Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 6
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
ZG zdravstvo
Povratak na članak

Smrtnost u Zagrebu viša od one u EU, a hitna medicina kao u Gani

Problemi, tvrdi dr. Korolija, leže u stihijskoj nabavi opreme, inerciji liječnika da se pridržavaju smjernica o liječenju i zapošljavanju bez izračuna stvarne ponude i potražnje

Komentari 138

EM
Emergo
14:31 16.11.2010.

Ogromna je razlika u znanju i kvaliteti rada specijalista iz UK, Canade,Australie i USA i onih koji su zavrsili specijalizacije u Hrvatskoj. Toliko velika da oni koji to nisu osjetili to ne mogu ni zamisliti.Ne radi se samo o razlici u kulturi i pristupu poslu. U Hrvatskoj svi koji krenu na specijalizaciju kad tad je zavrse.Bez obzira koliko znali. Sama selekcija je potpuno pogresna. Vani se covjek slomije dok ne zavrsi specijalizaciju. I mnogi je nikada ne zavrse. Vani se radi do 24 sata na dan. Otidjite u drzavne bolnice u Hrvatskoj u 2 sata popodne pa cete vidjeti koliko je ljudi jos na poslu.O Hitnoj Medicini da i ne govorim. To u Hrvatskoj uopce ne postoji.Pogotovo ne u bolnicama. Ali ne sumnjam da ima puno ljudi koji bi zeljeli biti specijalisti iz Hitne Medicine a ne znaju ni H od te nevjerojatno zahtjevne specijalizacije. Da skratim, medicina u Hrvatskoj je nazalost slika i prilika tamosnjeg drustva i kulture. Do svega bi se htjelo doci bez puno rada,muke i znanja.

VL
GR
grčkorimski
14:33 16.11.2010.

ja sam liječnik, u hitnoj sam imao plaću 9100kn, s noćima i praznicima nikad veću od 10500kn, sad sam u bolnici, imam 7100kn, sa 6 dežurstava od 24h, nikad veću od 9900kn. moj frend zamjenik voditelja poslovnice jedne banke ima 9500kn, stalno napreduje i sljedeći put dobiva još veću plaću i auto, može privatizacija, ja sam za bar ću znati za što mi je otišlo 10godina školovanja i 50000eura troška. medicinara nedostaje i to puno, samo ih treba preraspodijeliti u sve dijelove hrvatske. hitna radi dobro, ali nedostaje timova, a nitko ne postavlja pitanje našeg prometa u gradu kroz koji se hitna probija,a sve bolnice na sjeveru grada. problema ima, ali ih treba rješavati racionalno, a ne ovakvih retardiranim naslovima p.s. odakle ste došli na ustaše i komuniste, inače korolija je sdp-ovac za one koji ne znaju.pozdrav svima

VL
FL
flok
14:34 16.11.2010.

@zeit pa lijepa ti je statistika u zg, pogledaj holding kako hdzovski zadar može i bez prireza i bez poduzeća tipa holdinga i njegovih dugova kako u hdzovskom zadru može hitna biti funkcionalna, rijeku neću ni spominjati, riječani panu na guzicu kad vide zadarsku bolnicu, njihove se raspadaju nisam jednom čuo takav komentar vjeruj

VL
AN
ana
14:34 16.11.2010.

Joj, južina još nije dovoljno popustila, pa me drži. Dobro je kad čovjek sebe uzima ozbiljno, još je bolje kad zdravstveni radnik sebe uzima ozbiljno. Ali nije dobro kad zdravstveni radnik ne vidi pozitivnu korelaciju između hodanja po Sljemenu ii zdravlja. A valjda će i južina popustiti.....

VL
FL
flok
14:43 16.11.2010.

