ima li života?

Otkrivena 'mega-Zemlja'. Znanstvenici mislili da takav planet ne može postojati!

Kepler,planet
Foto: David A. Aguilar (CfA)/Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics
03.06.2014.

NASA-in teleskop Kepler otkrio je novi planet nazvan Kepler-10c koji je čak je 17 puta teži i 2,3 puta veći od Zemlje. Novi planet nalazi se u zviježđu Zmaj i udaljen je od Zemlje 560 svjetlosnih godina. Oko vlastitog sunca zarotira se za 45 dana što znači da je život na njemu nemoguć.

Ova ''mega-Zemlja'' fascinirala je znanstvenike jer su do sada smatrali da divovski stjenoviti planeti na postoje. Sve dok nisu ustanovili stvarnu masu planeta, vjerovali su da masivni planeti poput Jupitera ili Neptuna svojom gravitacijom privlače plinove iz atmosfere što bi značilo da nisu povoljni za život. No, kada je otkriveno da Kepler-10c teži 17 puta više od našeg planeta, postalo je jasno da je najvjerojatnije izgrađen od stjenovite strukture.

- Iznenadilo nas je kad smo shvatili što smo otkrili - kazao je astronom Xavier Dumusque, a priopćio Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics.

Kepler-10c nastao je tri milijarde godina nakon velikog praska što znači da su se stjenovite planete mogle formirati mnogo ranije negoli su znanstvenici mislili do sada.

- Pronalazak Keplera-10c svjedoči da su kameniti planeti nastali ranije nego što smo mislili. A ako na plinovitom planetu može nastati kamenje, tada je moguće na njemu i stvoriti život - zaključuju znanstvenici.

>>Možete li pogoditi koji je ovo grad na astronautskoj snimci?

16:14 03.06.2014.

Pod hitno sve naše političare, bez iznimaka, poslati na taj planet da nam osiguraju uvijete za savršen život. Mi bi za njima ako može za tisuću godina.