Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 181
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
3. MAJ

Ako Uljanik padne, država riskira 900 milijuna dolara

Rijeka, 13.3.2015. - Predsjednik Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije (SIKD) Bruno Bulić upozorio je u petak na teško stanje u riječkoj Tvornici industrijske i brodske opreme (TIBO) 3. maj, u kojoj radnici nisu primili plaće od studenoga prošle godine, a
Foto: Nel Pavletić/Pixsell
10.11.2017.
u 19:37

Pokaže li se da je tvrtkama u sklopu Uljanika novac posuđivao protuzakonito, riječki 3. maj državi će morati vratiti subvencije

Riječki 3. maj već je na kraju prvog polugodišta dobavljačima i kooperantima dugovao više od 150 milijuna kuna, no umjesto da podmiruje te dugove, povezanim društvima u Uljanik grupi posudio je 532 milijuna kuna. U ovom trenutku u dva brodogradilišta, riječkom i pulskom, te u kooperantskim tvrtkama ugroženo je gotovo 10.000 radnih mjesta. To dramatično upozorenje iznijela je na saborskom aktualnom prijepodnevu Ines Strenja Linić, zastupnica Mosta te je, uspoređujući Uljanik s Agrokorom, upitala ministricu gospodarstva Martinu Dalić što će poduzeti da bi spasila nastavak proizvodnje, radna mjesta i opstanak hrvatske brodogradnje.

Dugovi dobavljačima

Dalić u odgovoru nije ni pokušala ublažiti ocjenu zastupnice, dapače, potvrdila je da je njezino ministarstvo, na upozorenja državne revizije, u 3. maj uputila porezni nadzor, kako bi utvrdio tijek novca i način korištenja državnih subvencija za restrukturiranje riječkog brodogradilišta. Detalje nadzora nije htjela iznositi jer je, kaže, u Ministarstvo došao tek nacrt rezultata, koji još nisu konačni. Za razliku od 3. maja, u kojem je dužna nadzirati korištenje danih subvencija, njegovu vlas
niku Uljaniku država ne može ništa jer je riječ o brodogradilištu u privatnom vlasništvu, nad kojim Ministarstvo gospodarstva nema izravne ovlasti.

No to ne znači da država nije izravno zainteresirana za njegovu sudbinu, s obzirom na to da je Vlada Uljaniku dala jamstva za realizaciju više od 20 brodova predviđenih za isporuku do kraja 2018. u iznosu od 900 milijuna dolara. Ostvari li se najgori scenarij, dio tih jamstava mogao bi doći na naplatu poreznim obveznicima. Da Ministarstvo gospodarstva prati razvoj situacije, potvrdila je i Dalić kazavši kako je Ministarstvo u Uljanikovim bilancama uočilo da se povećavaju dugovi prema dobavljačima te da je Uljanik “upozoren da smanji te dugove”.

Na probleme u Uljaniku ranije je upozorio i radnički predstavnik u brodogradilištu Juraj Šoljić koji je, podnoseći neopozivu ostavku na tu dužnost, ustvrdio kako je stanje u Uljaniku takvo da će za nekoliko mjeseci u pitanje doći isplata plaća. Razočarani sindikalist tvrdi da je kašnjenje u isporuci brodova višemjesečno, da je posla sve manje, da nema materijala ni ulaganja u strojeve, zbog čega brodogradilište ne radi punim kapacitetom.

Na dramatična upozorenja iz Sabora Uljanik je odgovorio priopćenjem u kojem ističu kako “ne komentiraju izjave dane u političkoj ili sličnoj raspravi, bilo da idu od političara, njihovih komentatora, sindikata ili dežurnih kroničara”.

Promatra i Bruxelles

– Sve informacije o stanju i poslovanju grupe do kraja su poznate nadležnim ministarstvima, a program restrukturiranja 3. maja privodi se kraju – poručili su iz Uljanika. Program restrukturiranja brodogradilišta uz državne subvencije započet je 2012., a iduća godina prva je u kojoj u državnom proračunu nije planirana stavka za brodogradnju.

Početkom iduće godine Vlada će Europskoj komisiji podnijeti završno izvješće. Iako su pozajmice sestrinskim tvrtkama uobičajene u poslovnom svijetu, pitanje je kako će Europska komisija gledati na pozajmicu koju daje riječko brodogradilište, koje posluje uz pomoć državnih potpora. Treći maj tako bi na kraju mogao biti prisiljen subvencije vratiti državi, što bi poljuljalo ne samo riječko nego i pulsko brodogradilište, a budući da čitav proces restrukturiranja brodogradnje Europska komisija promatra kao paket, pod povećalo bi mogla doći i brodogradilišta u Trogiru i Splitu, odnosno čitava hrvatska brodogradnja i s njom povezani kooperanti.

 

Komentara 12

OS
osica
20:50 10.11.2017.

užasna neodgovonost , kad država daje pare. Računa se uvijek na vreću bez dna, a ne na one koji ju pune. Osim toga, ako se " daju tolike pare za nešto" zašto se ne kontrolira na vrijeme da su tamoo izavršile. ? Zaigrali se " tre će majci" kao u "trećem činu" vrhunac , no netko će morati odraditi četvti čin, koji mnogima neće biti po volji . Sve je pod krinkom zadržavanja radnog mjesta, a ne ekonomije, osuđeno na propast, ako ne stvara kontinuiranu dodanu vrijednost. Jedino to daje opstojnost. Dokle "državna sisa", pa netko mora reći - gospodo "u prava nici , dosta, nema para". Mislim da će EU to sasijeći. Mi smo nepopravljivi, pa po običaju ćemo i njih kriviti.

Avatar Ronin
Ronin
19:52 10.11.2017.

Ma dajte, šta je to za jedan Agrokor. Gasi to!!

MA
MarijaKnezovic
10:11 11.11.2017.

Kako to??Zar nisu stalno isticani kao uzor nasuprot Splitu??Tko vlada u Istri??Sto kaze Kajin??

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije