Naslovnica Tech/Sci Tehnologija

Raste povjerenje potrošača u kupovinu na internetu

Nepovjerenje potrošača prema telekom operatorima i bankama te drugim kreditnim ustanovama veće je nego u 2013. godini
21. srpnja 2015. u 13:58 3 komentara 304 prikaza
internet
Foto: Thinkstock

Hrvatski potrošači pokazuju porast povjerenja u trgovinu putem interneta, pokazuje istraživanje Europske komisije provedeno od 30. ožujka do 21. travnja ove godine na temu prava potrošača na hrvatskim građanima u dobi od 21 do 45 godina,

U usporedbi s istraživanjem provedenim 2013. godine, veći broj potrošača izjasnio se da poznaje svoja prava kada im se ne sviđa ono što su naručili putem interneta (47%).

Nepovjerenje potrošača prema telekom operatorima i bankama te drugim kreditnim ustanovama veće je nego u 2013. godini.

Većina (61%) potrošača smatra da operatori mobilne telefonske mreže i telekomunikacijske tvrtke ne poštuju prava potrošača i pravila o zaštiti potrošača među kojima se posebno ističu mlade osobe (u dobi od 21 do 30 godina) koje iskazuju najviše razine nepovjerenja (67%).

Povjerenje u banke ili druge kreditne ustanove također je znatno opalo u usporedbi sa 2013. godinom, ukupno za (8%). Gotovo polovica ispitanika (48%) smatra da kreditne ustanove ne poštuju prava potrošača i pravila o zaštiti potrošača.

Novo istraživanje Europske komisije pokazalo je da su nevladine udruge za zaštitu potrošača najpouzdaniji izvori informacija, iako im sada vjeruje manji broj ispitanika nego 2013. godine. Svaka sedma osoba (16%) prvenstveno bi vjerovala Savjetovalištu za zaštitu potrošača, a više od desetine izjavilo je da bi prvenstveno vjerovalo prijateljima i rodbini (13%) te vlasnicima trgovina, prodavačima ili pružateljima usluga (10%).

Istraživanje je pokazalo da je ukupno (83%) potrošača u protekla tri mjeseca vidjelo ili čulo informacije ili se susrelo s porukama u medijima u vezi s glavnim temama informacijske kampanje Europske komisije "Potrošači, upoznajte svoja prava!", a približno tri četvrtine ispitanika (74%) istaknulo je da smatra korisnima informacije koje su dobili o pravima potrošača. Sve relevantne informacije o pravima potrošača mogu se pronaći na službenoj web stranici informativne kampanje Europske komisije "Potrošači, upoznajte svoja prava!" www.prava-potrosaca.hr, kao i na Facebook stranici kampanje.

>> Hrvatska je na začelju digitalne Europe

ZDRAVI ZUBI
Bolesti desni mogu izazvati čak i infarkt!

A1 izdvaja za Vas

  • Deleted user:

    Vise imam povjerenja u kupovinu putem interneta cak i od kineza, nego povjerenja u nasu vladu...

  • marcel.kuzmic:

    Nije problem u trgovcima, nego u potrošačima. Naime većina njih ne zna jel bi piškila ili kakila. Pa naručuju pa odustaju pa naručuju pa odustaju, pa se 100 puta predomišljaju pa im prođu zakonski rokovi za raskide, pa se spore...itd. ... prikaži još! Dok shvate da je online kupovina istovjetna onoj u trgovini i da ako kupe/potpišu ugovor toga se onda moraju i pridržavati bude sve ok. Još jeno 5 godina i svijest potrošaća če biti na razini europske unije.

  • homofob:

    Malo sam se zabavljao trazeci o cemu ovisi ekonomija Izraela: 30% izvoz dragog kamenja i plemenitih metala?! Otkuda to njima? Pogledao u uvoz i gle cuda:13% uvoza dragulji i zlato. Znaci uvezu 9 milijardi Eura "sirovine" prerade i izvezu 20 ... prikaži još! milijardi nakita i brusenih dijamanata. Taj posao nije tezak - nema znoja - rodeno za Hrvate (i Crnogorce) jedino mi odmah dosla misao da bi ta industrija u Hrvatskoj propala - 60% maturanata palo na etici - kradljiva nacija a sigurno bi se vredali da ih pri izlazu pregledaju rentgenom!