Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Zagreb

Nabavljaju ih tri, ceh je 750.000 kuna, iz Grada kažu da će smanjiti gužve

Grad Zagreb raspisao je natječaj za nabavu tri kartomata na Autobusnom kolodvoru, koji će ukupno koštati 600 tisuća kuna bez, odnosno 750 tisuća kuna s PDV-om.
24. listopada 2020. u 18:47 0 komentara 1735 prikaza
Autobusni kolodvor u Zagrebu
Foto: Patrik Macek/PIXSELL

Bez gužvanja na blagajnama, a bome i lišen prijekornog pogleda vozača kad putnik kod njega pokušava kupiti autobusnu kartu. Budućnost je to na zagrebačkom autobusnom kolodvoru u Držićevoj, na koji stiže, kako ga iz Grada nazivaju, “tehnološko rješenje” za “rasterećenje prodajnih mjesta i podizanje razine usluge za putnike”.  Jest da se već godinama govori o derutnom stanju u kojem se trenutačno autobusni kolodvor nalazi, ali treba valjda ići mic po mic pa će nam prvi stići – aparati za karte! 

Ciljana grupa na peronima

Za prodaju karata, ako ćemo baš precizno, odnosno onako kako ih zove Grad Zagreb, koji je raspisao natječaj za nabavu tri takva kartomata, koji će ukupno koštati 600 tisuća kuna bez, odnosno 750 tisuća kuna s PDV-om. Ideja je da dobavljač Gradu pruži uslugu instalacije i namještanja automata, kao i sav pripadajući potrošni materijal. Po modelu, kažu u gradskoj upravi, “ključ u ruke”.

Dobro došli u metropolu Kakvo je prvo lice koje grad pokazuje turistima?

– Za kartomate ciljana su skupina putnici koji karte kupuju u autobusima i na peronima, poglavito u vrijeme vršnih opterećenja, kad se na prodajnim mjestima stvaraju gužve – objašnjava se u natječajnoj dokumentaciji u kojoj se ističe i da će kartomati biti namijenjeni onima koji prelaze samo iz jednog u drugi autobus, a u Gradu vjeruju da će se automatima, budu li ih koristili upravo putnici koje su oni zamislili da hoće, ostvariti “prihod koji se trenutačno ne ostvaruje”.

– Koristit ću ih, kako ne. Možda sad nije tolika gužva, ali oko vikenda jest. Petkom poslijepodne i subotom ujutro, recimo, stvarno morate dugo čekati. Postave li automate, naravno da ću na njima kupiti kartu. Ne znam jedino kako će ići to s rezervacijom sjedala, ali valjda će  postojati opcija – kaže nam Melita Vučković, koju smo jučer sreli na autobusnom kolodvoru. Ističe ona i da će kartomati biti odlično rješenje za ovo pandemijsko vrijeme jer se pred njima vjerojatno neće stvarati gužve kao na blagajnama.

Bez “keša”, samo kartice

– A možda će baš svi to misliti pa kupovati karte isključivo na automatu. I svi će stiskati ondje iste gumbe, ne znam baš, kad  razmislim, je li najbolje ići na automat – smije se naša sugovornica, koja ima još vremena za razmišljanje kako će do svoje autobusne karte.

Slavonski Brod: Potpisan ugovor s izvođačem radova izgradnje novog Autobusnog kolodvora SLAVONSKI BROD Potpisan ugovor o izgradnji i rekonstrukciji novog autobusnog kolodvora

Natječaj za kartomate, naime, otvoren je do 10. studenog, treba ostaviti i prostor za mogućnost žalbi pa, kad se oni dobave, vrlo bi lako mogli doći i nakon cjepiva protiv korone pa neće imati brige.

– Nadam se da će biti moguće plaćanje i karticama i gotovinom, a koristit ću ih svakako. I sad karte kupujem online, ali s opcijom da je preuzmem na blagajni, tako da zapravo ne izbjegavam gužve, samo si na neki način osiguram kartu – kaže nam Jurica Antić, a mi iz tehničkih specifikacija budućih kartomata doznajemo da se gotovinom ipak na njemu neće moći kupovati. Karticama svakako, pa čak i beskontaktno.

Slični uređaji postavljeni su krajem listopada 2016. na željezničkim kolodvorima, i to četiri kartomata na zagrebačkom Glavnom, a po jedan na onima u Osijeku, Slavonskom Brodu, Vinkovcima, Varaždinu, Rijeci i Splitu. U nešto manje od mjesec dana otkako su se automati počeli koristiti prodano je oko 2500 karata, od čega više od 1900 upravo na Glavnom kolodvoru.

Onima koji se isprva nisu snalazili na aparatima u pomoć su priskakali djelatnici HŽ-a, koji sad više ne moraju intervenirati. Hoće li u kupnji na početku pomagati i djelatnici autobusnog kolodvora, tek ostaje vidjeti.

Dijana Zadravec
U RATU S KOLEGAMA
Tko je Dijana Zadravec, liječnica zbog koje se trese hrvatsko zdravstvo
Pevex
BICIKL U PROMETU
Infrastruktura i edukacija kao preduvjet za razvoj biciklističke kulture u Hrvatskoj
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.