Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Tech/Sci SMART - Pogled u tehnološku sadašnjost i budućnost

Što razvoj tehnologije znači za nabavu i kako će je transformirati? Kako će izgledati budućnost nabave?

SAP poziva na inovativnu SAP radionicu koja će se održati 13. ožujka na kojoj će se usredotočiti na rješenje SAP Ariba koje, među ostalima, koriste Clariant i Deutche Bahn
27. veljače 2020. u 10:32 0 komentara 231 prikaza
'slatina - 220311 - u tvornici opeke \'ciglana sladojevci\' skladiste gotovih proizvoda penje se u nebo   snimio maja santosi /pixsell'
Foto: 'maja santosi/pixsell'

Oko 80 posto vremena predviđenog za nabavne procese danas se troši na operativne zadatke kao što su upravljanje dobavljačima, uvjeti kupnje i ugovori te na upravljanje računima. Inteligencija u naprednim rješenjima može automatizirati mnoge od ovih operativnih zadataka i osloboditi vrijedne organizacijske resurse za strateške zadatke. Što razvoj tehnologije znači za nabavu i kako će je transformirati? Kako će izgledati budućnost nabave i kakvu će vrijednost donositi kompanijama? Odgovorima na ova pitanja bavi se i SAP-ova studija Procurement 2025 koja navodi da će se zahvaljujući razvoju tehnologije, promjeni demografske slike radne snage i rastućoj moći ekosustava poslovnih mreža mijenjati uloga nabave u većini kompanija. Nakon transformacije poslovnih područja kao što je upravljanje odnosima s klijentima i automatizacije prodajnih procesa, odnosno front-office funkcija u kompanijama, na red dolaze back-office funkcije kao što je nabava.
U prilog tome ide i podatak da 84 posto nabavnih organizacija vjeruje da će digitalna transformacija iz temelja promijeniti način na koje dostavljaju svoje proizvode i usluge tijekom sljedećih od tri do pet godina. Prema istraživanjima, digitalizacija opskrbnog lanca može dovesti do smanjenja troškova nabave za 20 posto, smanjenja troškova za 50 posto i povećanja prihoda za deset posto. Također, samo 36 posto direktora nabave navodi kako je ostvarenje većih ušteda njihov najveći prioritet, odnosno nabava se sve više odmiče od ove, ali i drugih operativnih funkcija.
Prema studiji, trendovi i tehnologije koji će odrediti budućnost nabave su sljedeći: nabava će pokretati inovacije i pomagati u ostvarenju korporativnih ciljeva. Inteligentni poslovni sustavi sami će učiti te omogućiti personalizirano korisničko iskustvo, odnosno kupnju i nabavu proizvoda i usluga.
Automatizacija, strojno učenje i prediktivna analitika, blockchain i internet stvari (IoT) revolucionirat će kako se proizvodi i usluge nabavljaju, prate i dostavljaju. 
Reputacija brenda i kompanije ovisit će o nabavi, a naglasak će biti na održivosti u lancu opskrbe jer kupci u različitim sferama poslovanja žele znati odakle dolaze proizvodi i usluge koje nabavljaju. Poslovne mreže predstavljaju B2B tržište budućnosti, a omogućit će kupcima, dobavljačima i partnerima da surađuju s lakoćom. Hiperpovezani ekosustavi bit će novi standard u nabavi i od iznimne važnosti za poslovnu agilnost te za uspjeh nabave u budućnosti. Tradicionalne vještine nabavnih profesionalaca sve više će ustupati mjesto analitičkim vještinama, umijeću upravljanja odnosima s dobavljačima te procjeni rizika. Tvrtke će u idućim godinama automatizirati većinu transakcijskih aktivnosti što znači da će se trošak vođenja nabave za kompanije smanjiti, dok će vrijednost koju kompanije dobivaju biti veća.
Stoga SAP poziva na inovativnu SAP radionicu koja će se održati 13. ožujka na kojoj će se usredotočiti na rješenje SAP Ariba koje, među ostalima, koriste Clariant i Deutche Bahn.

Vinolog
USKRS KAO NIKADA DO SADA
Savjeti kako da ovogodišnji Uskrs ipak bude poseban
INA
HUMANITARNO
INA brine o zdravstvenim ustanovama, institucijama i udrugama
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.