Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 36
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
NIJE ZA POHVALU
Povratak na članak

Super za e-recepte, ali evo kako zapravo stoje hrvatske digitalne usluge u EU

Digitalne javne usluge i dalje su nam ispod prosjeka zemalja Europske unije

Komentari 4

BU
bubacro
21:39 11.06.2019.

uveli su oib i tstali .rebali su sve povezati preko njega od zdravstva , porezne , policije .... to bi bila stvarna pomoc gradanima ali i smanjenje birokratskih gluposti

VL
DO
dopizdilomi
20:03 11.06.2019.

Kako sada to? Pa neki dan T-com dobio nagrade za ne znam što, najbolji, najbrži a gdje god dođeš sve više i više čekaš. Dok je EU sve više i više na optici mi se od bakra ne mrdamo.

VL
EK
ekorisnik
21:15 11.06.2019.

Na žalost, e-Hrvatska ne koristi potencijal koji ima. Svi projekti koji su pokrenuti nisu optimalno složeni, sustav je organiziran kao niz izoliranih otoka koji djeluje svaki za sebe. Centralna platforma e-Građana je tek jedan običan portal s listom poveznica za prijavu na usluge. Prijavljivanje korisnika je dobro zamišljeno, no korisnik ne zna gdje se zapravo nalazi jer svaka usluga ima svoj dizajn portala. Usluge koje su pompozno najavljivane, nisu od ključne važnosti za život građana (ima par iznimno korisnih usluga, npr. e-Dnevnik koji se sigurno za vrijeme škole masovno koriste, dobra je usluga i izvodi matica i potvrde o nekažnajvanju, no zar je svrha tih usluga printanje potvrda i njihovo nošenje na neki šalter javne uprave?). Usluge trebaju biti proaktivne, npr. Porezna uprava treba sama obračunati porez i i poslati obavijest korisniku o visini preplaćenog (ili potplaćenog) iznosa i predložiti način isplete/uplate. Čemu služe oni silne vjerodajnice? Koliko zemalja ima toliko vjerodajnica? Zar nije optimalno uložiti u par user-friendly vjerodajnica , a sav napor uložiti u razvoj supporta u uslugama? Zašto se toliko eksponira korištenje osobne iskaznice na kojoj certifikat moramo platiti htjeli mi to ili ne ( u nekim zemljama je odabir certifikata na osobnoj opcionalan, ali mi ga, eto, moramo platiti bez obzira što ga nećemo koristiti). Osim što platimo taj certifikat bez mogućnosti izbora, moramo se strpljivo pripremiti i na nabavku i instalaciju čitača.

VL
EK
ekorisnik
21:29 11.06.2019.

Podršku za instalaciju je nemoguće dobiti, a kada i dobijete odgovor mailom osjećate se krivim što ne znate sve sami instalirati. Podrška kod usluga je tako-tako (neki se jave brzo i jasno, a neki sakriju kontakt podrške kao da ne ne žele da ih se zove, većina pošalje nejasan odgovor ili tek nakon dugo vremena). Projekti se najavljuju glasno svake 4 godine. e-Poslovanje je bilo najavljivano i u bivšoj Vladi pa nije zaživjelo. Sada se o tome ponovo na veliko piše. Novinari često iznose parcijalne informacije ovisno o medijskim kampanjama i presicama, a večina njih ne poznaje ovu temu pa su članci površni (čast iznimkama - no, ovaj članak nije iznimka). Dobra stvar je, da ne ispadne samo negativno, da je sustav dobro zamišljen, no realizacija je zakazala.. Puno je vremena prošlo od početka e-Građana, a kvaliteta nije porasla (kvantiteta jeste).

VL
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.