@grkorimski banka ne baca novac na srednji kadar niti ima viškove ni ekstremne stope bolovanja zato može platiti one koje treba, ali da tvoj friend ode u konurentsku banku ubiti dnevnicu kao što ti možeš otići u \"Sunce\" dobio bi otkaz isti čas zato većini od vas liječnika odgovara ovo stanje, ja ti mogu nabrojiti 10 specijalista iz bolnice što rade u \"Suncu\", naravno na štetu bolničkih paijenata jer namjerno u bolnici stvarate liste čekanja da pacijente kanalizirate u \"Sunce\"

VL
FL
flok
14:47 16.11.2010.

@patuljčica od svih tranzicijskih zemalja dajemo najviše iz budžeta za zdravstvo, punih 20 ilijardi kuna gdišnje i to je najveća pojedinačna stavka rashoda budžeta, a oni nam daju uslugu kao da dobijaju 5 milijadi kuna godišnje, njihov je sustav podešen intersima njihovih zaposlenika, a ne pacijenata i taj problem je užasan

VL
OB
-obrisani-
14:51 16.11.2010.

Većina doktora u fušu radi u privatnim poliklinikama. Osobno sam morao otiči kod privatnika samo kako bi me drugi dan isti doktor primio u vinogradskoj, a dan prije ni je rečeno da do 1. mjeseca nikako ne mogu na red. Isključivi krivac je sustav za koji je odgovorna izvršna i zakonodavna vlast. Bijah i korisnik sirijskog zdravstva ne tako davno i garantiram da su miljama ispred nas.

VL
FL
flok
14:53 16.11.2010.

@zeit da, vlast je kriva što su oni bezorazni i pohlepni

VL
Avatar pupoljak
pupoljak
15:06 16.11.2010.

Jedino riješenje je dati liječnicima na volju da biraju, ili državna bolnica, ili privatna praksa. Na dva stolca ne može nitko sjediti, ili dva radna vremena u jednome danu odraditi. Na takovi način bi u proračunu ostalo kud i kamo više novaca, a i pacijenti bi bili zadovoljniji. Da ne pričamo o smanjenju korupcije.

VL
PA
patuljčica..
15:00 16.11.2010.

flok Gle, ne tiče me se. Mi, obični građani radimo svoj posao a posao vođenja države povjerili smo političarima i Vladi. Oni, očito, ne rade svoj posao kako treba. Zdravstvo dio državnog aparata koji doslovno odlučuje o životu i smrtii građana loše radi, u kolapsu je. Što napraviti? Mi bogatiji koji vrlo malo ovisimo o državi imamo dio novca spremljen za slučaj bolesti, pa kod privatnika. Stoka sitnog zuba ništa. Može samo Boga moliti da im liječnik ne zatreba.

VL
FL
flok
15:01 16.11.2010.

Imamo dva kontroverzna ali istinita statistička podatka: 1. po glavi stanovnika skoro najviše CT-ova i MR-ova u Europi 2. najdulje liste čekanja na pretrage na CT i MR ma kako te ljude nazvati osim lopovima i neradnicima to treba iz temelja izmjeniti, a ja ne vidim da njih itko može dotjerati u red nego privatnici

VL
FL
flok
15:05 16.11.2010.

@patuljčica država u javno zdravstvo ulaže velik novac da se možemo svi liječiti, a zaposlenici javnog zdravstva radi svojih interesa namjerno stvaraju liste čekanja tjerajući nas privatnicima to treba riješiti i tu jest problem, a oni dobijaju dovoljno novca u sustav

VL
OB
-obrisani-
15:06 16.11.2010.

flok Prilika čini lopova, sustav bi trebao štititi građane, a naš sustav štiti lopove. Sustav je rezultat zakona koje donosi zakonodavna vlast i odluka koje donosi izvršna vlast. Ako građanima nije omogučena osnovna medicinska njega, a prema zakonima bi trebala i ako financije koje se troše na zdravstvo ne daju rezultata,onda nešto ne valja sa sustavom.

VL
HM
House MD
15:08 16.11.2010.

