Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

I Zagreb će se, poput Beča, kajati zbog svojih garaža

Postupak je koji sada provodi gradska uprava kao da se prvo projektiraju zgrade, a tek onda traži arhitektonsko rješenje kako će izgledati naselje.
24. studenoga 2009. u 23:07 15 komentara 8 prikaza
HNK
Foto: Marko Lukunić/Pixsell

Da smire javnost i ispoštuju proceduru kako se gradskim stratezima i upravi ne bi moglo predbaciti da samovoljno žele graditi garažu ispred HNK, bit će raspisan javni arhitektonsko-urbanistički natječaj za Trg maršala Tita. Najavio je to danas Željko Horvat, šef Zavoda za prostorno planiranje, u Gradskoj skupštini na raspravi o projektu koju je organizirao zastupnik Zvonko Maković.

Skupe predispozicije

Dao je i nelogičan odgovor na pitanje zašto nije najprije raspisan natječaj nego je napravljen projekt garaže. – Da bi se izradio program za natječaj, moraju se imati predispozicije i zato se rade geomehanička ispitivanja i projekt –kazao je Horvat.

Neobično, jer takav postupak je kao da se najprije projektiraju zgrade u naselju za koje se ne zna kako će izgledati.

Usput, projekt je Zagrebački holding APZ-u platio oko sedam milijuna kuna. Mate Kraljević, direktor investitora Zagrebparkinga, tvrdio je da je APZ-ov projekt pobijedio na natječaju.

No Kraljević nije imao odgovor na pitanje kako to da je u travnju ove godine tražio od Ministarstva kulture da potpiše suglasnost da APZ izradi projekt garaže i podzemne pozornice HNK (od koje se odustalo jer su se projektu usprotivili Vlada i ministarstvo), a natječaj je bio tek u lipnju.

No da je glavni problem u nepostojanju strategije planiranja razvoja grada, dao je naslutiti arhitekt Nenad Fabijanić koji je pitao, ali nije dobio odgovor, zašto je garaža dobila status gradskog projekta.

Povjesničarki umjetnosti Snješki Knežević nije jasno zašto ju je Zavod za zaštitu spomenika kulture 2004. tražio da izradi studiju obnove zaštićene Lenucijeve potkove kad je se sada namjerava uništiti ulazima u podzemlje.

Prometni stručnjak Ivan Dadić kazao je da je Zagreb ima četiri puta manje garaža nego gradovi kojima težimo, što mu je pobio Bernard Ivčić iz Zelene akcije, navodeći da Beč, kojem težimo, u središtu ima šest garaža, a Zagreb 11.


Bečani se kaju

Da se kaju zbog tih garaža, kazao je nedavno u intervju za jedan tjednik Hanes Svoboda, gradonačelnik Beča, za čije su se ere gradile neke garaže. – Da smo onda znali što znamo sada, ne bismo gradili garaže – kazao je Svoboda.

Kobe Bryant
POGINUO SLAVNI KOŠARKAŠ
Ovo je jezivo: Pogledajte što je Kobeu Bryantu predviđeno još 2012. godine
PoKRENI
PONOSNO VOLONTIRAMO
Korporativnim volontiranjem do boljih promjena u društvu
  • tvrtko3:

    Može li netko suvislo objasniti kako nešto što je pod zemljom može utjecati na vanjski izgled trga? Po dotičnom trgu od parkiranih auta ne mogu ni pješaci normalno prolaziti pa ne znam zašto riješenje koje aute smješta \"pod zemlju\" i ... prikaži još! ostavlja čistu plohu trga nekome smeta? U toj čuvenoj zelenoj potkovi već je izgrađena jedna garaža, ona pored Esplanade, i ne vidim da je nešto narušila vanjsku plohu, a da je nema mogli bi predpostaviti koji bi tamo prometni kaos bio. Usprkos izrečenoj demagogiji u Beču se i dalje rade podzemne garaže u centru grada. Kod nas se uvijek javljaju isiti\"stručnjaci\" kad treba protiv nečega prosjedovati i oni su u načelu protiv svega, protiv budućrg metroa, protiv garaža, protiv poslovnih tornjeva, protiv rušenja porleušica u centru grada i gradnje interpolacija, protiv , protiv.... Garažu kod HNK-a napraviti što prije.

  • -obrisani-:

    Dok nosi ime zlocinca, taj trg je najprikladniji za smetliste.

  • Ugo Kajvez:

    \" krilnik \" . Ti si očito ni brđanin bez gradske kulture ......