Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Tech/Sci SMART - Pogled u tehnološku sadašnjost i budućnost

SpaceX prvi put lansirao NASA-in znanstveni satelit visokog prioriteta

Lansiranje je svojevrsna prekretnica za tvrtku Tehnologije za istraživanje svemira ili SpaceX, privatne usluge lansiranja raketa u vlasništvu multimilijardera Elona Muska.
19. travnja 2018. u 11:13 0 komentara 341 prikaza
Ilustracija
Foto: GENE BLEVINS/REUTERS/PIXSELL

Raketa Falcon 9 lansirana je u srijedu s Floride, u prvoj znanstvenoj misiji visokog prioriteta koju je tvrtka SpaceX izvela za NASA-u, a radi se o orbitalnom teleskopu koji će tragati za svjetovima pogodnima za život izvan našeg Sunčevog sustava.

Ilustracija SUPERSONIČNI POVRATAK NASA naručila izgradnju zrakoplova bržih od zvuka, ali s niskom razinom buke

Satelit TESS poletio je nakon dvodnevne odgode zbog tehničkog kvara na kontrolnom sustavu rakete.

Nekoliko minuta nakon lansiranja, glavni pogonski dio rakete odvojio se od gornjeg dijela i vratio na Zemlju, sletjevši na platformu broda bez posade u Atlantskom oceanu.

Najnoviji NASA-in satelit u međuvremenu je nastavio put u orbitu, započevši 337 milijuna dolara vrijednu misiju potrage za tzv. egzoplanetima.

Kompanija sa sjedištem u Kaliforniji već je za NASU lansirala različite vrste tereta, a TESS je prva misija nakon što je SpaceX dobio certifikat NASA-e za lansiranje znanstvenih instrumenata visokog prioriteta.

TESS bi trebao nastaviti ono što je počeo njegov prethodnik, svemirski teleskop Kepler koji je otkrio oko 3700 egzoplaneta u posljednjih dvadeset godina i ponestaje mu goriva.

NASA očekuje da će otkriti još tisuće dosad nepoznatih svjetova, od kojih stotine veličine Zemlje ili veće.

Vjeruje se da im je površina prekrivena stijenama ili oceanima, pa se smatraju povoljnim kandidatima za razvoj života.

Znanstvenici se nadaju da će zahvaljujući TESS-u uspjeti katalogizirati barem stotinu egzoplaneta koji su postali glavni predmet astronomskih istraživanja.

Šala o bankrotu Elon Musk kao da nije zabrinut zbog gubitka 17 posto bogatstva Elon Musk MALO PRETJERAO Kakav gaf Elona Muska - zbog prvoaprilske šale gubi milijune! Asteroid SPREMNI NA SVE Golemi asteroid bi mogao pogoditi Zemlju? NASA priprema projektil od 9 tona