@Emergo Što se tiče kvalitete rada specijalista HMP tj. razlike između naših i stranih liječnika koji rade na HMP, razlika je velika. Osobno imam prijatelja koji radi u SAD-u u HMP. Za razliku od njega, ja sam liječnik sa 6 6 godina fakulteta i specijalizacijom iz anesteziologije, dok je on \'\'Paramedic\'\'. Paramedic je oznaka za medicinskoga tehničara koji je prošao dvo ili trogodišnji tečaj iz pružanja hitne medicinske pomoći. Oni nisu liječnici, i nemaju pravo napraviti određene zahvate za vrijeme pružanja iste. Tako da Vaša tvrdnja da je HMP u RH manje kompetentna ne stoji, isti primjer vrijedi i za neke EU zemlje. HMP u RH ima lošiju opremu, puno manje liječnika radi na njoj i manje je timova, no oni su spremniji i obučeniji od stranih. I dalje ne znam u kojoj se to državi radi 0-24h. Posebice medicinska struka. Volio bih da Vi jednom odete kod liječnika koji je radio 22h u komadu. Osim pada koncentracije koji može dovesti do pogrešne dijagnoze i eventualno smrt, nemate nekakvih posebnih poteškoća. Kad bi po Vašem upisu bilo sve tako jednostavno i lagano, onda bi svi bili doktori i završavali bi medicinski fakultet. Lijepi Pozdrav!

VL
ZD
Zdravek
15:09 16.11.2010.

16.11.2010. u 14:34h flok je napisao/la: \"kako hdzovski zadar može i bez prireza i bez poduzeća tipa holdinga i njegovih dugova\" to je mene isto uvijek zanimalo, kak se zadar tolko gradi a prirez 0%? ocito su drzavne jasle punoo bogatije nego lokalne, zar ne? kad inas \"neznam ja\" kalmetu za mecenu, samo se gradi to kaj ima malo ljecnika, da si moraju uzimat bolovanja jer nemogu dobit godisnji je druga strana ucinkovitosti. problem zdrastva je losa organizacija resursa. ljecnika sigurno ima dosta, ali negdje ih je previse a negdje premalo. pa normalnlo da su nam liste za neke pretrage dugacke kad uredjaj koji bi mogao radit 24/7 radi samo ujutro, od pon-pet, skraceno, cca 4h na dan di se onda nebi napravila lista?

VL
FL
flok
15:10 16.11.2010.

@zeit njihov sustav je autonoman i nije podložan promjeni političke vlasti i mrsić i milinović predstavljaju isti lobi, zato ti tražiš na krivom mjestu rješenje

VL
NT
ntblzg
15:15 16.11.2010.

Vrlo paušalan intervju u cilju samopromocije. Prvo se treba gospodin kirurg zapitati koliko on ima operacija. Drugo, ovako blatiti obiteljsku medicinu a ništa u nju neulagati je neozbiljno. A vrlo uvredljivo je što je taj isti kirurg sudjelovao u nizu akcija kontrole šećera i masnoća a da nije konzultirao svoje kolege iz obiteljske. Dakle, savjet, prvo se on treba vratiti struci, upoznati sustav van bolnica i držati se smjernica organizacije zdravstvene zaštite u svijetu, gdje je dokazano da što je bolja obiteljska medicina, to se manje troši po bolnicama.

VL
FL
flok
15:15 16.11.2010.

@zdravek zbilja kako hdzeovski zadar može bez prireza i holdinga i njegovih dugova nije kalmeta baš toliko zapošljavao u gradskoj upravi i gradskim poduzećima kao oni u zagrebu

VL
FL
flok
15:24 16.11.2010.

naravno, ovdje nitko ne govori o plaćama bolničkih specijalista u uređenom sustavu one bi trebale biti bar za polovinu veće samo, nisam siguran bi li njima to odgovaralo, jer onda ne bi bilo rada kod privatnika ni izmišljenih pripravnosti na mobitelu

VL
PA
patuljčica..
15:28 16.11.2010.

flok Ponavljam, imamo državu da riješi te probleme. Ne možemo ni mi obični građani niti pacijenti rješavati ove ili one probleme u bolnicama. Ne vidim što ti tu nije jasno.

VL
« 1 2 3 4 5 6 7 »
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.