Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 49
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Mobilni portal

Pametnim telefonom od danas naručite recept ili doznake

eZdravstvo
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
24.10.2016.
u 07:00

Do kraja 2017. neće biti moguće za istu pretragu naručiti se u više bolnica - nadogradit će se i jedinstveni kalendar naručivanja

Osiguranici koji se žele naručiti na pregled kod svog obiteljskog liječnika, ginekologa ili stomatologa, ako žele zatražiti obnovu dugoročne terapije ili doznake, od ovog tjedna to mogu učiniti i putem aplikacije na svom pametnom telefonu.

Kako je HZZO najavio krajem ljeta, aktivirali su aplikaciju koja komunikaciju pacijenta s liječnikom omogućuje putem mobilnog telefona (tableta, računala).

Riječ je o mobilnom portalu kao nadogradnji eHZZO portala za pacijente. Kako ističu u HZZO-u, mobilni portal siguran je komunikacijski kanal, a pritom se ta komunikacija automatski evidentira u kartonu pacijenta. Liječnik će odlučiti kada treba pozvati pacijenta u ordinaciju.

Pristup mobilnom portalu pacijentima će omogućiti njihov izabrani doktor kod kojeg će potpisati izjavu i po davanju suglasnosti dobiti lozinku za ulaz u mobilni portal. Do Nove godine to će biti moguće svim osiguranicima. Po ulasku u mobilnu aplikaciju i slanju, primjerice, zahtjeva za terapijom, liječnik odgovara s “da” ili “ne”, što znači potvrdu da je recept napisan i poslan ili pak dobivate poruku da dođete u ordinaciju.

Dakle, nije riječ o ispisivanju recepta prema pacijentovoj zamisli. Mobilni portal za pacijente već je prošao testnu fazu pilot-projekta u trajanju od više mjeseci, a ankete provedene među doktorima i pacijentima pokazale su da je 98 posto korisnika bilo zadovoljno ponuđenim novim mogućnostima.

Međutim, u dva mjeseca na portal za pacijente prijavilo se tek 2500 osiguranika, dnevno se tim portalom koristi tek 60 do 80 osiguranika što je, s obzirom na ukupni broj, jako malo, no to se pravda vrlo malom uključenošću u sustav eGrađani – u njega je ušlo tek 10 posto građana u Hrvatskoj! Ovaj način komunikacije znači smanjenje gužvi u čekaonicama primarne zdravstvene zaštite.

Do druge polovine 2017. nadogradit će se i jedinstveni kalendar naručivanja pa neće biti moguće za istu pretragu naručiti se u više bolnica.    

>> Putem digitalizacije o informacijama oko učinka pojedinog lijeka, povijesti bolesti, podsjetnika za pacijente... 

Komentara 4

DU
Deleted user
08:43 24.10.2016.

Pa sto nisu mogli napravir WEB aplikaciju koja je laksa za koristenje jer je preglednija a i jefinija. Koji su ovo marketinski potezi. Dobro da jos ne dijelite i mobitele umjesto zdr. zastite.

TR
Trnjanec
08:57 24.10.2016.

Odličan tekst: nema nijednog linka na "mobilni portal" ili "mobilne aplikacije", tako da i dalje nitko ne zna o čemu se uopće radi.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije