Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 2
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Delistiranje

Zagrebačka pivovara želi otići s burze zbog štednje

'04.05.2010., Zagreb - Vjekoslav Zadro clan uprave zagrebacke pivovare. Photo: Slavko Midzor/PIXSELL'
'Slavko Midzor/PIXSELL'
13.05.2010.
u 12:00

I uz pad prodaje piva u Hrvatskoj od 5 posto, u ZAPI-ju mogu biti mirni jer kontroliraju dvostruko viši tržišni udio od najbližeg konkurenta. Očekuju i daljnji rast svog dijela kolača.

Za razliku od Zapadne Europe, u kojoj pivari već niz godina bilježe blagi pad konzumacije, hrvatsko je pivarsko tržište u odnosu na neke druge industrije u početku recesije pokazivalo otpornost. U prvom kvartalu ove godine, međutim, zbog nepovoljne ekonomske situacije i loših vremenskih uvjeta, prodaja je piva u Hrvatskoj podbacila oko 5 posto.

I istočnoeuropska tržišta, na kojima su pivari dosad trljali ruke, bilježe smanjenu prodaju. No, Zagrebačka pivovara s količinskim tržišnim udjelom od 41,1 posto, prema podacima Nielsenova panela maloprodaje i ugostiteljstva, u prvom kvartalu 2010. još uvijek odolijeva tim trendovima, a u 2009. je ostvarila ukupan prihod od 827 milijuna kuna.

Uvjerljivo prvi

– Prošlu je godinu završila rastom prihoda od 2 posto zahvaljujući povećanom tržišnom udjelu, posebice ožujskog te pozitivnog miksa, dok je u prva tri mjeseca 2010. tržišni udio pivovare na istoj razini kao i u istom razdoblju prošle godine. Ipak, s povećanjem aktivnosti u ovoj godini očekujemo daljnje povećanje svog tržišnog udjela – kaže Vjekoslav Zadro, novi član uprave Zagrebačke pivovare. Na pitanje kako bi trenutačna situacija u Osječkoj i Jadranskoj pivovari mogla utjecati na pivarsko tržište u RH, Zadro kaže kako Zagrebačka pivovara ne komentira aktivnosti konkurencije, a i dinamiku promjena teško je predvidjeti. Očekivati je da sudbina tih pivovara neće utjecati na ukupnu potrošnju piva. No, s udjelom gotovo dvostruko većim od sljedećeg konkurenta, Zagrebačka pivovara i dalje uvjerljivo vodi na hrvatskom pivarskom tržištu.

Pojačani marketing

– Ipak, iako je u početku recesije pivarsko tržište pokazivalo otpornost, očekivati je da će dodatno ozbiljno pogoršanje ekonomske situacije, rast nezaposlenosti i pad potrošnje kućanstava, znatno utjecati na tržište i naše poslovanje u 2010. tako da je predložena raspodjela dobiti iz 2009. umjesto isplate dividende – kaže Zadro.

U planu je i delistiranje dionica pivovare na Zagrebačkoj burzi.

– Već godinama sustavno provodimo vrlo striktnu kontrolu troškova i fokusirani smo na optimizaciju u svim aspektima poslovanja kako bi unaprijedili učinkovitost. Povlačenje iz redovitog tržišta burze za nas predstavlja dodatnu uštedu. Dodatno, uprava i NO svoj prijedlog Skupštini Zagrebačke pivovare temelje i na činjenici da je u periodu prije donošenja ovog prijedloga, promet dionica bio vrlo mali – kaže Zadro.

Pivovara će, tvrdi Zadro, i u ovoj zahtjevnoj godini inzistirati na učinkovitosti intenzivnim upravljanjem troškovima i prodajnim miksom te pojačati komercijalne aktivnosti u marketingu i prodaji kontinuiranom usmjerenosti na kvalitetu, ulaganje u brendove i, dakako, ljude. Bez obzira na to što se hrvatska reprezentacija nije plasirala na SP u nogometu, uz aktivnosti koje će poduzeti očekuju povećanje tržišnog udjela, što je uostalom i dio dugoročne regionalne strategije novoga vlasnika pivovare. Nakon preuzimanja CVC Capital Partnersa u listopadu prošle godine, Zagrebačka pivovara je, naime, postala sastavni dio novoosnovane grupacije pod imenom StarBev koja, uz Zagrebačku pivovaru, upravlja još pivovarama u Srbiji, Crnoj Gori, Bugarskoj, Rumunjskoj, Mađarskoj i Češkoj te prodajnim operacijama u Sloveniji i BiH.

Komentara 5

BE
bearfavor
15:23 13.05.2010.

ljudi, jučer je bila skupština, kakvo je ovo novinarstvo!?

DO
doktorica
16:36 13.05.2010.

Pivovara će, tvrdi Zadro, i u ovoj zahtjevnoj godini inzistirati na učinkovitosti intenzivnim upravljanjem troškovima i prodajnim miksom te pojačati komercijalne aktivnosti u marketingu i prodaji kontinuiranom usmjerenosti na kvalitetu, ulaganje u brendove i, dakako, ljude. .....pa što se tiče ljudi imaju polupismeni i loše školovani kadar.

OB
-obrisani-
18:49 13.05.2010.

kaj god ovakvo ludoriju jos nisam cuo- da neko zeli otici radi stednje sa burze, ovo je glupost godine a da se moze dobiti nobelovu nagradu bili bi bez premca na svijetu za ovu ludoriju, kaj mislite da veli vw ili mercedes da radi stednje odlazi sa burze, krepali bi pri prvom poremecaju na burzi, gdje bi uzeli frisku i potrebnu lovu, banke nisu tak nore kaj bi im dale, hrvati su trotljini nad trotljinama i nemamo gluplje ekonomske strucnjake nek su nasi bankari, pogledajte na zapadu kad biva isplacena dividenta akcije padaju za postotak dividente, a kaj je prinas vukoy-ebina u svemu.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije