U školi su nas učili da komparacija pridjeva ide dobar, bolji, najbolji. Život u Zagrebu pokazao nam je pak da bi mogla ići i “dobar, bolji, zagrebački vatrogasac”. Dodatno objašnjenje možda čak i nije potrebno, no krenimo...
Godišnje iziđu na 3000 intervencija. Kada se signalizacija u postaji oglasi, imaju točno 60 sekundi da spremni krenu na teren, bez obzira na to koje je doba dana ili noći, a do mjesta nesreće im u prosjeku treba samo sedam minuta. Najviše gase požare, ali izlaze i na tehničke intervencije u koje se ubraja izvlačenje ozlijeđenih iz prometnih nesreća, ali i spašavanje kućnih ljubimaca koji su zapeli, primjerice, na krovu.
Svaki dan 362 heroja riskiraju svoje živote da bi spasili tuđe, a na pohvale samo skromno napominju da im je “to posao”. No nisu samo ove impresivne brojke razlog zašto građani vole svoje “vatrene dečke“. Zagrebački se vatrogasci, naime, naočigled trude imati prijateljski odnos s ljudima. Unatoč tome što ih se već zbog njihova posla smatra herojima, oni tu ne staju. Njihove su društvene mreže tako pravi hit. Vatrogasci na njima svakodnevno obavještavaju ljude što rade, a oni im na tome zahvaljuju. Ne fali im ni humora, pa se znaju i našaliti, primjerice na Valentinovo kada su građanima preporučili da paze s vezanjem lisica. I uživo se druže s građanima pa svake godine imaju dane otvorenih vrata na kojima pokazuju svoje vještine, kako izgledaju intervencije...
Zagrebački su heroji posebno omiljeni među djecom na raznim druženjima na kojima se pojave, no o njima se posebno brinu i na intervencijama. Tako s njima na teren uvijek ide i barem pet plišanaca i svaki se zove “Hrabri Hrvoje”. Sami su ih vatrogasci skupili više od 200 kako bi ih mogli dati uplašenim mališanima na intervencijama. Moglo bi se ovo nabrajanje još nastaviti, no jasno je. Zagrebački bi vatrogasci, osim medalje za hrabrost i herojstvo, mogli dobiti jednu i za odličnu komunikaciju s građanima.•
Izidju ? Koji je ovo jeik?