Naslovnica Tech/Sci Tehnologija

Visoka moda i luksuz ne mogu bez tehnologije

Diskutiralo se o tome hoće li i u kojoj mjeri moda doživjeti svoju digitalnu transformaciju, te kako se korisnici snalaze i što zapravo žele pri kupnji proizvoda
11. prosinca 2018. u 11:54 0 komentara 164 prikaza
Microsoft
Foto: Microsoft

Kako i priliči, Microsoft, najvrednija svjetska kompanija, konferenciju posvećenu digitalizacijskim procesima u modi i proizvodnji luksuznih brendiranih proizvoda organizirao je proteklog tjedna u Parizu. Modno-tehnološka startup elita okupila se u najvećem europskom startup hubu – Station F, smještenom, znakovito, u Ulici Alana Turinga, oca modernog računalstva. Govorilo se i raspravljalo o sinergiji mode i tehnologije, tehnološkim procesima, umjetnoj inteligenciji, prodaji, korisničkom iskustvu... uz, naravno, zajednički nazivnik – Microsoft alate od cloud usluga do HoloLens naočala za proširenu stvarnost, ali i Azurea, Office 365 ili pak alata za suradnju.

Bill Gates Reinvented Toilet Expo Bill Gates u Pekingu predstavio WC budućnosti

U opuštenoj atmosferi diskutiralo se o tome hoće li i u kojoj mjeri moda doživjeti svoju digitalnu transformaciju, odnosno kako to kompanije prolaze u internim procesima, a kako se korisnici snalaze i što zapravo žele pri kupnji proizvoda. Hoće li moderna tehnologija poput proširene, miješane i virtualne stvarnosti preuzeti cjelokupni prodajni lanac, posebice onaj maloprodajni, a aplikacije postati toliko korisne da će u konačnici kupci biti zadovoljni, ali i proizvođači i prodavači. Ili kako je rekao Matthew Drinkwater, čelnik Agencije za inovacije London College of Fashion – Tehnologija će sve više utjecati na prodaju i način na koji moda priča svoju priču i dolazi do kupaca. Svako protivljenje nije korisno jer tehnologije neće nestati samo će napredovati.

Edoardo Zegna, pak, direktor u obiteljskoj tvornici visoke muške mode Ermenegildo Zegna, ne dvoji da su kupci ti koji diktiraju pravila i čije zahtjeve treba poštovati i prilagođavati im se.

Apple UZKLET MICROSOFTA Apple je godinama bio najveća američka kompanija po vrijednosti, no dogodila se promjena

Digitalni marketing

Kupci evoluiraju i rastu s digitalizacijom, i to isto moramo i mi želimo li biti uspješni. Ne postoji digitalni marketing, kazao je, to je samo marketing koji koristi trenutačno moguće alate koji su digitalni. Jednako tako svi odjeli u tvrtki trebali bi ih koristiti, ali to ne znači da bi se onda trebali zvati i digitalni direktori i direktori za digitalizaciju, to bi trebalo biti samo po sebi razumljivo, istaknuo je mladi direktor zadužen za prodaju, točnije za online i offline kanale prodaje i marketing, te dodao da u luksuznom odjevnom sektoru digitalizacija mora biti upisana u njen DNK te propitivati njene dobrobiti nije više smisleno.

Ne želite da se vama dogodi: Najgori modni gafovi koji nasmijavaju društvene mreže:

Microsoft
1 / 8
Gotovo da i nema veće blamaže od toga kada neki modni gaf završi na društvenim mrežama. Kaže se, ako nije na društvenim mrežama, nije se ni dogodilo. I upravo na takvim platformama brojni korisnici diljem svijeta objavljuju fotografije na kojima se ne biste željeli naći ni u najgorim snovima.

Inoviranje Microsoftovih platformi omogućava nam da smo i sami u neprestanom tijeku inovacija jer podaci koje dobivamo od kupaca i njihovih iskustava korisna je kada se radi i o online i offline kanalima prodaje, u marketingu, te obradi podataka koja nam daje korisne informacije za predviđanje trendova u industriji. Strategija Omnichannela omogućena je uz platformu Dynamics 365 jer poboljšava učinkovitost upravljanja odnosima s klijentima, smatra Zegna.

Dajte svoj glas u anketi! Tedeschi, Radić, Sloković... Biramo najbolje odjevenu Hrvaticu u protekloj godini

Na konferenciji su predstavljeni i startupi koji se bave luksuznim proizvodima i modom tako da je Katharina Vandamme predstavila Becoco, platformu kojoj je cilj pomoći ženama da putem online kupnje pronađu uistinu ono što im treba. Kako je kazala, samo u Velikoj Britaniji gotovo 50 posto online prodanih proizvoda se vrati. To je veliki postotak i čini štetu i prodavačima, kao i kupcima koji svoje negativno iskustvo ne žele ponavljati. Upravo njena aplikacija, kaže, trebala bi uz pomoć modernih tehnoalata riješiti taj problem.

Data&Data startup koji je predstavila Maryll Metier, želi se pak obračunati sa sivim tržištem, onim koje prodaje originale izvan legalnih kanala prodaja, što brendovima uvelike šteti. Shana Aiach, iz Heuritecha, pak, želi uvezati sve društvene mreže i podastrijeti podatke o spominjanju i utjecaju brendova. Ovaj startup osnovali su stručnjaci za umjetnu inteligenciju, koji uz pomoć njenih alata poput dubokog učenja žele sintetizirati i dobiti podatke o prepoznatljivosti brenda i tako postati alat za modnu industriju i kontrolu marketinške strategije. Oni, jednostavno ‘paze’ na brendove i samim tim pomažu u strategiji i kreiranju proizvoda. Pariški startup SouthPigalle osmislio je platformu koja također pomaže brendovima bilo u internoj komunikaciji ili pak onoj s kupcima uz niz prikupljenih podataka iz više izvora.

kupnja onlline Naručila je ovaj seksi božićni kostim online, a kada ga je odjenula... Ovo morate vidjeti!

Etičke vrijednosti

Na pariškoj pozornici predstavila se i Natasha Franck, osnivačica i direktorica EON Group Holdingsa iz New Yorka, njena priča je modno-ekološka jer, kako kaže, svaki proizvod trebao bi imati svoj ID te bi ga trebalo moći pratiti. Zalaže se za cirkularnu ekonomiju i u to ime prikupila je niz klijenata koji čine EON.

Kako tvrdi, dug je put do prave cirkularne ekonomije, no uz pomoć interneta stvari ostvariva je, uvjerena je Natasha Franck. Modna industrija veliki je zagađivač i trebalo bi se s tim obračunati, stoga nastojim djelovati u tom smjeru, a to je i ideja vodilja startupa, koji bi uz pomoć ID-a odjeće trebao pratiti proizvod na putu od izrade pa do recikliranja. Govora je bilo i o etici i privatnosti koju za sobom povlači korištenje AI-ja, te o GDPR-u i njegovu utjecaju barem na europskom tlu. Kavitha Babu, regionalna pravnica Microsofta, naglasila je kako etičke vrijednosti moraju biti ukorporirane u sve tehnološke procese.

Pogledajte video o misterioznim ljudima - tko su zelena djeca, svjedokinja Kennedyjeva ubojstva...

Ugostitelji
DRAMATIČNE BROJKE
Anketa: Čak 80,5 posto radnika u ugostiteljstvu smatra da je za njih bolja opcija selidba u inozemstvo

A1 izdvaja za Vas

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.