Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 181
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Transeuropska mreža

U 34 hrvatska tunela u tri godine dogodile su se 204 nesreće, ni jedna osoba nije poginula

Tunel Mala Kapela
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
1/3
23.10.2019.
u 20:41

Da je sigurnost u hrvatskim tunelima vrlo visoka pokazuje ljetošnji primjer kada se zapalilo vozilo u tunelu Sveti Rok. Vatrogasci su stigli za dvije i pol minute

U 34 hrvatska tunela koji se nalaze na transeuropskoj mreži (TEM) cesta u tri godine (2016., 2017. i 2018.) dogodile su se ukupno 204 prometne nesreće, a pri tome, srećom, nitko nije poginuo. Prema podacima koje je prikupilo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, a koje će Europskoj komisiji poslati detaljne odgovore o usklađenosti hrvatskih tunela s Direktivom o minimalnim uvjetima za sigurnost u tunelima dužim od 500 metara na TEM-u, u 2016. se u 34 tunela dogodila 61 nesreća, od toga četiri s požarom.

Najprometniji tunel

U tim nesrećama bilo je osam lakše ozlijeđenih osoba, a dvije su osobe teško ozlijeđene. Pri tome se najviše nesreća, 12, dogodilo u tunelu Mala Kapela na A1, Zagreb - Split - Ploče. Mala Kapela najduži je hrvatski tunel, jedna cijev duga je 5780 metara, a druga 5822 metra. Te je godine Mala Kapela imala prosječni godišnji dnevni promet (PGDP) od 14.544 vozila.

I u 2017. se u hrvatskim tunelima na TEM-u dogodila 61 prometna nesreća, od kojih su dvije bile s požarom. U tim nesrećama četiri su osobe lakše ozlijeđene, a jedna osoba zadobila je teške ozljede. Najviše nesreća u 2017. bilo je u tunelu Trsat (9) na A7, Rijeka - Rupa. Tunel Trsat je jedan od najprometnijih hrvatskih tunela, a te je godine imao PGDP od 38.070 vozila.

Prošle godine u 34 tunela dogodile su se 82 nesreće, tri s požarom. Lakše je ozlijeđeno devet, a teško pet osoba. I te godine najviše nesreća dogodilo se u tunelu Trsat. Najprometniji hrvatski tunel na TEM-u je Škurinje 2 na A7 s PGDP-om od 42.940 vozila u 2018., a slijedi tunel Mravinci na D1, dionici Solin - Klis, s PGDP-om od 40.509 vozila.

Od 34 tunela, četiri imaju samo jednu cijev, i to tunel Učka na A8, Istarskom ipsilonu, Sveta tri kralja i Brezovica na A2, Zagreb - Macelj, te Pećine na D404, luka Rijeka - čvor Draga.

Najviše tunela dužih od 500 metara je na A1, ukupno 14. Na A2 i A4, Zagreb - Goričan, sagrađena su po dva takva tunela, a na A6, Zagreb - Rijeka, njih deset. Na A7 su tri tunela duža od 500 metara, a po jedan na A8, D1 i D404. Ukupna dužina svih cijevi hrvatskih tunela na TEM-u koji su duži od 500 metara je 83.555 metara.

Sveti Ilija nije u TEM-u

Koliko je sigurnost u hrvatskim tunelima visoka najbolje pokazuje ljetošnji primjer kada se zapalilo vozilo u tunelu Sveti Rok. Vatrogasci Hrvatskih autocesta tada su u roku od dvije i pol minute otkako su dobili dojavu o požaru bili na mjestu intervencije. I sve je prošlo bez ozbiljnijih posljedica.

Među 34 tunela za koje su obrađeni podaci o nesrećama od 2016. do 2018. nema tunela Sveti Ilija, koji je dug 4248 metara. Državna cesta Baška Voda - Zagvozd na kojoj je sagrađen taj tunel, naime, nije na TEM-u. U tom tunelu se pak ove godine dogodila teška prometna nesreća u kojoj je jedna osoba, nažalost, smrtno stradala.

VIDEO Evo kako će se u Hrvatskoj plaćati cestarina

Komentara 3

DU
Deleted user
23:12 23.10.2019.

Da je vozačka sposobnost i vozačka kultura na razini tehničke opremljenosti i sigurnosti tunela - ne bi se dogodilo niti 10% svih nesreća.

DU
Deleted user
21:55 23.10.2019.

Sigurnost je visoka jer je bilo sreće. 204 nesreće nije mali broj. Često putujem dionicom Zagreb - Rijeka. Nije rijetkost vidjeti da u tunele vozači ulijeću i unutra voze brzinama većim od 140 kmh, a dopuštono je 80 ili 100 kmh. U Austriji su u tunelima postavljene kamere i tamo nikome ne pada na pamet voziti brže od dopuštene brzine jer im doma brzo stigne "čestitka" od policije. Ipak vatrogascima i hitnoj skidam kapu na brzini.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije