Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 114
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
potrošačke navike

Trgovačke marke kupuje 76 posto građana

'lidl zagreb 08.11.2007 ...lidl...kupovina...shopping...  Foto:Antonio Bronic'
Antonio Bronić/Pixsell
06.09.2012.
u 10:18

Ovo je značajan rast od impresivnih 10% u nepune dvije godine, posebice što drugi podaci govore da bi se ovaj trend rasta popularnosti trgovačkih marki u Hrvatskoj mogao nastaviti već u mjesecima koji su pred nama

Najnovije Best Buy Award istraživanje za 2012./2013. godinu pokazalo je kako 76 posto hrvatskih građana kupuje trgovačke marke, a još 8 posto razmišlja da ih počne kupovati. Istraživanje, koje je proveo Centar za istraživanje tržišta GfK, ukazalo je na povećanje kupnje i korištenje tzv. proizvoda trgovačkih marki u odnosu na klasične brand proizvode i pokazalo da su kriza i recesija značajno utjecali na potrošačke navike Hrvata.

− Uz iznimno zanimljivu činjenicu da danas već 76% hrvatskih građana navodi da kupuje trgovačke marke, jednako je toliko impresivan i podatak iz ovog Best Buy Award istraživanja da 59,5% ispitanika navodi kako trgovačke marke nude u prosjeku jednaku razinu kvalitete kao i klasični "brandovi", a čak 9,3% ispitanika smatra da je kod trgovačkih marki riječ o proizvodima i veće razine kvalitete. 31,3 % ispitanika ističe kako je kod trgovačkih marki, u prosjeku, riječ o proizvodima niže razine kvalitete. Porast popularnosti trgovačkih marki kod hrvatskih potrošača posebice je uočljiv kada se najnoviji rezultati usporede s onima iz Best Buy Award istraživanja iz 2010. i 2011. godine. U najnovijem Best Buy Award istraživanju iz srpnja 2012, čak 76% ispitanika navodi da kupuje trgovačke marke, dok je u sličnom istraživanju iz rujna 2010.godine 66,6% potrošača navodilo da osobno kupuje privatne marke trgovačkih centara.

Ovo je značajan rast od impresivnih 10% u nepune dvije godine, posebice što drugi podaci govore da bi se ovaj trend rasta popularnosti trgovačkih marki u Hrvatskoj mogao nastaviti već u mjesecima koji su pred nama. Naime, u najnovijem Best Buy Award istraživanju o trgovačkim markama, čak 8,1% ispitanika navodi da ne kupuje trgovačke marke, ali da razmišlja da ih počne kupovati.

Nadalje, 59% od svih ispitanika navodi da trgovačke marke danas kupuje zato što ti proizvodi nude približno istu razinu kvalitete kao i klasični brand proizvodi, a da su cijenom povoljniji od njih. Istovremeno, 17% ispitanika navodi da proizvode trgovačkih marki danas kupuje zato što ih je kriza, odnosno recesija, prisilila na to, ali čim završi kriza, vratit će se klasičnim brand proizvodima.

K Plus - na uvjerljivom prvom mjestu

Na pitanje koja im trgovačka marka, općenito, po njihovu iskustvu i mišljenju nudi najbolji omjer cijene i kvalitete na hrvatskom tržištu - uvjerljivo se na prvom mjestu pozicionirao "K Plus" (30,5% glasova), zatim ispitanici navode - "Konzum" (8,8% glasova), potom slijede: "Kaufland" i "Clever" svaki sa 7,3% glasova, "Lidl" sa 7% glasova i na koncu "Interspar" sa 4,8% glasova hrvatskih potrošača.

Kad se ovi podaci usporede s rezultatima iz rujna 2010. godine, uočava se danas još veća dominacija Konzuma zajedno s njegovom trgovačkom markom K Plus, ali isto tako i popularizacija posve novih trgovačkih marki koje naši potrošači do prije nekoliko godina gotovo uopće nisu prepoznavali ni konzumirali. Naime, 2010. godine hrvatski su potrošači navodili u značajnijem postotku samo dvije trgovačke marke: K Plus (28,3%) i Clever (5,5%); dok danas navode čak šest trgovačkih marki u postotku većem od 4% (K Plus, Konzum, Kaufland, Clever, Lidl, Interspar) - piše u priopćenju.

 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije