali ne i za Hrvatsku, osim ako se ne misli graditi na mjestima sa jako puno vode a to je Jadran. Termoelektrane na ugljen i plin nikako. BubyZG kada bi imali to sve, onda ne bi bili u ovoj situaciji gdje smo sada ;)

VL
OB
-obrisani-
17:09 14.04.2012.

14.04.2012. u 16:49h duncan_idaho je napisao/la: dancan danas je u hrvatskoj najisplativije ulaganje u uštedu energije, hrvatska je poznata kao razbacivačko društvo, reguliranje topline otvaranjem prozora, curenje vode, neisplative kotlovnice, loša izolacija, nekontroliranje i mjerenje potrošnja... to je hrvatska stvarnostt s relativno malim ulaganjima dobit ćemo brz povrat investicije, u svega nekoliko godina

VL
CV
CENZURIRANO_VL
17:10 14.04.2012.

Država u kojoj se tako preko noći mjenjaju pravila, nema nikakve šanse privući investitore. Osim onih domaćih koji su bankrotirali pa im treba nova runda novca.

VL
FI
filipl
17:10 14.04.2012.

oni cine sve neisplativim u Hrvatskoj,jos samo nemamo naknade za hod i udisanje zraka,al cinise da ce \"gospodin\"Ćačić i za to naci rijesenje,jer kao sto znamo On je jako sposoban.

VL
MA
markomilla
17:11 14.04.2012.

potpuno u pravu takvi projekti poskupljuju struju a koja radna mjesta?

VL
BU
BubyZG
17:11 14.04.2012.

Pogledajte si obračunske liste za struju i nađite Naknadu za poticanje proizvodnje iz obnovljivih izvora. Sada je ta brojka vrlo mala, jer imamo malo takvih izvora, ali kada dođemo da nam 20% \"elektrana\" bude iz obnovljivih i SUBVENCIONIRANIH izvora, brojke će biti vrlo drugačije. Kada bi to imali danas situacija bi bila slijedeća : 80% neobnovljivih izvora po 1,00 kn/kWh + 20% struje po 3,90 kn/kWh = prosječno 1,58 kn/kWh ( 58% poskupljenje ) !!!!! A ljudi se žale na najavljeno poskupljenje od 15% ?!

VL
OB
-obrisani-
17:13 14.04.2012.

s ovim cijenama proizvodnja solarnim panelima uopće nije isplativa, to može biti zanimljiv eksperimentalni projekt nekih bogatih zemalja, zanimljiv zbog strateških a ne kratkoročno ekonomskih razloga, ali jedna mala sirmašna zemljica koja ne zna što će sutra imati za ručak... presmiješno... mi moramo razmišljati kratkoročno

VL
CV
CENZURIRANO_VL
17:16 14.04.2012.

Pogledajte si obračunske liste za struju i nađite Naknadu za poticanje proizvodnje iz obnovljivih izvora. ------------------------ Da postoji tu i naknada za mjerne usluge i još puno drugih stavki. Neopravdano. Ta naknada je takva kakva je, a ostati će takvava ili još viša i nakon ovog smanjenja poticanja obnovljivih izvora.

VL
EN
ENTUZIJASTA
17:19 14.04.2012.

Oni će analizirati dok se investitori zagrijavaju i radi im se o biti ili ne biti.I sad netko tko skoro sav imetak zaduzuje da bi ušao u jedan od rijetkih biznisa ovdje vjeruje u njihov zdrav razum! Ja se na to sigurno ne bi kladio!

VL
SC
scary
17:23 14.04.2012.

baš me zanima hoće li to zaživjeti i kakve će posljedice imati. s jedne strane, dobivanje struje \"besplatno\" i čisto zvuci sjajno, ali s druge strane, tu \"besplatnu\" struju ulagačima treba 14 godina plaćati tri puta skuplje. a kad taj rok istekne, ćelije će ionako trebati zamijeniti, pa ne vidim nikakvu uštedu za krajnjeg korisnika. za ulagača je, naravno, sjajno. možda bi bilo sve drugačije da u rh imamo proizvođača fotoćelija. onda bi dizanje ovakvih sustava značilo da neće baš sva zarada otići van. pitam se samo koliko zagađuje i koliko košta proizvodnja solarnih panela.

VL
BU
BubyZG
17:27 14.04.2012.

Violeta, bravo to jest rješenje, ali .... opet problemi ; izolacija = stiropor = Dioki = uništeno. Plastična stolarija sa termostaklima = sve iz uvoza, kod nas se samo reže i slaže. Proizvodnje nema, sve je uništeno, pa sve poticaje i kredite ( !! ) koje i dobijemo vratimo tim istim zemljama i zaposlimo njihovu industriju. I još plaćamo kamatu. Primjer za to ZG pročiščač voda koje je isfinancirala EU, ali je sva oprema i kupljena tamo i još na kraju zelenaški koncesijski ugovor na par desetaka godina !!?? Strašno :((((

VL
EN
ENTUZIJASTA
17:28 14.04.2012.

Koji je naivac taj Nikola Tesla kad je na pitanje novinara dal stvarno vjeruje da će u budućnosti struja biti besplatna odgovorio protupitanjem:\"Molim vas,pa tko može naplaćivati to što voda teče?!\"

VL
BU
BubyZG
17:34 14.04.2012.

Da, proizvodnja fotoćelija uopće nije zelena. Naime, izrada silicijskih ploča koje se koriste u navedenim pločama troši vrlo veliku količinu energije - ako se sjećate iz osnovne školi proizvodnje aluminija koja se navodila kao vrlo intenzivna glede potrošnje el. energije - pročišćavanje silicija je vrlo blisko tome. Dakle, za proizvodnju jedne fotonaponske ploče treba odmah uložiti nekoliko kWh neobnovljive energije da bi ta ista ploča to vratila kroz 10-tak godina natrag i tek tada smo na dobitku. I to pod uvjetom da ta ploča ne strada u tih deset godina. U početku smo Zemlju gurnuli u još veće zagađenje !!

VL
TT
tTony
17:36 14.04.2012.

covik se pita zato ovome sluzi ovolika velika glavurina i kako ispunit to supljinu

VL
OB
-obrisani-
17:49 14.04.2012.

14.04.2012. u 17:27h BubyZG je napisao/la: Violeta, bravo to jest rješenje, ali .... opet problemi ; ----------------------- Buby, naravno da uvijek može još bolje ali zadužiti se malo kako bi stvorio prostor za veliku uštedu u budućnosti je bolji poteztez od toga da se ne napravi ništa kritika se može dati samo ako misliš da postoji bolji način da se ostvare još veće uštede, ili da postoji način da se stvori veća dobit

VL
« 1 ... 3 4 5 6 7 8 ... 10 »
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.