Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Udruženje taksista HGK i Cammeo podupiru liberalizaciju taksi tržišta

Prema predstavljenim smjernicama novog zakona taksi prijevoz će se moći naručiti i preko aplikacije, ukida se ograničavanje broja taksi dozvola, a cijenu usluga prijevoznici će određivati sami.
15. studenoga 2017. u 21:53 1 komentara 500 prikaza
taksisti Zagreb
Foto: Jurica Galoić/Pixsell
Pogledajte galeriju 1/3

Udruženje taksista Hrvatske gospodarske komore (HGK) i Cammeo grupa poduprli su u srijedu predstavljene smjernice novog zakona o cestovnom prijevozu, koji ide u smjeru daljnje liberalizacije taksi tržišta, te su istaknuli kako se nadaju da će on biti donesen u najkraćemu mogućem roku i da će biti poboljšan. 

prosvjed taksista u Zagrebu Napustili sastanak Taksisti će tužiti državu zbog Ubera, a najavili su i prosvjede

Prema danas predstavljenim smjernicama novog zakona, taksi tržište se dodatno liberalizira, prijevoz će se moći naručiti i preko aplikacije, ukida se ograničavanje broja taksi dozvola, a cijenu usluga prijevoznici će određivati sami.

Prema najavama iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, prijedlog novog zakona će u javnu raspravu početkom prosinca, a trabao bi biti donesen do početka sljedeće turističke sezone, oko Uskrsa iduće godine. Kako se doznaje, novost je da će prijevoznici birati sredstvo za naplaćivanje vožnje, taksimetar ili elektroničku aplikaciju, a Uberu nije udovoljeno da se registrira kao poseban oblik prijevoza.

Procjenjuje se da će se liberalizacijom tržišta taksi usluga najmanje udvostručiti broj taksista, kojih je sada oko 3000, a očekuje se i da će primjenom novog zakona pojeftiniti usluga taksija. Udruženja davatelja taksi usluga pri HGK poduprlo je u priopćenju predstavljene smjernice novog zakona, izražavajući zadovoljstvo što je ta tema došla na dnevni red nakon što su godinama poduzetnici i taksi prijevoznici upozoravali na sve manjkavosti zakona.

"Povećanje sigurnosnih standarda, određivanje starosti automobila i dobi vozača te smanjivanje administrativnog opterećenja za poduzetnike u ovoj djelatnosti je reformska mjera koju ćemo uvijek poduprijeti kao i olakšavanje pristupa u djelatnost za nove poduzetnike smanjivanjem cijene ponajprije nižom cijenom izdavanja autotaksi dozvola. Prijedlog ide i u smjeru liberalizacije taksi tržišta i ukidanja ograničenja broja dozvola", ističu iz Udruženja. Prenose i projekcije da će takav model otvoriti tisuće radnih mjesta te gotovo utrostručiti porezna davanja branše. 

"Taksi u cijeloj Europi cijenu usluge određuje prema taksimetru kojeg baždari (provjerava) neovisno tijelo. Stoga smo mišljenja da bi se europska praksa trebala primijeniti i u Hrvatskoj", izjava je predsjednika Udruženja davatelja taksi usluga Petra Dragića. U Udruženju taksista HGK nadaju se da će novi prijedlog zakona, budući da su predstavljene tek smjernice, biti predstavljen i donesen u najkraćemu mogućem roku.

"Sektor prometa je prošle godine sudjelovao šest posto u hrvatskome BDP-u, a naše članice su već godinama ograničavane u poslovanju, rastu i razvoju", rekao je Dragić i dodao da su, pak, s druge strane, prošle dvije godine suočeni s nelegalnom konkurencijom koja je u tom razdoblju postala tržišni lider unatoč poslovanju koje su pravosudne institucije ocijenile nezakonitim.

Popis zabrana Ako ste u Dubaiju ovako se ne smijete ponašati jer možete završiti u zatvoru

"Nadamo se da će se kroz postupak javnog savjetovanja i saborske rasprave ove zasad pozitivne smjernice poboljšati te da će se ispraviti oni nedostatci predloženog zakona za koje struka utvrdi da su štetni", istaknuo je Dragić. I iz Cammeo grupe u izjavi u povodu smjernica novog zakona ističu kako je pozitivna reforma zakona koji uređuje taksi prijevoz nužna te se nadaju da će on biti donesen u najkraćemu mogućem roku. Savjetnik za medije Cammeo grupe Marko Župa ističe u izjavi kako - s obzirom na to da navedene informacije još nisu uobličene u konkretan nacrt zakona te da cjeloviti tekst još nije dostupan javnosti, ne mogu detaljno analizirati novi prijedlog.

Podsjeća kako je Cammeo grupa prvu taksi vožnju imala 2006. godine te ocjenjuje kako su dolaskom najprije na riječko tržište, a nekoliko godina poslije i na zagrebačko, počeli proces liberalizacije autotaksi djelatnosti te veću profesionalizaciju tog zanimanja.

"Od prvog dana do danas zagovarali smo slobodno i otvoreno tržište na kojem bi se konkurenti natjecali kvalitetom usluge, a ne privilegiranim položajem (da se dopušta nezakonit rad ili pak da se nekome daje pravo ekskluzivnosti)", naglašavaju iz Cammeo grupe.

Također ističu kako se u Hrvatskoj od 2006. godine do danas povećala potreba za autotaksi uslugama, da su građani stekli naviku vožnje taksijem, a broj dolazaka stranih gostiju je u stalnom rastu. "Sve je to rezultiralo znatno većom potražnjom uređenog taksi tržišta od sadašnje ponude. "Na takvu situaciju upozoravali smo od 2013. godine te nas raduju prijedlozi koji ide u smjeru povećanja sigurnosnih standarda i povećanja radnih mjesta", navode iz Cammeo grupe. Prema procjenama koje iznose, model otvorenog tržišta otvorit će gotovo 5000 radnih mjesta za godinu-dvije. 

"Osim u velikim gradovima, Cammeo grupa danas zapošljava i nudi taksi prijevoz i u manjim sredinama, poput Vinkovaca, Čakovca, Vukovara, Koprivnice, a nakon stupanja na snagu novoga liberalnog zakona planiramo ponuditi prijevoz u svim gradovima i regijama Hrvatske", zaključuje Župa u izjavi u ime Cammeo grupe. 

taksisti Zagreb
1 / 16
prosvjed taksista u Zagrebu
Lovro Kuščević Izmjene zakona Lokalnim čelnicima petogodišnji mandat uz ograničenje? šalter E-GRAĐANI Od danas MUP uvodi veliku novost: Nema više čekanja u redovima! Milan Bandić Sporne izmjene zakona Ne uđe li u 'lex šerif' ograničenje mandata, dobit ćemo faraone
A1
BRZINA JE VRLINA
3 razloga zašto je 5G tehnologija bitna za budućnost gaminga
  • Avatar IgorBr
    IgorBr:

    Zašto uopće gradovi daju posebne dozvole za taksiste? Potpuno besmisleno, postoje mnogi koji bi uz svoj posao zaradili dodatne novce vozeci 2-3 sata i apsolutno su kvalificirani za to, a drzava bi im za papir uzela par tisuća kuna. Ili ... prikaži još! da imaju najmanje 21 godinu? Onaj tko ima 20 godina i dvije godine iskustva voznje vozi puno bolje od onog tko ima 30 godina i tek je polozio.