Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 167
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
afirmiranje pozicije Hrvatske na vinskoj sceni

Vinska karta Hrvatske na vodećem svjetskom sajmu vina Prowein u Düsseldorfu

HGK
Foto: HGK
1/4
11.05.2022.
u 16:35

Vinska brošura prvenstveno je namijenjena vinskim stručnjacima i znalcima te predstavlja autentičnost i kvalitetu hrvatskih vina kroz posebnosti podneblja i sortimenta, s naglaskom na autohtone sorte te najznačajnije tipove naše četiri vinske regije

S ciljem afirmiranja pozicije Hrvatske na svjetskoj vinskoj sceni, danas je u vinskom baru Bornstein, najstarijoj vinoteci u Hrvatskoj, održano predstavljanje vinske brošure i vinske karte, najnovijih promotivnih materijala Hrvatske gospodarske komore (HGK).

Vinska brošura prvenstveno je namijenjena vinskim stručnjacima i znalcima te predstavlja autentičnost i kvalitetu hrvatskih vina kroz posebnosti podneblja i sortimenta, s naglaskom na autohtone sorte te najznačajnije tipove naše četiri vinske regije – Slavonije i Hrvatskog Podunavlja, središnje bregovitu Hrvatske, Istre i Kvarnera te Dalmacije. S druge strane, namijenjena je i široj javnosti i svima koji uživaju u vrhunskoj kapljici te na jednostavniji način opisuje vinske regije, najznačajnije sorte grožđa i zaštićene oznake izvornosti vina te daje uvid u stvarne lokacije i rasprostranjenost vinograda u Hrvatskoj, priopćili su iz HGK.

Najnoviji promotivni materijali izdani su na engleskom jeziku, a prvi će put biti dostupni javnosti na vodećem svjetskom sajmu vina PROWEIN u Düsseldorfu, od 15. do 17. svibnja 2022. godine, na kojemu će sudjelovati 7000 vinara iz čitavog svijeta. Među najboljim svjetskim izlagačima bit će i 30-ak hrvatskih vinara koji će ondje, uz podršku HGK, svoje proizvode predstaviti kupcima, distributerima te predstavnicima renomiranih restorana i hotelskih lanaca.

Iz HGK napominju da je izdavanje vinske karte i vinske brošure potez koji potvrđuje nastojanje HGK da i dalje bude nacionalni lider u promociji hrvatskih vina te ključni nositelj promotivnih aktivnosti na međunarodnim tržištima s ciljem afirmiranja Hrvatske kao vinske zemlje.

- Hrvatskoj je potreban snažan nacionalni marketing. Prošli tjedan smo regionalnim organizacijama vinara i vinogradara poslali prijedlog modela za uspostavu krovne nacionalne organizacije za promociju vina unutar HGK, koja bi pod brandom Vina Croatia Vina Mosaica radila na međunarodnoj promociji hrvatskih vina. Vjerujemo kako ćemo, zajedno s našim vinarima okupljenima u Udruženju vinarstva HGK i uz podršku Ministarstva poljoprivrede, vrlo skoro pronaći nova i inovativna rješenja kad je riječ o promicanju ove djelatnosti te nizati izvrsne rezultate - istaknuo je potpredsjednik HGK Dragan Kovačević.

Iako poznata diljem svijeta po vrhunskim vinima i autohtonim sortama, Hrvatska nije samodostatna u proizvodnji vina i veliki je uvoznik vina. Stupanj samodostatnosti iznosi 85 posto, dok je pokrivenost uvoza izvozom manja od 50 posto. Godišnje Hrvatska izvozi oko 5 milijuna, a uvozi oko 25 milijuna litara vina, uz generiranje vanjskotrgovinskog deficita od oko 15 milijuna eura. Još jedan od izazova jest i činjenica kako se površine pod vinogradima smanjuju - krajem prošle godine pod nasadima vinove loze bilo je 18.126 hektara.

- Hrvatska ima veliki potencijal u razvoju vinogradarstva i vinarstva. S obzirom na sve preduvjete koji postoje kako bismo zabljesnuli u ovom segmentu na svjetskoj sceni, ne možemo biti zadovoljni s činjenicom da se površine pod vinogradima smanjuju, a proizvodnja vina već nekoliko godina stagnira. Rješenje za unapređenje stanja u sektoru vinogradarstva i vinarstva jest u podizanju konkurentnosti, tehnološke razine proizvodnje, povećanju površina pod vinogradima i okrupnjavanju posjeda, ali i u povećanju proizvodnih kapaciteta kako bismo dosegnuli godišnju proizvodnju vina od sto milijuna litara godišnje. Također, očekujemo i snažniju podršku države kad je riječ o ulaganju u promociju hrvatskih vina diljem svijeta - zaključio je Kovačević.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije