Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 50
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
NOKIA

Kako što brže dozvati hitne službe koje spašavaju živote

Hitna pomoć
Foto: Borna Filić/PIXSELL
1/2
26.02.2021.
u 10:49

Sekunde između biranja broja 112 i povezivanja s dispečerom hitnih intervencija mogu se činiti kao najdulje u našem životu, tehnologija ima rješenje

Svaki je trenutak važan u situacijama koje odlučuju o životu i smrti, poput hitnih medicinskih slučajeva, prijetnji fizičkoj sigurnosti i prirodnim katastrofama. Sekunde između biranja broja 112 u državama članicama EU ili 911, što vrijedi u Sjedinjenim Državama, i povezivanja s dispečerom hitnih intervencija mogu se činiti kao najdulje u našem životu – pogotovo kad primopredaje između pristupnih točaka javne sigurnosti (PSAP) mogu uzrokovati kašnjenja. U Nokiji poduzimamo korake kako bismo učinili usluge hitnih službi odgovornijima više nego ikad.

Preciznije usmjeravanje poziva

Poboljšana 911 (E911) tehnologija potaknula je hitne reakcije automatskim slanjem podataka o lokaciji operatorima, pružajući potencijalno spasonosne detalje u slučajevima kada pozivatelj ne može govoriti. U Sjedinjenim Državama sustavi E911 koriste unaprijed konfigurirano mapiranje za usmjeravanje poziva od prihvatne bazne stanice do najbliže točke za javnu sigurnost (PSAP), koja upućuje odgovarajuće hitne službe. Proces obično traje oko dvije sekunde. Ali na nekim se lokacijama domet bazne stanice može protezati na više granica PSAP-a, što zahtijeva prijenos poziva između PSAP-ova kako bi se približili potrebnoj osobi – što stvara kašnjenja u otpremi. Usmjeravanje temeljeno na lokaciji (LBR) koje pokreće Nokijin napredni sustav lociranja (MALS) smanjuje ove vremenske praznine. Koristeći napredne algoritme, politike provjere valjanosti i geoprostorni mehanizam, sustav određuje točno mjesto pozivatelja i odmah usmjerava njihov poziv E911 do najbližeg odgovarajućeg PSAP-a. U prosincu 2020. primjerice, T-Mobile je postao prvi američki bežični operator koji je lansirao usmjeravanje temeljeno na lokaciji i smanjio prijenos poziva PSAP u područjima Teksasa i države Washington za 40 posto. Tvrtka sada surađuje i s 911 i s vlašću kako bi proširila mogućnosti širom zemlje.

Obogaćivanje multimedijom

Prilagođavanje multimedijskog sadržaja još je jedan način na koji se tehnologija prvog odgovora razvija kako bi poboljšala javnu sigurnost. U sklopu inicijative “Sljedeća generacija 9-1-1” (NG911), vlasti u Sjedinjenim Državama i Kanadi moderniziraju i nadograđuju naslijeđenu analognu infrastrukturu svojih zemalja koja je ograničena na glasovne pozive i teletip (TTY / RTT) – na digitalni IP multimedijski komunikacijski sustav hitnih službi na temelju multimedije. U slučaju srčanog udara, napadaja ili provale, interventna komunikacija temeljena na IP-u može spasiti živote pružanjem neposredne pomoći trenutačnom pomoći u stvarnom vremenu na daljinu putem chata, fotografija ili videozapisa prije negoli što pomoć stigne na mjesto događaja. NG911 proširit će 911 mogućnosti s IP tehnologijama kao što su 3GPP LTE i IP Multimedia Services (IMS) za podršku podatkovnim uslugama velike propusnosti. Pozivatelji će moći prenositi glas, slike, video, poboljšane poruke i druge bogate multimedijske podatke na PSAPove sljedeće generacije (NG) kada zatraže pomoć u hitnim slučajevima. Sami ti NGPSAP-ovi također će moći koristiti bogat multimedijski sadržaj za bolje informiranje osoba koje prve reagiraju o točnoj prirodi hitnih slučajeva kako bi mogli učinkovitije odgovoriti.

Povezivanje s Internetom stvari

Zamislite broj života koji bi se mogli spasiti kad bi automobili automatski alarmirali hitne službe budući da su sve osobe u vozilu onesposobljene za poziv ili kad bi pametni zdravstveni uređaj automatski upozorio hitnu pomoć ili zdravstvene radnike jer je detektirao opasnost u kojoj se nalazi osoba koja ga nosi. Razmotrite imovinske gubitke koji bi se mogli spriječiti kad bi sustavi za otkrivanje požara mogli automatski pozvati vatrogasne ekipe, čak i one na terenu. NG911 i rješenja poput Nokia MALS-a približavaju ove mogućnosti stvarnosti. I ne samo u Sjevernoj Americi. Europsko udruženje brojeva za pomoć u hitnim slučajevima (EENA) radi na sličnim ciljevima kada se radi o sljedećoj generaciji arhitekture za 112 pozive, a mnogi su u tijeku i širom svijeta. Kada su životi ugroženi, brzina i preciznost su presudni. U sklopu inovacija poput umrežavanja zasnovanog na lokaciji Nokia pomaže tijelima javne sigurnosti, odnosno civilne zaštite da brže i učinkovitije reagiraju na hitne slučajeve negoli ikad prije.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije