U 34 hrvatska tunela koji se nalaze na transeuropskoj mreži (TEM) cesta u tri godine (2016., 2017. i 2018.) dogodile su se ukupno 204 prometne nesreće, a pri tome, srećom, nitko nije poginuo. Prema podacima koje je prikupilo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, a koje će Europskoj komisiji poslati detaljne odgovore o usklađenosti hrvatskih tunela s Direktivom o minimalnim uvjetima za sigurnost u tunelima dužim od 500 metara na TEM-u, u 2016. se u 34 tunela dogodila 61 nesreća, od toga četiri s požarom.
Najprometniji tunel
U tim nesrećama bilo je osam lakše ozlijeđenih osoba, a dvije su osobe teško ozlijeđene. Pri tome se najviše nesreća, 12, dogodilo u tunelu Mala Kapela na A1, Zagreb - Split - Ploče. Mala Kapela najduži je hrvatski tunel, jedna cijev duga je 5780 metara, a druga 5822 metra. Te je godine Mala Kapela imala prosječni godišnji dnevni promet (PGDP) od 14.544 vozila.
I u 2017. se u hrvatskim tunelima na TEM-u dogodila 61 prometna nesreća, od kojih su dvije bile s požarom. U tim nesrećama četiri su osobe lakše ozlijeđene, a jedna osoba zadobila je teške ozljede. Najviše nesreća u 2017. bilo je u tunelu Trsat (9) na A7, Rijeka - Rupa. Tunel Trsat je jedan od najprometnijih hrvatskih tunela, a te je godine imao PGDP od 38.070 vozila.
Prošle godine u 34 tunela dogodile su se 82 nesreće, tri s požarom. Lakše je ozlijeđeno devet, a teško pet osoba. I te godine najviše nesreća dogodilo se u tunelu Trsat. Najprometniji hrvatski tunel na TEM-u je Škurinje 2 na A7 s PGDP-om od 42.940 vozila u 2018., a slijedi tunel Mravinci na D1, dionici Solin - Klis, s PGDP-om od 40.509 vozila.
Od 34 tunela, četiri imaju samo jednu cijev, i to tunel Učka na A8, Istarskom ipsilonu, Sveta tri kralja i Brezovica na A2, Zagreb - Macelj, te Pećine na D404, luka Rijeka - čvor Draga.
Najviše tunela dužih od 500 metara je na A1, ukupno 14. Na A2 i A4, Zagreb - Goričan, sagrađena su po dva takva tunela, a na A6, Zagreb - Rijeka, njih deset. Na A7 su tri tunela duža od 500 metara, a po jedan na A8, D1 i D404. Ukupna dužina svih cijevi hrvatskih tunela na TEM-u koji su duži od 500 metara je 83.555 metara.
Sveti Ilija nije u TEM-u
Koliko je sigurnost u hrvatskim tunelima visoka najbolje pokazuje ljetošnji primjer kada se zapalilo vozilo u tunelu Sveti Rok. Vatrogasci Hrvatskih autocesta tada su u roku od dvije i pol minute otkako su dobili dojavu o požaru bili na mjestu intervencije. I sve je prošlo bez ozbiljnijih posljedica.
Među 34 tunela za koje su obrađeni podaci o nesrećama od 2016. do 2018. nema tunela Sveti Ilija, koji je dug 4248 metara. Državna cesta Baška Voda - Zagvozd na kojoj je sagrađen taj tunel, naime, nije na TEM-u. U tom tunelu se pak ove godine dogodila teška prometna nesreća u kojoj je jedna osoba, nažalost, smrtno stradala.
VIDEO Evo kako će se u Hrvatskoj plaćati cestarina
Da je vozačka sposobnost i vozačka kultura na razini tehničke opremljenosti i sigurnosti tunela - ne bi se dogodilo niti 10% svih nesreća.