Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Tech/Sci Tehnologija

Tehnološke kompanije bilježe rast u 2020. godini

Apple, Amazon, Microsoft i Google zasjeli su na vrh ljestvice najvrjednijih brendova u 2020., a dominaciju tehnološkog sektora potvrdio je i rast društvenih mreža i komunikacija, pokazalo je najnovije izvješće konzultantske tvrtke Interbrand.
23. listopada 2020. u 06:58 0 komentara 136 prikaza
FILE PHOTO: The Twitter App loads on an iPhone in this illustration photograph
Foto: MIKE BLAKE/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL

Apple, Amazon, Microsoft i Google zasjeli su na vrh ljestvice najvrednijih brendova u 2020., a dominaciju tehnološkog sektora potvrdio je i rast društvenih mreža i komunikacija, pokazalo je najnovije izvješće konzultantske tvrtke Interbrand.

Apple je zauzeo prvo mjesto s vrijednošću brenda od 323 milijarde dolara, prema Interbrandovom izvješću Best Global Brands 2020. U usporedbi s prošlom godinom porasla je 38 posto.

Na drugom je mjestu Amazon s brendom vrijednim 200 milijardi dolara a na trećem Microsoft čiji brend vrijedi 166 milijardi dolara. Njihova je vrijednost poskočila 60 odnosno 53 posto, čime su se svrstali u skupinu s najvećim rastom, ističu u Interbrandu.

U skupini brendova s najvećim skokom vrijednosti nalaze se još Spotify, Netflix, Adobe, Paypal, Salesforce.com, Nintendo i Mastercard.

Apple's iPhone 12 Pro and iPhone 12 Pro Max are seen in an illustration released in Cupertino VIRTUALNA KONFERENCIJA Apple predstavio čak četiri nova modela iPhonea, evo koliko koštaju

Među deset najvrednijih brendova svrstali su se još Samsung, Coca-Cola, Toyota, Mercedes-Benz, Mc'Donalds i Disney.

Među 100 najvrijednijih prvi su se puta probili Instagram, YouTube i Zoom, a vratili su se Tesla i Johnnie Walker.

Osim što su rasli brendovi društvenih mreža i komunikacija, više od polovine brendova koji su bilježili rast ima model poslovanja zasnovan na pretplatama.

Najviše je rastao tehnološki sektor, dok je maloprodaja osjetila posljedice pandemije koronavirusa. Tako je vrijednost brendova Zara i H&M pala najmanje šest posto, a pad su bilježili i svi luksuzni brendovi, osim Hermesa.

PROTIV DEZINFORMACIJA EU mora znanstvenim istraživanjima pobiti teorije zavjere oko 5G tehnologije

'Covid efekt' išao je pak na ruku brendovima iz sektora logistike, poput UPS-a, FedEx-a i DHL-a, a porasla je i vrijednost brendova u sektoru plaćanja, poput PayPala, Vise i Mastercarda.

Ukupna vrijednost 100 najvrednijih brendova porasla je devet posto u odnosu na 2019. godinu, na 2.336 milijardi dolara.

Tehnološki brendovi čine gotovo polovinu vrijednosti svih brendova na ljestvici. U 2010. njihov je udio iznosio 17 posto.

Zoran Mamić
DVA PUTA U SMRTNOJ OPASNOSTI
Život Zorana Mamića visio o koncu, tu nesreću preživi tek jedna od tisuću osoba
Solana Nin
SINERGIJA PRIRODE
Jeste li već otkrili kraljicu među solima?
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.