Naslovnica Tech/Sci Tehnologija

Nova domaća aplikacija za tarife isprobana više od tisuću puta

Cijena simulacije je 15 kuna. Na tržištu je zasad web aplikacija, a uskoro će biti dostupna mobilna aplikacija za Android
02. srpnja 2015. u 17:16 1 komentara 1369 prikaza
Ivan Mikulek
Foto: Dalibor Urukalović/PIXSELL

U prvim danima nakon predstavljanja napravljeno je više od tisuću simulacija pomoću Tariff Sheriffa, nove domaće aplikacije za usporedbu potrošnje na tarifama koje mobilni operatori nude za privatne korisnike u Hrvatskoj. Aplikacija radi simulaciju potrošnje korisnika posve individualizirano na temelju mjesečnog ispisa korisnikovih poziva, prijenosa podataka i poruka.

Zagrebački inženjer računarstva Ivan Mikulek (na slici) objasnio nam je kako je njegov tim na ideju za aplikaciju došao prije tri godine.

– Korisnik ne zna koliko ustvari košta njegov način korištenja mobitela. Da bi odabrao tarifu, nije dovoljno znati broj potrošenih minuta prema određenim operatorima ili inozemstvu ili koliko je megabajta prenesenih podataka i poruka. Prosječnom korisniku teško je snaći se u mnoštvu ponuda, a još teže uzeti u obzir svoj način korištenja telefona – kaže Mikulek, dodajući kako je riječ o jedinstvenom europskom proizvodu, web aplikaciji koja prva u Europi malim privatnim pretplatnicima mogućnost simuliranja potrošnje.

Uskoro i na Androidu

– Korisnik je dosad u najboljem slučaju mogao prepisati s računa broj minuta i poruka prema različitim mrežama ili zemljama i količinu megabajta. Tariff Sheriff počinje preciznim podacima o potrošnji i statistički se bavi svakim pojedinačnim pozivom, porukom i prijenosom podataka. Uzima u obzir svaki element cjenika kao, na primjer, odredište poziva ili svaki vremenski period za koji je operator definirao različitu cijenu i obračunsku jedinicu u tarifi, opciji, akciji ili promociji – navodi Mikulek.

Na projektu su radili hrvatski stručnjaci, programeri i dizajneri, ali iza aplikacije stoji britanska tvrtka Tariff Sheriff Ltd.

– Nažalost, hrvatske tvrtke ne mogu prodavati preko trgovine Google Play i PayPala, a nama je to važno i zbog mobilne aplikacije koja će uskoro ugledati svjetlo tržišta – kaže Mikulek.

Cijena simulacije je 15 kuna, s time da se onima koji plaćaju SMS-om poklanja još jedna simulacija, a onima koji plaćaju PayPalom još dvije. Mikulek naglašava da se uštede nakon simulacije višestruko isplate već u prvom mjesecu. Povratne informacije su, kaže, izvrsne, a korisnici su iznenađeni kako im malo treba da puno uštede na telefoniranju. Na tržištu je zasad web aplikacija, koja je predstavljena prije desetak dana, a uskoro će biti dostupna mobilna aplikacija za Android.

– Kad izađemo s aplikacijom za Android tijekom ljeta, radit ćemo za iOS platformu. Sad nam je prvo cilj izaći s uslugom izvan Hrvatske i za poslovne korisnike – kaže Mikulek.

"Nema razloga za strah"

Da bi izračun bio moguć, korisnik od svog operatera mora dobiti i onda uploadati ispis poziva i SMS-ova. Taj je podatak, nakon što je vijest o aplikaciji objavljena u medijima, upao u oči nekim čitateljima koji su izrazili zabrinutost zbog zaštite privatnosti. U Agenciji za zaštitu osobnih podataka rekli su nam da je u konkretnoj situaciji na korisniku da odluči želi li dati svoje podatke, no upozoravaju na to da rizik od neželjenih situacija i mogućnosti neovlaštenog pristupa, gubitka ili neovlaštenog korištenja podataka u određenoj mjeri uvijek postoji.

– U tom smislu bitna činjenica na koju treba uputiti, a koja je razvidna i iz informacija dostupnih na internetskoj stranici predmetne aplikacije, jest da naznačenu uslugu putem iste aplikacije pruža tvrtka koja je registrirana i ima sjedište izvan Republike Hrvatske, a iz preliminarno dostupnih informacija proizlazi i da se cjelokupna obrada osobnih podataka vezano uz pružanje naznačene usluge putem navedene aplikacije provodi također izvan Republike Hrvatske – kaže ravnatelj AZOP-a Ante Rajkovača.

Međutim, Mikulek uvjerava da nema razloga za strah oko zaštite podataka.  

– Prije svega, potrebno je naglasiti da Tariff Sheriff ozbiljno pristupa poštivanju svih propisa ove zemlje, ali i EU, te da osobitu pažnju poklanja mišljenju svojih korisnika koje do njega dopiru tijekom obavljanja djelatnosti u zemlji i (uskoro) inozemstvu. U tom kontekstu, prije puštanja usluge na tržište, službeno smo se obratili AZOP-u o namjeravanoj uspostavi zbirke osobnih podataka (tzv. prethodna obavijest AZOP-u) na koji još čekamo službeni odgovor AZOP-a i eventualne daljnje upute. Do danas smo usmeno obaviješteni da AZOP nije nadležno tijelo budući se radi o stranom društvu te ćemo se po primitku službene potvrde tog stava od strane AZOP-a, obratiti drugom nadležnom tijelu unutar EU, koje će nadzirati sve aspekte obrade osobnih podataka od Tariff Sheriffa i koje će sigurno potvrditi usklađenost našeg postupanja s propisima i praksom drugih pružatelja digitalnih usluga u tom smislu. Također, kad korisniku isporučimo ispravnu simulaciju, osobne podatke vezane uz simulaciju (npr. podatke imenu, prezimenu, OIB-u, prometu iz ispisa poziva) brišemo iz naše baze podataka jer time prestaje i ugovorna obveza Tariff Sheriffa prema korisniku. Svi podaci su dodatno kriptirani tijekom prijenosa i pohrane te fizički pohranjeni sukladno najboljoj svjetskoj praksi. Konačno, ti podaci su nužni ulazni podaci da usluga uopće može izvršiti kvalitetnu simulaciju, daju se dobrovoljno i do brisanja se čuvaju u skladu sa svim važećim propisima, dakle u tom pogledu ne postoji razlog za bilo kakvu zabrinutost – navodi Mikulek.

>> Smartphone posjeduje 55 posto hrvatskih korisnika mobilnih usluga

>> Evo što se sve od danas mijenja za korisnike mobitela

Elipso

  • Avatar Tiranosaur
    Tiranosaur:

    Dajte, samo nemojte odmah prodati nekom tu aplikaciju. Mi hrvati čim nekaj dobrog izmislimo, odmah se proda nekim stranim multinacionalnim kompanijama: Registrirajte to i neka mole za upotrebu!!!! (mislim plate)!!